Jump to content

Eigen subwoofer?


RNW@Y

Recommended Posts

Hoi, ik heb een eigen subwoofer gemaakt. Het is niet de beste maar hij is wel goed.

Er ziiten 2marquant subwoofers in van ieder 250watt rms continu. dus 500 watt cotinu.

1 kilowatt max vermogen. Eigen gebouwde kist, waar ik druk mee bezig ben geweest. Moet hem alleen nog bekleden.

Heb jij er 1 gemaakt?

foto's komen nog.

Bewerkt: door RNW@Y
Link to comment
Delen op andere websites

Klinkt goed, ik heb zelf ook 1 gemaakt:

DAP Audio

10"

400 Watt max

Presteert wel goed voor maar 400 watt, als ik hem flink hard zet kan je niet meer normaal praten door de druk op je longen :puh:. Vooral als ik me andere boxen er ook nog bij aan doe wat samen 1200 watt oplevert...................

PS: Laat die foto's maar komen :D

Link to comment
Delen op andere websites

p10100178nr.th.jpg p10100164dt.th.jpg

Ik heb er nu opgeklad, want ik dacht hij er mooier door zou worden ;) niet dus :bonk:

Ik heb erveel tijd ingestoken, maar ben er ook een tijd niet mee bezig geweest. Omdat ik eerst nog over moest naar de 4de. Als je er echt gewoon mee bezig zou zijn. Zou je binnen 1/2 weken klaar zijn.

Als je zelf er 1 wilt maken moet je wel genoeg geld hebben. Mijn speakers zijn niet de beste, maar ook niet de slechtste. Ik heb er in totaal ongeveer €200,-

Je hebt nodig,

MDF hout minimaal 15mm tot ong. 200 watt en minimaal 18mm voor over de 200 watt.

noppenschuim = is voor de bass mooier te laten klinken, anders klinkt het hout achtig.

Houtlijm = op elkaar vast te maken.

schroeven = verstevigen.

lijmtang = dat is een tang waarmee je dingen op elkaar vast drukken. (post er nog wel een plaatje van).

boxen = deuuhhh

connectors = is niet egt nodig, maar is wel makkelijker. (zijn die zwarte dingen aan de zijkant).

@ Zeemon, heb jij de kist zelf gemaakt??

Bewerkt: door RNW@Y
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik een surround set wil maken, heb ik wel een surround versterker nodig, kan jij er aan 1 komen die ongeveer 500 watt is??? ik niet. Want zo subwoofer heb je daar niet voor nodig :puh: . Ik ga misgien wel een auto versterker er voor kopen. en maak ik 5 boxjes voor surround set, en subwoofer op een auto versterker

Link to comment
Delen op andere websites

p10100178nr.th.jpg p10100164dt.th.jpg

Ik heb er nu opgeklad, want ik dacht hij er mooier door zou worden ;) niet dus :bonk:

Ik heb erveel tijd ingestoken, maar ben er ook een tijd niet mee bezig geweest. Omdat ik eerst nog over moest naar de 4de. Als je er echt gewoon mee bezig zou zijn. Zou je binnen 1/2 weken klaar zijn.

Als je zelf er 1 wilt maken moet je wel genoeg geld hebben. Mijn speakers zijn niet de beste, maar ook niet de slechtste. Ik heb er in totaal ongeveer €200,-

Je hebt nodig,

MDF hout minimaal 15mm tot ong. 200 watt en minimaal 18mm voor over de 200 watt.

noppenschuim = is voor de bass mooier te laten klinken, anders klinkt het hout achtig.

Houtlijm = op elkaar vast te maken.

schroeven = verstevigen.

lijmtang = dat is een tang waarmee je dingen op elkaar vast drukken. (post er nog wel een plaatje van).

boxen = deuuhhh

connectors = is niet egt nodig, maar is wel makkelijker. (zijn die zwarte dingen aan de zijkant).

@ Zeemon, heb jij de kist zelf gemaakt??

Wat is eigenlijk het verschi tussen gewone boxen en een subwoofer? :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

er zijn subwoofer, speakers en tweeters

subwoofer is voor de lage tonen oftewel bass, speakers is gewoon geluid, en tweeters zijn speciaal voor de hele hoge tonen... mijn vader is nu bezig een versterker te bouwen van 2x 500 watt :):Y

Link to comment
Delen op andere websites

@ Zeemon, heb jij de kist zelf gemaakt??

Ja , ik heb de kast ook zelf gemaakt, alleen had ik daar maar 18 mm hout voor gebruikt, volgens mij is dat dan een beetje dun ofnie?

Ik heb er ook 2 gaten met een diameter ingemaakt, anders werdt de druk veel te groot in die kast :puh:.

Ik wil wel FF foto van m'n box(jes) maken, maar ik heb geen ID hoe je ze op het forum zet........

@BoMBeRMeN: Voor de gewone tonen heet een midtoner, en samen zijn het de speakers ;). Speakers is engels voor luidsprekers, de meeste mensen noemen losse luidprekers zonder kast ook boxen, maar dat is dus fout......................

Link to comment
Delen op andere websites

@ Zeemon, heb jij de kist zelf gemaakt??

Ja , ik heb de kast ook zelf gemaakt, alleen had ik daar maar 18 mm hout voor gebruikt, volgens mij is dat dan een beetje dun ofnie?

Ik heb er ook 2 gaten met een diameter ingemaakt, anders werdt de druk veel te groot in die kast :puh:.

Ik wil wel FF foto van m'n box(jes) maken, maar ik heb geen ID hoe je ze op het forum zet........

@BoMBeRMeN: Voor de gewone tonen heet een midtoner, en samen zijn het de speakers ;). Speakers is engels voor luidsprekers, de meeste mensen noemen losse luidprekers zonder kast ook boxen, maar dat is dus fout......................

Zeemon hoeveel heb jij eraan uitgegeven?

Link to comment
Delen op andere websites

@mania-92: Ik weet niet precies meer, tis al tijdje geleden, ik weet nog dat de Speaker in de aanbieding was, voor 99,95 ofzow, dus zal wel zo'n 110 gekost hebben met hout enzo erbij......

@RNW@Y, nee (nog) geen basspijpen, die wil ik dus nog wel....

Ik zal imageshack.us FF proberen, thanks......

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...