Together Geplaatst: 30 november 2015 Rapport Geplaatst: 30 november 2015 (bewerkt) Hallo, Ik zou graag een 'game' pc willen kopen. Ik zal niet zo zeer de nieuwste en zwaarste games draaien. Ik zal voornamelijk CS:GO, Minecraft en Spintires doen. Dus zal dit een goede build zijn? CPU: Intel Core i5 4460 Moederboord: ASRock H81 Pro BTC ATX LGA1150 RAM: 2x4GB DDR3 Opslag: 1TB schijf Videokaart: GeForce GTX 950 2GB Voeding: 430W Wat zouden jullie veranderen? Ik heb er helemaal geen verstand van, een vriend van me heeft dit voor mij samengesteld. Dankjewel! Bewerkt: 30 november 2015 door Together Reageren
Big Boss Geplaatst: 30 november 2015 Rapport Geplaatst: 30 november 2015 Op zich wel een oké systeempje. Eventueel kan je nieuwere standaarden overwegen zodat upgraden in de toekomst minder lastig is. Een LGA1151 bord (maakt vrij weinig uit welk als je niet van plan bent om te overklokken) met een Skylake processor (i5-6400 zit ergens op dezelfde lijn) en DDR4 RAM. De videokaart is vrij middelmatig en goed genoeg voor hetgeen waarvoor je het wil gebruiken, maar voor een paar tientjes meer heb je thans een 960 die toch weer iets langer mee kan. Enige waar ik mij nog vragen bij stel is die 430W voeding. Is die een beetje van een goed merk (Corsair, Seasonic, be quiet!, ...)? Een goedkope voeding van een onbekend merk is nefast voor de stabiliteit van het hele systeem. Reageren
Together Geplaatst: 1 december 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 1 december 2015 http://pcpartpicker.com/p/B9sxpg Dit zijn al de onderdelen. Wat zou dit ong kosten in Nederland? Reageren
RoL0 Geplaatst: 22 december 2015 Rapport Geplaatst: 22 december 2015 (bewerkt) (...mocht je er nog mee bezig zijn...) Ik kom op zo'n 600 euro uit, waarbij ik een paar componenten vervangen heb voor beter beschikbare componenten, en de voorstellen van Big Boss (overstap naar Socket 1151/Skylake/DDR4) heb verwerkt, die het geheel niet eens zo heel veel duurder maken. Je voeding is verder prima . De kast heb ik weggelaten, omdat dit best wel een persoonlijke voorkeur is, en het vaak een beetje per shop afhankelijk is welke nou goed leverbaar is. De kast die je voorstelde is bijna nergens te bestellen. De upgrade naar de 960 is zeker een verbetering, maar kost al gauw iets meer dan een paar tientjes. Misschien is het ook de moeite waard om eens te kijken naar een SSD. De Samsung 850 serie is niet eens zo heel duur mee (60 euro-120GB, 80 euro-250GB) en kan een hoop laadtijd schelen! Volgens mij heb je voor deze prijs een best aardig systeempje dat de genoemde games prima aankan en bovendien enigzings future-proof is. Bewerkt: 22 december 2015 door RoL0 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.