ole23 Geplaatst: 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst: 4 november 2015 (bewerkt) Hallo beste forumleden. Het valt mij namelijk echt op dat gta 5 nog steeds zo duur kost niet alleen voor de ps3 en de xbox 360 maar nu ook voor de next-gen consoles,xbox one,ps4 en als laast pc. Nu begrijp ik natuurlijk wel dat de xbox one en de ps4 en pc versie later uitkwam dan de old-gen. Want de pc versie is sinds 14 april 2015 uitgegeven en op de markt gebracht maar ik vind het dan nog steeds raar dat gta 5 nog steeds zo duur kost want voor de ps3 versie betaal je ook al zo snel 30/40 euro en voor de pc versie vragen ze nog steeds 45 euro voor maar je zou toch denken als een spel ongeveer 1 en half jaar /twee jaar bestaat dat de prijzen dan vanzelf omlaag gaan want als je kijkt naar assassins creed 3 (“ik noem maar een voorbeeld”) die in het begin ook rond de zestig euro kost maar die je nu voor 10 of 20 euro kan krijgen. Dus ik vind het allemaal een beetje krom want niemand gaat nog 45 euro betalen voor een spel wat al 1/half jaar bestaat. Dus wat vinden jullie? Is de prijs nog normaal of had het ook gewoon goedkoper gekund? Bewerkt: 4 november 2015 door ole23 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Danger_dog_guy_7 Geplaatst: 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst: 4 november 2015 Next-gen versie is nu ook maar een magere €40,- euro hoor, dus valt allemaal best mee Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
FlexxNL Geplaatst: 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst: 4 november 2015 Het valt best wel mee met de prijs nieuw zijn ze rond de 40 euro en 2dehands 25 / 30 euro in het begin waren ze wel wat duurder ja 60 / 70 euro maar dat was in het begin Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Niked Geplaatst: 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst: 4 november 2015 Kwaliteit behoud zijn waarde. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
KoningJesper Geplaatst: 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst: 4 november 2015 Nee Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Bierbuikje Geplaatst: 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst: 4 november 2015 Eensch, ze zijn dit spel dik aan het uitmelken met kleine updates die de hoge prijs dan moeten 'rechtvaardigen'. Je kunt wel kijken naar wanneer de next-gen is uitgekomen, of wanneer hij voor de pc gereleased is, maar dat zijn allemaal excuses. Feit is dat gta 5 uit kwam op 17 september 2013 en ze er twee jaar later nog steeds 40 euro voor durven te vragen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
scarfacekiller28 Geplaatst: 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst: 4 november 2015 Eensch, ze zijn dit spel dik aan het uitmelken met kleine updates die de hoge prijs dan moeten 'rechtvaardigen'. Je kunt wel kijken naar wanneer de next-gen is uitgekomen, of wanneer hij voor de pc gereleased is, maar dat zijn allemaal excuses. Feit is dat gta 5 uit kwam op 17 september 2013 en ze er twee jaar later nog steeds 40 euro voor durven te vragen. Nou uitmelken is hier niet echt de juiste benaming voor. Je krijgt ondertussen 2 jaar na release nog steeds gratis updates. Een spel wat oorspronkelijk 50Gb was is nu ondertussen 65Gb groot en van hoeveel games van tegenwoordig zou je dit nog kunnen zeggen ? Je betaald voor een gemiddelde call of duty spel inclusief alle dlc's al gauw 80-90 euro dus dan betaal ik liever eenmalig 40 euro voor een twee jaar oude game wat ondertussen nog altijd volop gespeeld wordt dan een game waarbij je grof geld betaald en de jaar daarop al gelijk weer een nieuwe voorgeschoteld krijgt ( je bent uiteraard nergens naar toe verplicht maar goed als we dan toch een vergelijkenis moeten maken is dit wel een juiste ). Ik heb trouwens begin dit jaar gta 5 voor de pc gepreorderd voor maar 30 euro inclusief de 1.250.000 bonus die je er bij kreeg dus het is een kwestie van de juiste kanalen zoeken voor je game. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Nissan Geplaatst: 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst: 4 november 2015 Ik heb 44 euro betaald voor de 360 versie, dan vind ik nóg 40 voor PC/current-gen nogal veel. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
JasonStatham Geplaatst: 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst: 4 november 2015 Kwaliteit behoud zijn waarde. Precies dit, na twee jaar is GTA V nog steeds die 28€ waard die je voor de ps3-versie moet neerleggen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
DDT Dorus Geplaatst: 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst: 4 november 2015 gta komt ook niet ieder jaar met een "nieuwe game" zoals fifa,of call of duty, etc etc wel doen, waardoor er je snel een verouderde versie hebt, en dus ieder jaar 60 euro (oid) aan een geupdate versie uit kan geven. een keer 54 euro (was destijds nieuwprijs) per 7 jaar kijkt dan een stuk beter.. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
NicolaB Geplaatst: 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst: 4 november 2015 45 euro vind ik inderdaad best duur voor een oldgen consolegame. Nu vind ik games sowieso echt te veel geld voor een simpel diskje. Voor een film betaal je bij het uitkomen van de dvd zo'n 15 euro, voor games het 4-voudige. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Danger_dog_guy_7 Geplaatst: 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst: 4 november 2015 Als ik de ps4 versie neem heb ik hem goedkoper dan de ps3 versie. Bij ps3 betaalde ik €55,- Bij ps4 €40,- wat het toch een stuk aantrekkelijker en interessant maakt... Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Big Boss Geplaatst: 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst: 4 november 2015 Next-gen versie is nu ook maar een magere €40,- euro hoor, dus valt allemaal best mee Jouw en mijn definitie van "mager" verschillen klaarblijkelijk nogal. Als ik SteamDB mag geloven dan betaal ik gemiddeld slechts € 15,85 per spel. Als een spel meer kost dan het aantal uren dat ik denk eraan te spenderen dan koop ik het simpelweg niet, of in ieder geval niet direct. Ik heb ondertussen een paar honderd uur in GTA V, dus dat was zijn prijs wel waard. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ERRWINS Geplaatst: 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst: 4 november 2015 Ik heb 44 euro betaald voor de 360 versie, dan vind ik nóg 40 voor PC/current-gen nogal veel. Rockstar zou een actie moeten bedenken, waarbij je een gratis (of tegen een kleine vergoeding) exemplaar van de current-gen/PC krijgt wanneer je de game van de old-gen inlevert. Natuurlijk missen ze dan wel omzet, maar het zou de spelers wel stimuleren om een current-gen/(Game)PC aan te schaffen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
KoningJesper Geplaatst: 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst: 4 november 2015 45 euro vind ik inderdaad best duur voor een oldgen consolegame. Nu vind ik games sowieso echt te veel geld voor een simpel diskje. Voor een film betaal je bij het uitkomen van de dvd zo'n 15 euro, voor games het 4-voudige. Over een film doe je max 2 uur. (Behalve als je m 33 keer kijkt, zoals mn zusje met de gemiddelde film doet ) Een game maak je al snel 20-30 uurmee vol Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.