RUBENN Geplaatst: 27 maart 2016 Rapport Geplaatst: 27 maart 2016 (bewerkt) TYPOGRAFIE KNUTSELS Eindelijk weer 'ns iets van mij. Dit topic probeer ik een beetje bij te houden met typografie knutsels (dingen met letters, voor de niet grafische leden)Oke, hierbij dus nummer #1:Dus, kom maar op met jullie reacties, commentaar en dingen! Bewerkt: 27 maart 2016 door RUBENN Reageren
3L1077 Geplaatst: 27 maart 2016 Rapport Geplaatst: 27 maart 2016 Heerlijk, typografie is altijd leuk! Heb je die letters zelf ontworpen? Reageren
RUBENN Geplaatst: 27 maart 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 27 maart 2016 Thanks! De letters zijn zelf ontworpen inderdaad, wel leuk om mee te experimenteren Reageren
3L1077 Geplaatst: 27 maart 2016 Rapport Geplaatst: 27 maart 2016 Dat maakt het wel wat indrukwekkender. Iets klopt voor mij niet, de letters staan erg 'los' van elkaar, niet echt een eenheid, maar ik ben wel erg benieuwd naar meer! Reageren
RUBENN Geplaatst: 27 maart 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 27 maart 2016 Thanks, komt goed. Zeker in m'n signature vind ik het opvallen dat de letters ver van elkaar staan. Het plan was om ook een versie met 'gecombineerde' letters te maken. Reageren
KoningJesper Geplaatst: 27 maart 2016 Rapport Geplaatst: 27 maart 2016 Hoe maak je dit als ik vrgane mag? Ziet er erg indrukwekkend uit? Reageren
RUBENN Geplaatst: 27 maart 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 27 maart 2016 (bewerkt) Met Illustrator van Adobe, maar met andere vector-software of Photoshop werkt het ook. Ik heb de buitenste lijn van een cirkel gebruikt als basis. Vervolgens plaats je een vorm boven de cirkel en 'knip' je er een stuk vanaf (pathfinder in Illustrator). En evt. alles op dezelfde afstand van elkaar houden met behulp van linialen. En wat puzzelen hoe je het best van een vorm een letter maakt. Als je meer/andere dingen wilt weten hoor ik het wel Bewerkt: 29 maart 2016 door RUBENN Reageren
Unmountable Tijmen Geplaatst: 2 april 2016 Rapport Geplaatst: 2 april 2016 Ziet er netjes uit hoor! Goed bezig! Kijk uit naar meer Reageren
RUBENN Geplaatst: 2 april 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 2 april 2016 Goed om te horen Norrage, thanks! Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 5 april 2016 Rapport Geplaatst: 5 april 2016 Leuk dat je hier iets mee doet. Op zich begrijp ik het "commentaar" wel dat het lijkt alsof de letters ver uit elkaar staan; de schaduw die je op de afbeelding in de OP ziet valt weg in je signature, en van veraf ook in de afbeelding. Maar ik denk dat je het pas goed kan beoordelen wanneer je een zin hebt, omdat je dan het verschil ziet tussen de ruimte tussen letters en de ruimte tussen woorden. Maar ik denk dat je spatie wel heel breed zal moeten worden om het leesbaar te houden. Ik ben benieuwd naar het vervolg. Reageren
RUBENN Geplaatst: 5 april 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 5 april 2016 Thanks! Maar ik denk dat je spatie wel heel breed zal moeten worden om het leesbaar te houden. Het ging me niet direct om leesbaarheid, een beetje wel. Maar het 'artistieke gevoel' ging voor, maar ik snap je punt Reageren
NicolaB Geplaatst: 6 april 2016 Rapport Geplaatst: 6 april 2016 Ik vind het zeker mooi zo uit elkaar. Vooral met een 5letterig woord spat het er dan echt mooi uit. Volgens mij kan je doordat ze allemaal diezelfde rondingen hebben best een leuke animatie maken. Zo'n R die omdraait naar een U, een B en een E en er een halfje bij komt Nja ik zie het helemaal voor me dus Ziet er echt mooi uit ;P Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik alle handtekeningen op deze pagina wel wat vind hebben. Reageren
RUBENN Geplaatst: 22 mei 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 22 mei 2016 Bedankt nog haha! Misschien ga ik ooit aan de slag met animaties, maar voor nu zie ik dat niet zitten Voorlopig richt ik me ook op Premiere Pro van Adobe (voorlopig alleen voor m'n werk) Weer eentje. Deze keer heb ik wat gespeeld met de letters van m'n naam. Het lettertype is Circula. Uiteraard heb ik die wel iets verbouwd, en zo is ook de 'E' gesneuveld, in de 'B'. Vervolgens heb ik er in Photoshop een wazige foto van Parijs overheen gezet. En wat spelen met de overvloei-mogelijkheden. Zeg maar wat je ervan vindt! Reageren
3L1077 Geplaatst: 22 mei 2016 Rapport Geplaatst: 22 mei 2016 Ik vind het er ongelofelijk vet uitzien, het heeft echt een 'cleane' uitstraling! Complimenten! Wat bedoel je met 'de e is gesneuveld in de b'? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.