Nyltje Geplaatst: 5 december 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 5 december 2015 Dan zou ik eerder tussen de 600-700 Watt gaan zoeken. Dit is al helemaal overkill 550w is denk ik al genoeg voor in de toekomst. (behalve als je voor AMD gaat) Ik wil de psu het liefst niet meer hoeven upgraden, zit ik dan ook goed met een 450w? In de toekomst kan ik upgraden naar een Gtx 980 en een i7 6700, misschien leer ik ook overclocken met de cpu en wordt het een i7 6700k. Ook bouw ik er zelf nog een cd speler in. Als ik hiermee goed zit, welke psu van 450w is dan aan te raden (en waarom)? Ik wil alles zo stil mogelijk houden dus ook de psu. De verschil in prestatie tussen de 970 en 980 is zo klein dat het zijn geld totaal niet waard is voor de 980. Er zit maar zo een tussen 10 en 25% tussen die tweeen daar betaal je dus 150 tot 200 euro of meer. Niet rendabel dus. Wil je echt de 980 series, dan toch echt de GTX980 Ti. Of anders de 970 nemen en deze overklokken zodat ie de 980 evenaart. Tegenwoordig zullen steeds nieuwe games meer cores ondersteunen zoals Fallout 4 en in sommige games is er 10+ FPS verschil tussen een i5-6600K en i7-6700K. Zoals in mij vorige post legde ik uit dat CPU intensieve games zoals GTAV, The Witcher en andere, zullen beter draaien op Skylake CPU's. Of je kunt wachten op de i7-6850K want die zal dan 8 cores hebben en anders de i7-6900K met 10 cores Ik wil mijn psu eigenlijk nooit meer hoeven upgraden. Ik had alleen gelezen dat pas na lange tijd de wattage omlaag gaat. Ik wil echt goed voorbereid zijn om de toekomst met mijn psu. Maar welke 450w zou je me aanraden. Ik zag trouwens ook een 650w die niet duur was en een 80plus gold had. http://tweakers.net/pricewatch/376529/lc-power-lc9650-v23.html Ik kan er weinig over vinden op internet.Over de 450w psu die je zou aanraden: zo stil mogelijk natuurlijk. Reageren
Big Boss Geplaatst: 6 december 2015 Rapport Geplaatst: 6 december 2015 Onder andere Corsair, EVGA en Seasonic maken over het algmeen goede PSU's. Merken waar je nog nooit van gehoord en niks over kan vinden blijf je beter van weg. Ik weet dat o.a. Corsair een stille modus implementeert in sommige PSU's waarbij de fan helemaal niet draait als de temperatuur binnen de perken blijft. Hierdoor is die dus ook geruisloos. Reageren
SilverRST Geplaatst: 6 december 2015 Rapport Geplaatst: 6 december 2015 (bewerkt) Ik heb nog nooit gehoord van LC Power+ een heel rij nummers en ook nog eens een versie nummer. Goedkoop voeding moet je niet hebben, beter net iets meer betalen om veilig te spelen dan goedkoop en dan je PC kwijtraken. Je zou voor de Cooler Master VS450 kunnen. Ik heb daar de 650W versie van omdat ik de i7-4770 en GTX780 heb en de GTX780 is niet zo zuinig als de 970 Volgend jaar wel upgraden naar nVidia Pascal. Bewerkt: 6 december 2015 door SilverRST Reageren
Nyltje Geplaatst: 6 december 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 6 december 2015 Zeker dat ik dan voor in de toekomst goed zit met een 450w? Een Corsair 450w is trouwens goedkoper, maar is een Cooler Master dan beter? Reageren
SilverRST Geplaatst: 6 december 2015 Rapport Geplaatst: 6 december 2015 (bewerkt) Het is nooit zeker of een PC onderdeel wel toekomstbestendig is of niet, een ding is wel zeker: het gaat erg hard op het gebied van GPU's. Als je in de toekomst een GPU wilt upgraden en je wilt een AMD, dan heb je een kernreactor nodig lol. Dat Fury X referentie met waterkoeling komt, weet je het wel. Maar anders zou je wel voor Cooler Master VS650 kunnen en dan de GPU upgraden. De Cooler Master VS zijn zo ontwikkeld voor mensen die hun PC voor een groot deel van de rijd niet volledig belast worden zoals ik dat doe. Ik zit maar vaak te browsen en te YT'ben en heb dus de VS serie genomen. Maar de bekende merken die Big Boss zei zijn goed genoeg. Hier heb ik een lijst voor je gevonden: http://i.imgur.com/tgrbCnr.jpg Bewerkt: 6 december 2015 door SilverRST Reageren
Nyltje Geplaatst: 7 december 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 7 december 2015 Die in tier 1 bijvoorbeeld deze: http://tweakers.net/pricewatch/360226/seasonic-m12ii-evo-520w.html is ook nog eens goedkoop, maar heeft wel een 80plus bronze. Mij is altijd aangeraden een 80plus gold of hoger te nemen. Ik ga trouwens nooit AMD nemen, omdat ik vaak de verschillen tussen AMD vs Intel/Nvidia heb opgezocht en er gezegd wordt dat Amd slecht presteert voor rendering en videobewerking. En ook omdat het warmer wordt en meer geluid maakt. Reageren
