Jump to content

Take-Two haalt GTA Multiplayer uit de lucht


ERRWINS

Recommended Posts

GTA: Online is zeer beperkt, zit vol met cheaters en is erg traag. het is niet meer dan normaal dat we graag een betere multiplayer hebben waar we zelf servers voor kunnen maken met onze eigen modes. Dit soort mods zijn bijvoorbeeld de reden dat GTA: SA nog steeds zoveel spelers heeft. Deze mods zouden het helemaal niet "naar de Filistijnen helpen" maar ervoor zorgen dat nog meer mensen het spel blijven spelen. Hoeveel zijn er al niet gestopt omdat het spel simpelweg geen entertainment waarde meer heeft? Ik speel het in ieder geval al een tijdje niet meer.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    10

  • Megadreams

    5

  • ThunderDuck

    4

  • Danger_dog_guy_7

    2

GTA: Online is zeer beperkt, zit vol met cheaters en is erg traag. het is niet meer dan normaal dat we graag een betere multiplayer hebben waar we zelf servers voor kunnen maken met onze eigen modes.

Caveat emptor. Het feit dat GTA: Online niet is wat je er van verwachtte maakt het niet acceptabel dat derden aan de haal gaan met software waar auteursrecht op heerst. Het verkopen van betatoegang (schijnbaar hebben sommigen daar 200 euro voor neergeteld) is een flagrante schending van de licentievoorwaarden die je hebt ondertekend toen je GTA V kocht. Afijn, het staat je vrij om een mening te hebben over GTA: Online, en het staat je vrij om zelf multiplayersoftware te ontwikkelen, maar dat wil niet zeggen dat je kunt concurreren met het bedrijf dat het auteursrecht van GTA in handen heeft zonder dat dat bedrijf daar iets tegen doet.
Link to comment
Delen op andere websites

Het verkopen van betatoegang (schijnbaar hebben sommigen daar 200 euro voor neergeteld) is een flagrante schending van de licentievoorwaarden die je hebt ondertekend toen je GTA V kocht

En een leugen. Ze hebben aan niemand betatoegang verkocht. Het enigste waar ze geld vandaan haalde waren donaties en die schenden geen enkele voorwaarden.

Het feit dat GTA: Online niet is wat je er van verwachtte maakt het niet acceptabel dat derden aan de haal gaan met software waar auteursrecht op heerst.

De GTA-MP mod gebruikt geen enkele code van GTA: Online en roept het ook niet aan. Het is een mod als elke andere dat in dit geval online toegang geeft. Wat is het verschil met alle andere mods? Diegene die GTA: Online niet leuk vinden hebben dan een alternatief dat ze kunnen gebruiken. Niks mis mee dus.

Bewerkt: door Megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

Het is niet de modcommunity, maar het online gebeuren. Stel je voor dat mensen GTA MP leuker gaan vinden dan GTA Online, dan zien ze hun spelersaantallen dalen en daarmee ook de Shark Cards, zoals KoningsJesper al zei.

Zelf heb ik liever GTA MP, zoals San Andreas dat ook had met SA-MP en MTA, omdat je daar vrij bent om je creatieve geest de ruimte te geven. Om een voorbeeld te geven; Ik heb 5 jaar SA-MP gespeeld zonder ook maar één dag mij te vervelen. GTA Online start ik nog wel eens op, maar het heeft niet dezelfde aantrekkingskracht als SA-MP destijds had.

Zoals ik al zei: dan doe je wat mis als Take-2 / R*.

Je had eerst een concept waarbij je wat kocht voor 60 euro en drna keek je als devs. of pubs. er niet of nauwelijks meer naar om en liet je de community het werk doen.

Nu koop je iets voor 60 euro en is er alsnog een concept die je bij vele free2play games ziet (dus betaal je dubbel als klant). Daarnaast mist GTA5 een solide online gedeelte, die zijn voorganger wel had gekregen door de community. Dat kan ik vergelijken met Call Of Duty 4 (GTA SA) en Modern Warfare 2 (GTA5).

Dan kan je het beste doen zoals Big Boss zei;

Ik heb zo het idee dat de publieke opinie jegens Take Two en Rockstar Games zich in negatieve zin aan het evolueren is. Take Two zou die modders beter een contract aanbieden in plaats van op hun strepen te gaan staan. Ze maken zich hiermee echt niet populair. Behalve misschien bij die-hard console gamers die nu stiekem staan te juichen.

