Jump to content

Geenpeil referendum Oekraïne

Recommended Posts

Geplaatst:

Niburu, echt de meest belachelijke en treurigste site ooit :7 Was dat ook niet die site die met het verhaal kwam over die man van MH370 die een telefoon met zich mee had gesmokkeld in z'n reet naar Diego García :7

• Reacties 79
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Bierbuikje

14

• _Night-Men_

12

• NicolaB

10

• ThunderDuck

6

Geplaatst:

Ik neig toch nog steeds naar een tegen, simpelweg om het feit dat er met een corrupt land weinig valt af te spreken. Mooi dat in het akkoord ook de corruptiebestrijding wordt genoemd, maar ik heb er een hard hoofd in dat landen buiten Oekraïne de corruptie wel even zullen oplossen.

Italië zit ook in de EU, maar ik kan mij de laatste keer dat een Nederlander klaagde over corruptie daar niet herinneren.

Italië is dan ook geen Oekraïne. Qua corruptie is Italië in de verste verte nog niet te vergelijken met Oekraïne.

Geplaatst:

Desondanks heeft Italië een veel grotere economie dan Oekraïne, en ontvangt ook meer geld van de EU. De totale schade van corruptie is in Italië logischerwijs dus groter.

Geplaatst:

Desondanks heeft Italië een veel grotere economie dan Oekraïne, en ontvangt ook meer geld van de EU. De totale schade van corruptie is in Italië logischerwijs dus groter.

De bijdrage van de EU aan Italië is een kleine 11 miljard euro, en dat is dus ongeveer gelijk aan de bijdrage van de EU aan Oekraïne. Verder moet je natuurlijk niet vergeten dat Italië zelf ook bijdraagt aan de EU, waar Oekraïne dat niet doet.

Geplaatst:

Heeft iedereen vandaag al gestemd (of juist niet)? De eerste opkomstcijfers beloven niet veel goeds voor het team van geenpeil, maar wie weet gaan ze met hakken over de sloot. Ik ben nu onderweg naar huis en zal dan mijn stemrecht even gebruiken.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik denk dat de opkomst nog wel boven de 30% komt. De opkomst in de grote steden lag rond 16.00u rond de 15%, en vaak is dat bij het sluiten van de stembureaus wel verdubbeld. Verder ligt de opkomst in de steden traditioneel iets lager dan het landelijke opkomstpercentage, waar het hier om draait.

Ik heb mijn stem in ieder geval al uitgebracht.

Bewerkt: door _Night-Men_

Zojuist ook naar de lokale stembus geweest.

Als laatste heeft dat stemmen sowieso weinig toegevoegde waarde om reden dat de EU-raad of zo hun zogenaamde 'agenda' al heeft

klaarliggen.

Hier probeer ik uiteraard mee aan te duiden dat de EU-raad hun eigen zin gewoon doordrukt, ongeacht wat de normale burgers er van vinden.

Een mooi voorbeeld is de euro van 2002; mensen konden kiezen of ze de euro in EU wilden, het volk stemde massaal tegen. En wat doet

de overheid juist; ze drukken hun eigen zin doodleuk door.

Ohja, voor degenen die dit lulkoek vinden, kijk dan hier maar eens na; Klik

De Europese raad is de enige Europese instantie die het verdrag kan beginsel kan aanpassen. In die zin is het aan Premier Rutte om het Nederlands belang te dienen in zowel de Europese Raad (waar hij lid van is), als het eventueel ratificeren bij een ja. Bij een 'nee', zou de Nederlandse politiek het voorlopig toegepaste deel van het akkoord, via de Commissie en de Raad (niet de Europese raad), kunnen terugdraaien.

Maar ja, het is in basis dus aan de Nederlandse politiek om de belangen van hun burgers aanhangig te maken bij de instituten. Anderzijds kan er via het Europees parlement ook nog enige druk op worden gezet (juist om die 'eigen agenda' tegen te gaan), maar de basis ligt echt bij de nationale politiek.

Bewerkt: door NicolaB
Geplaatst:

Ik had tegen gestemd als ik mocht stemmen. Het is hoogstwaarschijnlijk weggooid geld, het is te corrupt daar. Hoe weten we of het goed gebruikt wordt, niet toch?

Wij hebben niet gestemd, want mijn moeder had de stembiljetten weggegooid. xD

Bewerkt: door Noretz
Geplaatst:

Het nee kamp lijkt te winnen volgens de eerste prognoses met 64%. Alleen de opkomst blijft penibel, het wordt geschat op 32 % met een foutmarge van 3%.

Geplaatst:

Ruim de helft van de stemmen is binnen, en het opkomstpercentage is nog altijd 32%. Zeer kleine kans dat het referendum ongeldig verklaard wordt. Is het natuurlijk wel discutabel wat zo'n percentage precies zegt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...