Jump to content

PS3/PS4 poorten goed zetten

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo allemaal

Ik heb even een vraagje

Ik zou graag me netwerk instellingen van me PS3/PS4 veranderen zo dat het downloaden van updates/games dus sneller zou moeten gaan

PS3 is bekabeld aangesloten op het internet

PS4 is draadloos aangesloten op het internet

Hoe kan ik dat het beste aanpakken

Ik had mijn verbinding eerst via me telefoon 4G nu heb ik sinds kort internet van telfort met deze type modum ZyXEL P-2812HNU-F1

Dit zijn de specificatie's

• 802.11n Wireless standard
  • Wireless N (2x2 antenna setup)
  • 4x 100/1000Mbps Ethernet LAN
  • ADSL2+ / VDSL2 high-speed Internet access
  • VoIP (SIP) met 2 FXS port support
  • Advanced security: SPI firewall
  • Remote management through TR-069/098/104

Ik hoop dat ik zo eerst voldoende info heb gegeven en dat jullie begrijpen wat ik bedoel

Alvast bedankt

Groeten Pino

Bewerkt: door Pino1982

De DNS settings veranderen naar 8.8.8.8 (Primary) en bar 8.8.4.4 (Secondairy). ;)

Bewerkt: door ezra24rct3
Geplaatst:

Dat snap ik dat ik dat moet veranderen had je volgens mij in een ander topic ook al gezegt

Maar waar moet ik dan precies zijn in het menu van de PS3 en PS4 ? eventueel modum ?

Bij beide consoles doe je dit:

• Ga naar netwerk settings
    Set Up Internet Connection
    Kies 'Custom'
    WiFi kiezen en wachtwoord invullen (Op je PS3 is het dan kabel, hoef je geen wachtwoord in te vullen)
    Kies bij IP adres automatisch
    Kies bij DHCP Host Name 'Do not use'
    Kies nu, bij DNS Settings 'Manual'. Daar kan je ze invoeren. ;)
    Kies bij MTU Settings 'Automatic'
    Kies bij Proxy Server 'Do Not Use'

Nu zie je als je op Test Connection drukt, dat je een hogere Download speed hebt. ;)

Bewerkt: door ezra24rct3

Kabel gebruiken, waar mogelijk. WiFi zal altijd trager zijn omdat het meer onderhevig is aan elektromagnetische storing. Uit mijn ondervindingen (met laptop) blijkt dat een bekabelde verbinding ongeveer 5 keer sneller is. Ik ga er vanuit dat beiden toestellen naast elkaar staan. In dat geval koop je best een kleine switch (kost ongeveer 10 à 20 euro) en nog twee korte ethernet kabels zodat je beiden met de kabel kan verbinden. De kabel die er nu al ligt gaat in de switch en vanuit de switch vertrekken dan de twee nieuwe kabels naar de toestellen. Let wel op dat je een switch koopt en geen hub.

Edit: ethernet kabels worden trouwens voor belachelijk veel geld verkocht. Als je een beetje handig bent of iemand kent die handig is met technologie dan kan je er ook voor opteren om zelf wat kabel te knijpen. Ethernet kabel kost ongeveer 1 euro per lopende meter en is in de meeste doe-het-zelf zaken te koop. RJ45 connectors kosten € 0,08 per stuk. Totale prijs voor een halve meter kabel met twee connectors: 66 cent. Ter vergelijking: 1 meter kant en klare ethernet kabel wordt verkocht voor 12 euro.

