Platypus Geplaatst: 5 december 2015 Rapport Geplaatst: 5 december 2015 Hey iedereen, Ik zoek een goede koptelefoon om muziek te luisteren, zowel met m'n laptop als met m'n smartphone. Ik luister voornamelijk rock- en metalmuziek, en zou graag ook de lage tonen (zoals de basgitaar) goed willen horen, maar dit mag niet ten koste gaan van de andere tonen (zoals gitaarsolo's). Weten jullie welke koptelefoons hieraan voldoen, of kennen jullie merken die ook de bas goed laat horen? Maximumprijs: €120 Alvast bedankt! Groeten, Platy Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 5 december 2015 Rapport Geplaatst: 5 december 2015 ATH-M40x. 't Is de wat goedkopere versie van de veelgeprezen M50x, maar qua geluidskwaliteit zijn ze best te vergelijken. Alles van Audio Technica is sowieso het geld waard, in mijn ogen. Reageren
3L1077 Geplaatst: 5 december 2015 Rapport Geplaatst: 5 december 2015 Ik heb @thebig de Creative Aurvana Live! (1) aangeraden, en hij zei me er heel tevreden mee te zijn. Deze ligt ruim onder je budget, maar is qua prijs/kwailiteit onklopbaar. Creative Aurvana Live (1) zonder twijfel! Beste koptelefoon voor de prijs, punt. 50 euro voor een goede over-ear, niet meer, niet minder. De 2 is ook tof, maar wat duurder voor gewoon een ander design. Vergelijk de CAL1 met de OnePlus Onze, goedkoop dankzij geen marketing maar topkwaliteit. Reageren
Froodooo Geplaatst: 5 december 2015 Rapport Geplaatst: 5 december 2015 Let er alleen op dat over-ear voor jou ook echt over-ear is. Bij mensen met bovengemiddeld grote oren vallen zogenaamde over-ear modellen nog wel eens op het oor (on-ear), waardoor de hoofdtelefoon bij lang gebruik niet lekker zit. Het klinkt misschien wat grappig of raar, maar ik bedoel het serieus. Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 5 december 2015 Rapport Geplaatst: 5 december 2015 Ik heb @thebig de Creative Aurvana Live! (1) aangeraden, en hij zei me er heel tevreden mee te zijn. Deze ligt ruim onder je budget, maar is qua prijs/kwailiteit onklopbaar. Als je denkt dat twee koptelefoons van 50 en 100 euro hetzelfde klinken moet je je oren even laten uitspuiten. Een koptelefoon van 50 euro klinkt als een koptelefoon van 50 euro. Als je een budget van 100 euro heeft het geen zin om voor een mindere koptelefoon te kiezen. Reageren
SilverRST Geplaatst: 5 december 2015 Rapport Geplaatst: 5 december 2015 De gitaren goed kunnen luisteren. Daar kan ik je wel er een aanraden maar het zijn oordoppen, namelijk Sony MDR-E818LP. In tegenstelling tot mijn andere 5 oordoppen hoor ik bij die van Sony heel heldere geluiden en ze zijn ook luid. Reageren
Froodooo Geplaatst: 6 december 2015 Rapport Geplaatst: 6 december 2015 Ik heb @thebig de Creative Aurvana Live! (1) aangeraden, en hij zei me er heel tevreden mee te zijn. Deze ligt ruim onder je budget, maar is qua prijs/kwailiteit onklopbaar. Als je denkt dat twee koptelefoons van 50 en 100 euro hetzelfde klinken moet je je oren even laten uitspuiten. Een koptelefoon van 50 euro klinkt als een koptelefoon van 50 euro. Als je een budget van 100 euro heeft het geen zin om voor een mindere koptelefoon te kiezen. Dat is natuurlijk niet altijd waar. Ik heb genoeg hoofdtelefoons gezien/gehoord die voor een lagere prijs dezelfde kwaliteit bieden. Bij sommige merken betaal je immers ook gewoon een deel van je geld voor het merk in plaats van voor de kwaliteit die je krijgt. Denk aan Beats, bijvoorbeeld. Reageren
