Jump to content

"Intel HD Graphics Drivers for Windows 8 (R) reageert niet meer en is hersteld"


KoningJesper

Recommended Posts

Deze melding krijg ik zodra een nieuwe wereld wordt geladen in "Planet Coaster". Ik heb een Intel HD 4000 en Windows 10.

Ja, ik weet dat ik niet de beste videokaart heb, maar dan crasht ie toch niet meteen bij eht crashen? DIt heb ik nog nooit gehad bij spellen als CS:GO, Unreal Engine, Fallout, Cities Skylines etc., spellen die toch wel redelijk vergelijkbaar zijn

Thanks!

Link to comment
Delen op andere websites

Het is niet zozeer een kaart maar een geïntegreerde grafische chip in de processor. Compleet ongeschikt voor welk spel dan ook, afgezien van Minesweeper en Sollitaire. Als het om een laptop gaat controleer dan of de juiste grafische chip gebruikt wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is niet zozeer een kaart maar een geïntegreerde grafische chip in de processor. Compleet ongeschikt voor welk spel dan ook, afgezien van Minesweeper en Sollitaire. Als het om een laptop gaat controleer dan of de juiste grafische chip gebruikt wordt.

Vind ik wel een beetje kort door de bocht. Grafische chips in processoren zijn tegenwoordig zodanig goed dat ze eigenlijk net zo goed zijn als losse instap-videokaarten. Zo zijn de volgende games prima speelbaar op de laatste generaties Intel HD graphics: http://www.intel.com/content/www/us/en/support/graphics-drivers/000005659.html

Waarom Planet Coaster niet draait? Waarschijnlijk is dit toch te hoog gegrepen. Op het forum van Planet Coaster zijn meerdere gevallen bekend van de 4000 serie en een niet werkende game https://forums.planetcoaster.com/showthread.php/2868-Dear-Planet-Coaster

Er wordt aangegeven dat de minimale aanbevolen hardware is:

  • Quad Core CPU (4 x 2Ghz is a reasonable minimum)
  • 4 GB System RAM (more is always better)
  • DX 10 hardware GPU with 1GB video ram
    • Nvidia GTX 260
    • ATI 4870HD

Op basis van de minimale aanbevolen hardware voor de game, "Elite Dangerous System", welke volgens velen vergeleken kan worden met Planet Coaster qua hardwarebenodigeheden

@MegaPilot hieronder: Dat klinkt een stuk logischer! Vervelend dat nog steeds veel hardware gewoon niet ondersteund wordt door Windows 10/veel hardware Windows 10 niet ondersteund!

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Dit heeft geen bal te maken met het spel, maar alles met Windows 10. Ik heb ook HD graphics zitten(naast mn GTX 850M) en de Windows 10 driver crasht ook constant bij mij.

Oplossing is simpel: installeer een oudere Windows 8 driver. Google effe je laptopnaam met ernaast "drivers", normaal gezien vind je dan de juiste driver.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...