Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 16 mei 2017 Auteur Rapport Geplaatst: 16 mei 2017 (bewerkt) Ik verwacht dat ze gewoon gaan kijken naar VVD-CDA-D66-CU. Benieuwd hoe dat gaat, want blijkbaar deelt ChristenUnie toch best wel wat punten met GroenLinks. O.a. op immigratie en milieu zouden ze alsnog in de problemen kunnen komen bij onderhandelingen. Verschil is dat zij waarschijnlijk wel eerder bereid te zijn compromissen te sluiten, GroenLinks wil dat absoluut niet zo maakte Klaver tijdens het Carrédebat nog duidelijk. Toch vind ik wel, dat je landsbelang nu echt even boven partijbelang moet zetten. Dat hele toneelstukje van de VVD en het CDA om de PVV uit te sluiten begint onderhand kinderachtig te worden. Als ze inderdaad zo lastig waren bij de onderhandelingen op het punt van immigratie, dan vind ik dat ze serieus moeten gaan kijken naar VVD-CDA-PVV-SGP-FvD. Gewoon, een centrum-rechts kabinet, dat gaat het beste. CU is niet meer dan een Christelijke PvdA/gematigde GroenLinks, je loopt alleen maar het risico dat het zo veel langer gaat duren. En zoals ik de afgelopen dagen heb gehoord: het land moet geregeerd worden. Daarnaast, een kabinet met CU zou een instabiel kabinet opleveren. De optie voor een centrum-rechts kabinet moet op z'n minst besproken worden in mijn ogen. Zeker omdat PVV nog altijd de tweede partij van Nederland is, en in tegenstelling tot de VVD wonnen ze zetels. Ik ben benieuwd wat er morgen uit het debat komt in ieder geval. Vooral van Wilders en Baudet eigenlijk. Bewerkt: 16 mei 2017 door Grand Theft Auto TOM Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 16 mei 2017 Rapport Geplaatst: 16 mei 2017 33 minuten geleden, Grand Theft Auto TOM zei: Als ze inderdaad zo lastig waren bij de onderhandelingen op het punt van immigratie, dan vind ik dat ze serieus moeten gaan kijken naar VVD-CDA-PVV-SGP-FvD. Gewoon, een centrum-rechts kabinet, dat gaat het beste. Nee, dat werkt dus niet. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 16 mei 2017 Auteur Rapport Geplaatst: 16 mei 2017 1 uur geleden, _Night-Men_ zei: Nee, dat werkt dus niet. Je wou toch hopelijk niet de PVV gaan verwijten dat het Catshuisoverleg mislukt is en zij haar gedoogsteun introk? Want ik zie dat nog steeds veel mensen dat idee hebben, terwijl dit toch echt niet het geval is. Maar ja, ik denk dus dat het wél werkt. Want zoals ik net al zei: VVD en CDA moeten even het landsbelang boven het partijbelang stellen. Nu sluiten ze de PVV uit uit partijbelang, dat kun je niet maken in een democratisch land als Nederland. Rutte is zich de maanden voor de verkiezingen gaan gedragen als Wilders Light. Wat mij betreft doet hij dan ook wat juist is in het belang van de democratie, en dus de stem van het volk: Wilders betrekken bij de onderhandelingen. Reageren
Cabyon Geplaatst: 16 mei 2017 Rapport Geplaatst: 16 mei 2017 (bewerkt) 2 uur geleden, Grand Theft Auto TOM zei: Toch vind ik wel, dat je landsbelang nu echt even boven partijbelang moet zetten. Dat hele toneelstukje van de VVD en het CDA om de PVV uit te sluiten begint onderhand kinderachtig te worden Zo kinderachtig dat ze zich er al sinds het begin van de formatie aan houden. Hmm. Wellicht zijn ze serieus? Citaat En zoals ik de afgelopen dagen heb gehoord: het land moet geregeerd worden. We hebben toch een functionerend demissionair kabinet.. 