3L1077 Geplaatst: 6 december 2015 Rapport Geplaatst: 6 december 2015 Ik heb een OnePlus One van 64gb voor 299€, maar die is zoveel slechter dan een iPhone van 16gb voor 700€, niet normaal! Denk nu toch eens niet zo zwart-wit, Thunder. Reageren
aron24 Geplaatst: 6 december 2015 Rapport Geplaatst: 6 december 2015 (bewerkt) Sony-oortjes werken voor mij prima, verder kan ik je de tip om naar een winkel met koptelefoons te gaan en uittesten welke je goed vindt. Bewerkt: 6 december 2015 door aron24 Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 6 december 2015 Rapport Geplaatst: 6 december 2015 (bewerkt) Dat is natuurlijk niet altijd waar. Ik heb genoeg hoofdtelefoons gezien/gehoord die voor een lagere prijs dezelfde kwaliteit bieden. Bij sommige merken betaal je immers ook gewoon een deel van je geld voor het merk in plaats van voor de kwaliteit die je krijgt. Denk aan Beats, bijvoorbeeld. Dat is juist, maar Beats/Skullcandy/die dingen van 50 Cent koop je voor de naam, niet voor het geluid. De voorgenomen functie van die koptelefoons is anders dan enkel en alleen muziek luisteren. Ik heb een OnePlus One van 64gb voor 299€, maar die is zoveel slechter dan een iPhone van 16gb voor 700€, niet normaal! Denk nu toch eens niet zo zwart-wit, Thunder. Telefoons zijn een ander product dan koptelefoons en hebben dus ook een andere prijs/kwaliteitverhouding. Bovendien heb ik zelf de Live! in bezit gehad en die heeft, vergeleken met mijn andere koptelefoons, tegenvallende geluidskwaliteit. Bewerkt: 6 december 2015 door ThunderDuck Reageren
3L1077 Geplaatst: 6 december 2015 Rapport Geplaatst: 6 december 2015 Dat is natuurlijk niet altijd waar. Ik heb genoeg hoofdtelefoons gezien/gehoord die voor een lagere prijs dezelfde kwaliteit bieden. Bij sommige merken betaal je immers ook gewoon een deel van je geld voor het merk in plaats van voor de kwaliteit die je krijgt. Denk aan Beats, bijvoorbeeld. Dat is juist, maar Beats/Skullcandy/die dingen van 50 Cent koop je voor de naam, niet voor het geluid. De voorgenomen functie van die koptelefoons is anders dan enkel en alleen muziek luisteren. Ik heb een OnePlus One van 64gb voor 299€, maar die is zoveel slechter dan een iPhone van 16gb voor 700€, niet normaal! Denk nu toch eens niet zo zwart-wit, Thunder. Telefoons zijn een ander product dan koptelefoons en hebben dus ook een andere prijs/kwaliteitverhouding. Bovendien heb ik zelf de Live! in bezit en die heeft, vergeleken met mijn andere koptelefoons, tegenvallende geluidskwaliteit. Zoiets moet je dan in het begin zeggen. Achja,Platypus doet wat 'ie wil, ik ben erg blij met m'n CAL! Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 6 december 2015 Rapport Geplaatst: 6 december 2015 Zoiets moet je dan in het begin zeggen. Achja,Platypus doet wat 'ie wil, ik ben erg blij met m'n CAL! Als jij nou zorgt dat je weet waar je het uberhaupt over hebt voordat je een topic vervuilt met allerhande slecht onderlegde aanbevelingen Reageren
Bassieboy35 Geplaatst: 6 december 2015 Rapport Geplaatst: 6 december 2015 Ja, er is nogal aardig wat keuze op dat gebied. Misschien dat je je vraag wat kan verfijnen, wil je inklapbare oorschelpen? Zoek je on-ear of over-ear? Anyways: DT 770 Pro kan ik je erg aanraden. Heb zelf de 250 Ohm versie. Ligt wel boven je budget, maar is zo comfortabel en het geluid is prachtig. Ik zou even citeren wat er op de site staat, er is geen woord aan gelogen: 'De koptelefoon biedt ook een bijzonder prettig geluid, met een fantastisch krachtige en strakke bas, wat ook de kritische luisteraar zal kunnen bekoren.' Alleen voor onderweg is deze misschien wat minder. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.