SilverRST Geplaatst: 8 december 2015 Rapport Geplaatst: 8 december 2015 (bewerkt) Seasonic is ook een van de degelijke merken, maar Bronze voeding, dat zou ik niet weten. Het is immers één onderdeel die je er heel lang mee moet doen en is het beter om dan direct de beste te nemen, vooral je high-end PC hebt. En wat nVidia/AMD betreft, daar ben ik het inderdaad mee eens. Voornaamste reden waarom ik oor nVidia ben gegaan is dat ik geen heethoofd wil in mijn PC, al helemaal niet midden in de zomers met 40 graden C. En het feit dat AMD GPU 2x zoveel shaders cores moet hebben als nVidia om gelijk te zijn vind ik al ook erg overdreven. AMD Fury X met 4096 shader cores en dan nog eens ongeveer gelijk aan GTX980Ti met 2816 shaders cores. En dat AMD regelmatig hun referentie kaarten moet voorzien van AIO waterkoeling. En verder doet AMD het tegenwoordig niet meer zo goed helaas. Alleen ZEN CPU kan hun nog redden als ze hun woorden écht waarmaken. Bewerkt: 8 december 2015 door SilverRST Reageren
Nyltje Geplaatst: 9 december 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 9 december 2015 (bewerkt) Mijn laatste vragen zijn eigenlijk: - Tier 1 en 80plus bronze OF Tier 2 80plus Gold (geluid van de voeding speelt bij mij ook een rol, zo stil mogelijk) - 450w OF 500w OF 550w met zicht op de toekomst (ik wil m'n voeding nooit meer hoeven upgraden), waarschijnlijk ga ik mijn gpu overclocken, maar ik kijk nog of dat perse nodig is. (voor bepaalde games) Bewerkt: 9 december 2015 door Nyltje Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 9 december 2015 Rapport Geplaatst: 9 december 2015 Corsair heeft een techniek in hun voedingen waardoor de fan uitstaat als hij onder een bepaald wattage blijft. Reageren
Nyltje Geplaatst: 9 december 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 9 december 2015 Corsair heeft een techniek in hun voedingen waardoor de fan uitstaat als hij onder een bepaald wattage blijft. Had ik inderdaad gelezen op Tweakers, echter zag ik ook dat hij daardoor te warm wordt en de levensduur minder is en dat hij op hogere wattage aardig wat geluid maakt. Reageren
SilverRST Geplaatst: 9 december 2015 Rapport Geplaatst: 9 december 2015 Wil je het safe spelen? Cooler Master V700. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 9 december 2015 Rapport Geplaatst: 9 december 2015 Dat is een advies van niks, dan kan je net zo goed een kerncentrale aanraden. Op internet zijn calculators te vinden, die van newegg checkt gewoon wat de fabrikant opgeeft aan recommended en geeft dit weer. Die op outervision zou weer real life waardes aangeven, en die geeft aan dat een wattage van 400 zonder overclock al voldoende is. Wel even zelf uitrekenen, ik heb even vlug je cpu etc. gepakt, maar weet niet hoe compleet en correct ik het heb ingevuld. Ik zou sowieso 20% erboven zitten als hoofdruimte, zowel voor oc en dat de voeding niet continu zijn max vermogen af hoeft te geven. In dat geval zou je kunnen zeggen dat 500watt voldoende is, dus kwestie welke voeding goed is en binnen je budget past. Reageren
Nyltje Geplaatst: 10 december 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2015 (bewerkt) Had ik het voor mezelf toch goed gerekend. Ik had de onderdelen die ik nu koop gedaan en dat was zo'n 325w (aanbevolen: 375w) en met upgrades en misschien extra aansluitingen die ik zou kunnen doen kwam ik rond de 450w uit. Daarom koos ik in de openingspost al voor deze voeding. Toch zit nog steeds met de vraag: Tier 1 + 80plus bronze VS Tier 2 + 80plus gold? Oftewel: Tier 1 + 80plus bronze VS Tier 2 + 80plus gold? LET OP! Natuurlijk zo stil mogelijk. Een andere voeding aanraden is natuurlijk prima, maar vertel waarom. Bewerkt: 10 december 2015 door Nyltje Reageren
GolfG60 Geplaatst: 10 december 2015 Rapport Geplaatst: 10 december 2015 Die gold of bronze spreekt zich alleen uit hoe efficient ze zijn, het zegt niet dat de kwaliteit beter is. Wat wel is dat vaak efficiëntere voedingen uit betere kwaliteit onderdelen bestaat, maar dit hoeft ook niet altijd zo te zijn. Ik denk sowieso dat beide voedingen jaren mee zullen gaan, dus echt naar de tiers kijken heeft naar mijn inzien weinig nut, eerste drie tiers(1, 2A en 2B) zijn prima voor hui, tuin en keuken gebruik. Reageren
Nyltje Geplaatst: 11 december 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 11 december 2015 (bewerkt) Dan ga ik toch voor die goedkopere tier 1. Weet iemand trouwens of deze ook wel redelijk stil is? Ik kan echt niet bij keuzes blijven en nu zit ik toch weer ff te kijken met een Intel i5 6400 of 6500. Is het verschil groot? (qua fps en snelheid) Misschien het geld wat ik met die voeding 'bespaar' dan daarin stop. (als het verschil groot is) Bewerkt: 11 december 2015 door Nyltje Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.