Jump to content

Medion pc

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Beste leden

Ik had al een onderwerp geplaatst over wat voor onderdelen ik in mijn pc wil,

jullie hebben daar goed op gereageerd dus wou ik wachten tot kerst om die te kopen.

Maar nu zie ik in de folder van Aldi een Medion pc,normaal heb ik het niet zo met prebuilts.

Maar de performance/price ratio vind ik best wel goed.

Dus voor ik hem koop vraag ik het eerst aan jullie,is het een goede pc en kan je Medion pc's gemakkelijk

upgraden?

Want ik wil de GPU wel down the road upgraden.

mvg

Norik

post-127156-0-03135100-1449310021_thumb.jpg

Bewerkt: door norik

Hij heeft wel DDR3, dus dat zou ik meteen upgraden naar DDR4. DDR3 kan je CPU beschadigen heb ik ergens gelezen.

Voor de rest heb ik niet zo'n ervaring met Medion PC's. GPU is ok, al kan je er beter een 950 of 960 in proppen. Ook een betere voeding, want ik ga er vanuit dat het een crappy no-name voeding is...

Bewerkt: door ezra24rct3
Geplaatst:

Dan ga ik wel upgraden naar DDR4,de GPU wil ik niet veranderen want ik ga alleen spellen zoals CS:GO spelen.

In mijn vorige topic zei ik dat ik high end gaming wou,maar dat hoef ik nu niet echt.

Maar is het dus voor de rest goed?

Geplaatst:

Hij heeft wel DDR3, dus dat zou ik meteen upgraden naar DDR4. DDR3 kan je CPU beschadigen heb ik ergens gelezen.

Voor de rest heb ik niet zo'n ervaring met Medion PC's. GPU is ok, al kan je er beter een 950 of 960 in proppen. Ook een betere voeding, want ik ga er vanuit dat het een crappy no-name voeding is...

Waarschijnlijk heb je het hier gelezen:

Socket 1151 en DDR3 gaan niet echt samen, al zijn er sommige moederborden zoals die van Biostar als ik het goed heb maar Intel heeft uitgelegd

dat DDR3 de CPU kan beschadigen.

Maar het maakt opzich niet heel veel uit als er iets beschadigt, je hebt 3 jaar garantie.

Ik weet alleen niet of je de videokaart kan blijven upgraden, omdat ik niet echt weet hoeveel ruimte er voor een videokaart is. Je hebt natuurlijk ook goede videokaarten met 1 fan die een stuk kleiner zijn, maar die presteren ook minder. (Gtx 970 met 1 fan)

Maar voor wat erin zit en die prijs vind ik het een goede prijs/kwaliteit verhouding. De videokaart zou je inderdaad kunnen upgraden, want eigenlijk is dat het slechtste in de pc. Maar wat ik al eerder zei, ik weet niet of een grote videokaart gaat passen.

Zo werkt dat niet. DDR4 modules zien er fysiek anders uit en passen er dus ook helemaal niet in. Om DDR4 te gebruiken moet je ook een DDR4 bord hebben.

Qua prijs kan je natuurlijk niet sukkelen, al stel ik mij toch vragen bij de kwaliteit. Een vergelijkbare PC met degelijke componenten kost toch al gauw meer dan € 800.

Bewerkt: door Big Boss

Maar het is een aanbieding,op bol.com en mediamarkt kost het daadwerkelijk €800.

EDIT:Moet ik hem nu kopen of niet?

Bewerkt: door norik

Wil je de GPU upgraden, dan moet je toch écht wel upgraden want OEM voedingen zijn vaak precies afgesteld om precies het gehele systeem van energie te voorzien. Vaak zijn OEM voedingen van een of andere MS-Tech of zo waar niemand er ooit van gehoord en als je dan plotseling een dikke GTX Titan X erin prikt, kan je je PC gedag zeggen. En uiteraard die DDR3. Wat heeft Medion toch geroken om een Skylake CPU te combineren met DDR3 die de CPU kan beschadigen?

Al heb je garantie, de vraag is, hoe vaak moet je dan je PC terug brengen?

Bewerkt: door SilverRST

Ik denk dat je bij deze pc niks verder kan upgraden ook inderdaad door de voeding. Dat het echt is voor de mensen die steeds een nieuwe pc kopen. De mensen die na een paar jaar denken: "Wat wordt ie traag." en dan weer een nieuwe kopen.

Bewerkt: door Nyltje
  • 3 weken later...

qua prijs is het een goede pc en zeker voor wat erin zit maar ik denk ook wat de andere zegt is dat het grootste probleem de behuizing zelf is en de voeding want ten eerste is de behuizing best wel wat aan de kleine kant en is er waarschijnlijk geen mogelijk heden tot toekomstige uitbreidingen omdat ze alle onderdelen in een kleine behuizing hebben gepropt en de voeding zou denk ik ook maar rond de 350 tot 400 watt geven wat dus waarschijnlijk genoeg is voor alle onderdelen maar niet voor toekomstige uitbreiding.

ik denk dat je beter even het geld in je zakken moet houden en naar de plaatselijke pc winkel moet gaan en dat je daar voor dat geld een pc samenstelt meestal ben je dan net wat voordeliger uit en je weet dan ook zelf wat erin zit

want uit eigen ervaring zou ik geen pre-built pc meer nemen.

maar de keuze ligt natuurlijk geheel bij jezelf.

Bewerkt: door ole23

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...