DDT Dorus Geplaatst: 28 maart 2016 Rapport Geplaatst: 28 maart 2016 (bewerkt) veel bedrijven zijn al verhuisd, of gaan niet meer verhuizen, dit omdat ook daar de lonen hoger worden, en de mensen daar niet zoveel werkervaring hebben als in nederland. het was leuk voor productiebedrijven, maar die vertrekken ook weer verder naar china e.d. en de transportbedrijven zullen er nog wel blijven hangen ivm de goedkope chauffeurs. ook is misschien de politieke situatie in die landen soms instabiel, kijk maar naar Polen, waar nu een regering zit die een absolute meerderheid heeft, en alles weer dichtgooit voor andere landen. daar dacht ook iedereen van dat dat niet meer kon gebeuren, laat staan in de oekraine, wat nog steeds in volle oorlog is met de rebellen (Rusland..) en de regering ook een zwak punt vormt Dit weerhoudt bedrijven om te investeren in goedkopere arbeid ook flink tegen.. persoonlijk ben ik daar niet zo bang voor Bewerkt: 28 maart 2016 door DDT Dorus Reageren
NicolaB Geplaatst: 29 maart 2016 Rapport Geplaatst: 29 maart 2016 Wat wil je herzien aan het verdrag dan? De controle mechanismes op corruptie, wat zijn je voorstellen hierbij? Een goede afweging of dat wel haalbaar is in een land met een burgeroorlog en Rusland binnen z'n grenzen, tegenover de financiën die je er aan kwijt bent. Ikzelf heb liever dat er geld in de Oostelijke en zuidelijke EU landen wordt gepompt om corruptie te bestrijden, dan in Oekraïne. Reageren
Forever_Ukraine Geplaatst: 1 april 2016 Rapport Geplaatst: 1 april 2016 >>> Door Guardian1980: Ga lekker ergens anders mensen lastig vallen <<< Reageren
SpacyColours Geplaatst: 1 april 2016 Rapport Geplaatst: 1 april 2016 That's interesting, I was just thinking "what do most people in Ukraine want me to vote, because I certainly don't know". I think most people in the Netherlands will vote yes without much thinking. Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 1 april 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 1 april 2016 Ik zal wel sceptisch zijn maar ik geloof niks van zijn verhaal. Waarom zou iemand uit Oekraïne inloggen op een gtaforum in Nederland om een indirecte bedreiging te uitten als wij nee stemmen? Wat een lol, de helft is niet eens stemgerechtigd hier. Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 1 april 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 1 april 2016 Eenvandaag met de eerste aflevering van een serie over het Oekraïnereferendum. http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-items/66197/hoeveel_weten_kamerleden_van_oekra_ne_ Vanaf gister dagelijks tot en met dinsdag de dag voor het referendum. Oekraïnse onderzoekers onderzochten het handelsverdrag en kwamen tot de conclusie dat het per saldo slecht is voor de Oekraïense economie: http://nos.nl/artikel/2096238-oekraiense-onderzoekers-verdrag-niet-goed-voor-oekraine.html Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 1 april 2016 Rapport Geplaatst: 1 april 2016 Ach ja, 1 april hè. Komt er eigenlijk nog een debat over het referendum op de nationale tv? Heb er nog niets over gehoord. Reageren
Michael Geplaatst: 1 april 2016 Rapport Geplaatst: 1 april 2016 (bewerkt) Nogal vaag dat iemand inderdaad zogenaamd uit Oekraïne zou reageren.. Bewerkt: 1 april 2016 door Asphyxiated Reageren
KoningJesper Geplaatst: 1 april 2016 Rapport Geplaatst: 1 april 2016 Hij kan lekker stikken in zn referendum als ie zo over ons praat Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 1 april 2016 Rapport Geplaatst: 1 april 2016 Oekraïnse onderzoekers onderzochten het handelsverdrag en kwamen tot de conclusie dat het per saldo slecht is voor de Oekraïense economie: http://nos.nl/artike...r-oekraine.html Een onderzoek dat duidelijk ideologisch gestuurd en partijdig is. Het TNI is niet een wetenschappelijk onderzoeksbureau, zoals een universiteit dat is. De onderzoekers zijn stuk voor stuk leden van linkse, anti-Europese groepen.Ik kan daarentegen wel dit artikel van het NRC aanraden. Het gaat in op de meest prominente voor- en tegenargumenten. Reageren
NicolaB Geplaatst: 2 april 2016 Rapport Geplaatst: 2 april 2016 Ik kan daarentegen wel dit artikel van het NRC aanraden. Het gaat in op de meest prominente voor- en tegenargumenten. Goed artikel ja Zo zie je ze niet vaak. Reageren
