Jump to content

Protagonisten en hun gangs

Recommended Posts

Geplaatst:

Voor het gemak heb ik even de vrijheid genomen om de belangrijkste hoofdpersonen uit de GTA Serie te pakken en daarbij hun gang op te zoeken zodat we weten waar we over praten:

[table=header]GTA|Protagonist|Gang

GTA III|Claude|N.v.t.

GTA VC|Tommy Vercetti|Vercetti Gang (einde verhaal)

GTA SA|Carl Johnson|Grove Street Families

GTA LCS|Toni Cirpriane|Leonne Family

GTA VCS|Victor Vance|Vance Family

GTA IV|Niko Bellic|N.v.t.

GTA TBoGT|Luis Lopez|Northwood Dominican Drug Dealers

GTA TLaD|Johny Klebitz|The Lost

GTA CTW|Hunag Lee|Triads

GTA V|Trevor|N.v.t.

GTA V|Michael|N.v.t.

GTA V|Franklin|Chamberlain Gangster Families[/table]

Zoals te zien is zit het overgrote deel wel bij een gang. Echter is het wel zo dat de ene protagonist meer betrokken is bij zijn gang (CJ, Johnny Klebitz) dan anderen die ook bij een gang zitten (Franklin, Victor Vance). Mijn vraag aan jouw is eigenlijk: Hoort een protagonist bij een gang? Of hangt dit echt van de GTA af?

Ik vind zelf dat het vooral van de GTA afhangt, de tijd en stad is wel bepalend voor een gang naar mijn idee. In een GTA die zich meer in het heden afspeelt vind ik dat gangs niet zo'n grote invloed moeten hebben en dat daardoor een gang ook niet zo bij een protagonist past. Als je bijvoorbeeld kijkt naar San Andreas of Vice City speelt het in de tijd af dat het nog echt om bijvoorbeeld territoria of cocaïne gaat. Daar passen straatgangs echt bij. Het creëert wel een bepaald effect, een soort van vertrouwd gevoel. Dat vond ik in die GTA's wel goed uitgewerkt.

In een GTA die zich in het heden afspeelt vind ik een gang die gebonden aan een persoon is niet zo interessant. Ik vond het idee wel leuk dat Niko niet bij één gang zat en zo veel gangs en families afging. De manier zoals het in GTA V geregeld is, is ook wel goed. Franklin past als 'neger' nog bij een echt gang in de hood en Michael is typisch een man die meer eigen baas is en daarmee zijn eigen missies doet. Naar mijn idee is (over het algemeen) dus zo het best, hoe eerder de GTA zich afspeelt, hoe meer invloed gangs moeten hebben op de protagonist.

Geplaatst: (bewerkt)

Trevor geen gang? You've made a big mistake!

TrevorPhilipsEnterprises-GTAO.jpg

TrevorBusinessCard.png

Het hangt imo van het character en z'n verhaal af. Ik vind wel dat het wel echt bij gta hoort dat elementen van de onderwereld er in terugkomen, zoals cartels, gangs, de mafia e.d. . Maar hoe dat zich precies invult hangt van het verhaal af. Opzich zou je die 3 protagonisten van gta5 ook soms wel een gang kunnen noemen (of heistgroep) mrja :puh:

Bewerkt: door NicolaB
Geplaatst:

Het hoort wel een beetje bij de oudere gta's. Daar vind ik het altijd leuk om een eigen gang over straat te zien lopen en tegen een andere gang te zien vechten.

Wel jammer dat je dat in IV en V niet zo vaak meer ziet (wist nog geen eens dat Franklin in een gang zat).

Geplaatst:

Is Franklin in feite niet deel van Forum Gangsters Families? Natuurlijk kun je je afvragen hoe relevant ze zijn, met enkel Lamar en Franklin, maar ze zijn deel van beide gangs.

Geplaatst:

Is Franklin in feite niet deel van Forum Gangsters Families? Natuurlijk kun je je afvragen hoe relevant ze zijn, met enkel Lamar en Franklin, maar ze zijn deel van beide gangs.

Yep, zeker waar. Mede doordat de hele gangbanging arc van V behoorlijk matig is uitgewerkt, heb ik altijd gedacht dat dat de reden is dat Stretch F en L die hinderlaag instuurt. Het was de bedoeling van FGF om afstand te nemen van CGF en aangezien Stretch een hooggerankte(?) O.G. is, wou hij hier een stokje voor steken. Erg jammer, het verhaal van GTA V vind ik persoonlijk sterk in mekaar steken, maar dan heb ik het vooral over de andere twee hoofdpersonages. Als ik alleen Franklins gang-gerelateerde verhaal beschouw, komt het allemaal neer op matige storytelling, een DLC zou er nog steeds wat moois van kunnen maken, maarre... ja... boos.gif

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...