GTA: Online is zeer beperkt, zit vol met cheaters en is erg traag. het is niet meer dan normaal dat we graag een betere multiplayer hebben waar we zelf servers voor kunnen maken met onze eigen modes.

Caveat emptor. Het feit dat GTA: Online niet is wat je er van verwachtte maakt het niet acceptabel dat derden aan de haal gaan met software waar auteursrecht op heerst. Het verkopen van betatoegang (schijnbaar hebben sommigen daar 200 euro voor neergeteld) is een flagrante schending van de licentievoorwaarden die je hebt ondertekend toen je GTA V kocht. Afijn, het staat je vrij om een mening te hebben over GTA: Online, en het staat je vrij om zelf multiplayersoftware te ontwikkelen, maar dat wil niet zeggen dat je kunt concurreren met het bedrijf dat het auteursrecht van GTA in handen heeft zonder dat dat bedrijf daar iets tegen doet.

Caveat turbator, zou ik terugroepen. Weet dat niemand vrij spel heeft en dat een mutualiteit van een verankering van waarden en normen alleen stand houdt zolang de betrokken partijen hiermee daadwerkelijk akkoord zijn. Daarin zit natuurlijk een groot grijs gebied. Zo heb je velen wetten en regels die nog nooit getoetst zijn, maar op het moment dat ze getoetst worden toch echt op heisa stuiten (zopas had je bijv. majestijdsschennis).

Het belangrijkste voor Take-2 is te weten wat de andere partij wilt en waar ie nou eigenlijk voor tekent. Vooral als je internationaal dat soort dingen bekijkt, willen wetten en akkoortjes echt niet altijd een vrijbrief geven (zie bijv. het reglement van Facebook die ongeldig is verklaard in België en daarom FB 269.000 dollar /dag aan België moet betalen (link))

Link to comment
Delen op andere websites

De GTA-MP mod gebruikt geen enkele code van GTA: Online en roept het ook niet aan. Het is een mod als elke andere dat in dit geval online toegang geeft.

GTA-MP gebruikt alsnog art assets uit het spel. Ook daar rust auteursrecht op. Daar komt bij dat eenieder die GTA V koopt een EULA ondertekend heeft die modificaties specifiek verbiedt, juist omd dit soort situaties te voorkomen.

Het is een mod als elke andere dat in dit geval online toegang geeft. Wat is het verschil met alle andere mods? Diegene die GTA: Online niet leuk vinden hebben dan een alternatief dat ze kunnen gebruiken. Niks mis mee dus.

Deze mod zou dus concurreren met GTA: Online. Je bent behoorlijk naïef als je denkt dat Take Two de bakken geld die ze verdienen aan Online minder belangrijk vinden dan de goodwill van een klein groepje fans.

Caveat turbator, zou ik terugroepen. Weet dat niemand vrij spel heeft en dat een mutualiteit van een verankering van waarden en normen alleen stand houdt zolang de betrokken partijen hiermee daadwerkelijk akkoord zijn. Daarin zit natuurlijk een groot grijs gebied. Zo heb je velen wetten en regels die nog nooit getoetst zijn, maar op het moment dat ze getoetst worden toch echt op heisa stuiten (zopas had je bijv. majestijdsschennis).

Het belangrijkste voor Take-2 is te weten wat de andere partij wilt en waar ie nou eigenlijk voor tekent. Vooral als je internationaal dat soort dingen bekijkt, willen wetten en akkoortjes echt niet altijd een vrijbrief geven (zie bijv. het reglement van Facebook die ongeldig is verklaard in België en daarom FB 269.000 dollar /dag aan België moet betalen (link))

Zoals gewoonlijk heb ik geen idee waar je nou over zevert. Bewerkt: door ThunderDuck
Link to comment
Delen op andere websites

Logisch :)

Nu kan iedereen de nieuwste dingen krijgen zonder eerst 1200 missies hoeven te spelen of voor 10 euro wat mils te kopen. Zo gaan die jongens wat geld mislopen :N

Ik vind wel dat de makers dit gewoon moeten doorzetten (althans proberen..). Zoiets lijkt me gewoon veel en veel leuker.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...