Jump to content

Hoe werkt (Stock Market), Liberty city national

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo GTA V gamers, ik zit met iets. Ik heb geld nodig en ik heb al een beetje op youtube zitten te kijken hoe je geld krijgt, maar dat is in het Engels en ben daar namelijk niet erg goed in. Hoe werkt de stock market of hoe dat heet om geld te krijgen. Ik heb wel een keer gezien dat je iets aan moet klikken en je geld er in stoppen en dan de game saven en dan terug gaan en dan 'sell' maar ik had dat dus een keer gedaan, maar bij mij gaat er juist wat geld af. Of er komt gewoon niks bij. weet iemand hoe dit werkt?

Alvast bedankt voor de reactie !

Marciboy

Geplaatst:

Hoi Marciboy7,

De stock markets zijn voor de meesten inderdaad een ingewikkeld onderwerp. Wat je doet bij stock markets is om te beginnen een goedlopend bedrijf uitkiezen. Ik heb de voorkeur bij Tinkle. Hierna druk je op buy, je koopt dan een aandeel bij het bedrijf. Vervolgens geef je met de + en - tekentjes aan hoeveel geld je in het bedrijf wil investeren. Hoe meer je erin stopt, hoe meer je winst of verlies kan maken. Hierna druk je op confirm. Als je bij jouw aandelen kijkt zie je als het goed is het bedrijf waar je geïnvesteerd in hebt staan met een aantal procent. Het aantal procent stijgt of daalt per dag. Gaat het naar beneden lijd je verlies, gaat het omhoog dan maak je winst. Als je het eens bent met een aantal procent verkoop je je aandeel en heb je winst gemaakt, of verlies...

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg voor je is :)

Geplaatst: (bewerkt)

Het deelnemen op de aandelenmarkt is vrij lastig, zowel in GTA als in het echte leven. Dit komt omdat er risico's aan verbonden zijn. Gelukkig bestaan er wel wat theorieën voor. Naarmate het spel vordert pleeg je soms aanslagen, je weet dat daardoor de vraag van aandelen naar zo'n bedrijf naar beneden keldert en daarmee de prijs ook. Je zou er dus voor kunnen kiezen om in dat bedrijf te investeren als die aanslag is geweest en zo weer omhoog gaat of je kan juist voor substitutiebedrijven (bedrijven die een tegenhanger zijn van elkaar, bijvoorbeeld Sprunk <> eCola) kiezen om daar dan in te investeren voordat je die missies doet. Wel is het aan te raden om te wachten met de assassination missies van Lester. Hier kan je namelijk voor de tijd flink investeren als je in het juiste bedrijf investeert en zo hoge winsten boeken. Dit is echter wel op het einde van het spel.

Voor complete theorieën hebben wat WikiGTA-medewerkers hard gewerkt om alle informatie omtrent de BAWSAQ op een rijtje te zetten. Ik raad je aan om daar ook even te kijken. :)

Bewerkt: door Bassieboy35
Geplaatst:

Oke uhm, vrij veel moeilijke woorden die je gebruikt. Ik ben eigenlijk al bijna klaar met de missies van lester. Als ik het goed begrijp moet ik naar die cijfertjes kijken? Weetje ook hoe dat werkt?

Hallo Dangerdog_guy_7, dit is inderdaad een goede uitleg. Dus als ik geld invensteer kan ik ook verlies lijden

Ik moet dus eigenlijk een beetje geluk hebben?

>>> Door Foreigner97: Dubbele post samengevoegd; gebruik voortaan de Bewerken-knop wanneer je nog iets toe wilt voegen aan een bericht dat je net geplaatst hebt. :)<<<

Geplaatst:

Dit zijn de tactieken bij de missies van Lester.

Hotel Assassination

Koop voor de missie aandelen van Betta Pharmaceuticals (BAWSAQ) Verkoop ze na de missie op 50% winst na ~18 uur

The Multi Target Assassination

Koop voor de missie aandelen van Debonaire (LCN) Verkoop ze na de missie op 80% winst na ~8 uur

Na de verkoop van Debonaire (LCN) koop aandelen van Redwood (LCN) Verkoop ze op 300% winst na ~48-96 uur

The Vice Assassination

Koop voor de missie aandelen van Fruit (BAWSAQ) Verkoop ze na de missie op 50% winst na ~5 uur

Na de verkoop van Fruit (BAWSAQ) koop aandelen van Facade (BAWSAQ) Verkoop ze op 33% winst na ~48 uur

The Bus Assassination

Koop na de missie aandelen van Vapid. (BAWSAQ) Verkoop ze op 100% winst na ~48 uur

The Construction Assassination

Koop voor de missie aandelen van Gold Coast Development (LCN) Verkoop ze na de missie op 80% winst na ~24 uur

Een andere tip die altijd van toepassing zal zijn:

Spendeer wat geld in het aandeel van AugeryInsurance, een verzekeringsbedrijf dat actief is op de LCN effectenbeurs en ga vervolgens op een vernielingspad door de stad, waarbij je zoveel mogelijk voertuigen probeert te beschadigen en vernietigen. Je zult merken dat kort hierna het aandeel van dit bedrijf zal stijgen.

Wat dus belangrijk is, onthoud de waarde van het aandeel waar je het voor gekocht hebt. Verkoop het alleen als het aandeel meer waard is geworden. ;)

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Een beetje late reactie, maar goed, het is nog een topic van dit jaar :puh:

De stock market is zo waardeloos en heeft geen enkel invloed op de spelers's acties. Het is dus niet zo dat je aandelen gaat kopen

van Augury Insurance en vervolgens alle auto's vernietigt zodat je nog meer winst kunt krijgen.

Het spel is gewoon zo hartstikke scripted en de stock market werkt zeer random. Of je verliest, of je hebt winst, of je hebt geen van beiden.

Stock market is enkel alleen goed voor de missies die wel gebruik maken van stock market, maar freeroam, zeker niet.

De Random events heeft ook invloed op stock market. Alleen die 2.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...