Bewerkt: door Big Boss
Geplaatst:

De DNS settings veranderen naar 8.8.8.8 (Primary) en bar 8.8.4.4 (Secondairy). ;)

Bij beide consoles doe je dit:

• Ga naar netwerk settings
  • Set Up Internet Connection
  • Kies 'Custom'
  • WiFi kiezen en wachtwoord invullen (Op je PS3 is het dan kabel, hoef je geen wachtwoord in te vullen)
  • Kies bij IP adres automatisch
  • Kies bij DHCP Host Name 'Do not use'
  • Kies nu, bij DNS Settings 'Manual'. Daar kan je ze invoeren. ;)
  • Kies bij MTU Settings 'Automatic'
  • Kies bij Proxy Server 'Do Not Use'

Nu zie je als je op Test Connection drukt, dat je een hogere Download speed hebt. ;)

Dankje wel ezra ik ga het morgen eens proberen teveranderen en kijken wat de resultaten zijn

Eerst eens testen hoe de verbinding nu is met deze instellingen en daarna eens testen met de instellingen die ik dan heb door gevoerd wat u heeft gezegt

Kabel gebruiken, waar mogelijk. WiFi zal altijd trager zijn omdat het meer onderhevig is aan elektromagnetische storing. Uit mijn ondervindingen (met laptop) blijkt dat een bekabelde verbinding ongeveer 5 keer sneller is. Ik ga er vanuit dat beiden toestellen naast elkaar staan. In dat geval koop je best een kleine switch (kost ongeveer 10 à 20 euro) en nog twee korte ethernet kabels zodat je beiden met de kabel kan verbinden. De kabel die er nu al ligt gaat in de switch en vanuit de switch vertrekken dan de twee nieuwe kabels naar de toestellen. Let wel op dat je een switch koopt en geen hub.

Edit: ethernet kabels worden trouwens voor belachelijk veel geld verkocht. Als je een beetje handig bent of iemand kent die handig is met technologie dan kan je er ook voor opteren om zelf wat kabel te knijpen. Ethernet kabel kost ongeveer 1 euro per lopende meter en is in de meeste doe-het-zelf zaken te koop. RJ45 connectors kosten € 0,08 per stuk. Totale prijs voor een halve meter kabel met twee connectors: 66 cent. Ter vergelijking: 1 meter kant en klare ethernet kabel wordt verkocht voor 12 euro.

Beste Big Boss

U zegt dat ik beter kabel verbinding dus kan gebruiken dan Wifi verbinding begrijp ik dat goed

Ik heb bijde apparaten naast elkaar staan dat klopt

Ik wil best zo'n switch aanschaffen maar er kunnen 4 kabels in de modum zelf dan is een switch toch niet meer nodig lijkt mij of dat wel ?

Ik hoef opzich geen andere kabels tekopen ik heb zat kabels liggen

3 van 10 meter CAT6

5 van 1,5 meter CAT6

2 van 0,5 meter CAT 6

En heb de wereld aan CAT 5 kabels liggen maar die gebruik ik niet meer

Geplaatst:

maar er kunnen 4 kabels in de modum zelf dan is een switch toch niet meer nodig lijkt mij of dat wel ?

Nee, dat kan prima. De meeste moderne toestellen van ISP's zijn alles-in-een modem, router en switch. Ik ging er vanuit dat de kabels in de muur verwerkt zitten en dan is een extra kabel trekken niet zo evident.

Geplaatst:

Huidige Download/upload snelheden voor verandering DNS instellingen PS3/PS4

PS3 Download snelheid bekabeld 18.8

PS3 Upload snelheid bekabeld 2.0

PS4 Downloadsnelheid Wifi 11.3

PS4 Upload snelheid Wifi 2.1

PS4 Download snelheid bekabeld 24.5

PS4 Upload snelheid bekabeld 2.2

Nieuwe Download/upload snelheden na verandering DNS instellingen PS3/PS4

PS3 Download snelheid bekabeld 19.8

PS3 Upload snelheid bekabeld 1.9

PS4 Downloadsnelheid Wifi 9.6

PS4 Upload snelheid Wifi 2.1

PS4 Download snelheid bekabeld 21.4

PS4 Upload snelheid bekabeld 2.1

Hmm ik ben een beetje verbaast moet ik eerlijk zegggen

Na verandering DNS instellingen liggen de download/upload snelheden voor de PS4 Wifi en/of bekabeld aanzienlijk lager dan voor de verandering

Wie kan mij vertellen hoe dat mogelijk is ?

Alvast bedankt

Groeten Pino

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...