Sublime Geplaatst: 3 april 2016 Rapport Geplaatst: 3 april 2016 Dat NRC artikel is echt een goede bron! bedankt voor het delen, nu ben ik eindelijk zeker van mijn keuze: ja. Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 4 april 2016 Rapport Geplaatst: 4 april 2016 Ik neig toch nog steeds naar een tegen, simpelweg om het feit dat er met een corrupt land weinig valt af te spreken. Mooi dat in het akkoord ook de corruptiebestrijding wordt genoemd, maar ik heb er een hard hoofd in dat landen buiten Oekraïne de corruptie wel even zullen oplossen. Reageren
.PhoeniX. Geplaatst: 4 april 2016 Rapport Geplaatst: 4 april 2016 (bewerkt) Ik ben misschien totaal nog niet 'stem-rechtvaardig', maar dat zal volgens mijn part een grote dikke worst wezen gezien ik m'n mening toch hierover kwijt wil; Ik neig het liefst naar een 'nee'.. om ermee te beginnen heeft dé persoon boven mij 't al keurig verwoordt dat het geen zuivere land is, dat onderwerp is volgens mij ook al meerdere keren in het nieuws voorgekomen als 't goed is. Daarna, stel, als we Oekraïne alsnog zouden toelaten in de EU mogen we toch 'n flink bedrag naar dat land toeschuiven aangezien het daar economisch gezien niet al te best aan toegaat.. Andere landen in de EU zullen dat dan waarschijnlijk ook moeten doen als datgene daadwerkelijk gebeurd. Met als gevolg dat de belastingtarieven flink omhoog worden gehoogd, evenals de prijzen van goederen (voedsel, meubels e.d). Alhoewel, ik sta er niet vreemd van op te kijken als dat al gebeurd is. Als laatste heeft dat stemmen sowieso weinig toegevoegde waarde om reden dat de EU-raad of zo hun zogenaamde 'agenda' al heeft klaarliggen. Hier probeer ik uiteraard mee aan te duiden dat de EU-raad hun eigen zin gewoon doordrukt, ongeacht wat de normale burgers er van vinden. Een mooi voorbeeld is de euro van 2002; mensen konden kiezen of ze de euro in EU wilden, het volk stemde massaal tegen. En wat doet de overheid juist; ze drukken hun eigen zin doodleuk door. Ohja, voor degenen die dit lulkoek vinden, kijk dan hier maar eens na; Klik Bewerkt: 4 april 2016 door .PhoeniX. Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 4 april 2016 Rapport Geplaatst: 4 april 2016 (bewerkt) Ik neig toch nog steeds naar een tegen, simpelweg om het feit dat er met een corrupt land weinig valt af te spreken. Mooi dat in het akkoord ook de corruptiebestrijding wordt genoemd, maar ik heb er een hard hoofd in dat landen buiten Oekraïne de corruptie wel even zullen oplossen. Italië zit ook in de EU, maar ik kan mij de laatste keer dat een Nederlander klaagde over corruptie daar niet herinneren.Daarna, stel, als we Oekraïne alsnog zouden toelaten in de EU mogen we toch 'n flink bedrag naar dat land toeschuiven aangezien het daar economisch gezien niet al te best aan toegaat.. Andere landen in de EU zullen dat dan waarschijnlijk ook moeten doen als datgene daadwerkelijk gebeurd. Met als gevolg dat de belastingtarieven flink omhoog worden gehoogd, evenals de prijzen van goederen (voedsel, meubels e.d). Alhoewel, ik sta er niet vreemd van op te kijken als dat al gebeurd is. Toelating van Oekrainë in de EU komt totaal niet aan bod in het associatieverdrag, en is zodoende niet relevant als argument. Bovendien zou een eventuele toelatingsprocedure niet zonder slag of stoot gaan, gezien de recente attitudes tegenover de EU in veel van de lidstaten. Als laatste heeft dat stemmen sowieso weinig toegevoegde waarde om reden dat de EU-raad of zo hun zogenaamde 'agenda' al heeft klaarliggen. Hier probeer ik uiteraard mee aan te duiden dat de EU-raad hun eigen zin gewoon doordrukt, ongeacht wat de normale burgers er van vinden. Een mooi voorbeeld is de euro van 2002; mensen konden kiezen of ze de euro in EU wilden, het volk stemde massaal tegen. En wat doet de overheid juist; ze drukken hun eigen zin doodleuk door. Dat is pure speculatie. Een Nederlands 'nee' heeft wel degelijk gevolgen, aangezien het verdrag door alle lidstaten geratificeerd moet worden. Of het kabinet besluit om een eventueel nee van de bevolking om te zetten in een nee van de regering is een tweede, maar dat is nou eenmaal een aspect van een representatieve democratie. Ohja, voor degenen die dit lulkoek vinden, kijk dan hier maar eens na; Klik Ik ga mijn tijd niet eens verspillen met uitleggen waarom dat artikel niet serieus te nemen is, al is het alleen al omdat die website een UFO-meldpunt heeft Bewerkt: 4 april 2016 door ThunderDuck Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.