21 minuten geleden, Grand Theft Auto TOM zei: Je wou toch hopelijk niet de PVV gaan verwijten dat het Catshuisoverleg mislukt is en zij haar gedoogsteun introk? Want ik zie dat nog steeds veel mensen dat idee hebben, terwijl dit toch echt niet het geval is. Graag hoor ik een gefundeerde onderbouwing van jouw kant. Citaat Maar ja, ik denk dus dat het wél werkt. Want zoals ik net al zei: VVD en CDA moeten even het landsbelang boven het partijbelang stellen. Nu sluiten ze de PVV uit uit partijbelang, dat kun je niet maken in een democratisch land als Nederland. Natuurlijk wel. Ze zijn toch vrij om te doen wat ze willen? Zoals het behoort in een democratisch land. Je argument over 'landsbelang boven partijbelang' doet me lachen. Naar mijn mening handelen de VVD en het CDA juist in het partijbelang door de PVV uit te sluiten voor een coalitie. Maar dat is dan ook slechts mijn, democratische (), mening. Citaat Rutte is zich de maanden voor de verkiezingen gaan gedragen als Wilders Light. Wat mij betreft doet hij dan ook wat juist is in het belang van de democratie, en dus de stem van het volk: Wilders betrekken bij de onderhandelingen. Een coalitie met meerderheid zonder Wilders is een meerderheid van de kiezers die afgelopen verkiezingen gestemd hebben en dus per definitie een 'stem van het volk'. Stop alsjeblieft met dit drogargument. Bewerkt: 16 mei 2017 door Cabyon Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 16 mei 2017 Rapport Geplaatst: 16 mei 2017 17 minuten geleden, Grand Theft Auto TOM zei: Je wou toch hopelijk niet de PVV gaan verwijten dat het Catshuisoverleg mislukt is en zij haar gedoogsteun introk? Want ik zie dat nog steeds veel mensen dat idee hebben, terwijl dit toch echt niet het geval is. Leg maar eens uit hoe dat zit dan. 17 minuten geleden, Grand Theft Auto TOM zei: Maar ja, ik denk dus dat het wél werkt. Want zoals ik net al zei: VVD en CDA moeten even het landsbelang boven het partijbelang stellen. Nu sluiten ze de PVV uit uit partijbelang, dat kun je niet maken in een democratisch land als Nederland. Rutte is zich de maanden voor de verkiezingen gaan gedragen als Wilders Light. Wat mij betreft doet hij dan ook wat juist is in het belang van de democratie, en dus de stem van het volk: Wilders betrekken bij de onderhandelingen. De PVV is een partij die de rechtsorde ten voeten treedt. Daarmee niet onderhandelen dient ook het landsbelang. Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 17 mei 2017 Rapport Geplaatst: 17 mei 2017 14 uur geleden, Grand Theft Auto TOM zei: Je wou toch hopelijk niet de PVV gaan verwijten dat het Catshuisoverleg mislukt is en zij haar gedoogsteun introk? Want ik zie dat nog steeds veel mensen dat idee hebben, terwijl dit toch echt niet het geval is. Waarom voelde ik dit alweer aankomen Nee, ik ken die berichtgeving ook. Maar dat zegt niet dat de samenwerking in Rutte-I nou zo lekker ging. Het werkte en werkt gewoon niet. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 17 mei 2017 Rapport Geplaatst: 17 mei 2017 Wordt een minderheidskabinet ben ik bang... Reageren
aron24 Geplaatst: 25 mei 2017 Rapport Geplaatst: 25 mei 2017 Op 17-5-2017 om 22:15, Dutchy3010 zei: Wordt een minderheidskabinet ben ik bang... Ik denk eerder dat ze weer terugkomen bij GL. Reageren
Cabyon Geplaatst: 3 juni 2017 Rapport Geplaatst: 3 juni 2017 Op 2017-5-26 om 00:38, aron24 zei: Ik denk eerder dat ze weer terugkomen bij GL. Of PVV.. Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 30 juni 2017 Rapport Geplaatst: 30 juni 2017 D66 doet haar paarsperiode even dunnetjes over. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 5 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2017 Vpb naar 21% in plaats van 25%. In het licht van de internationale race to the bottom niet zo vreemd. Maar uiteindelijk gaat het meer om waarover vpb moet worden afgedragen. Als het tarief omlaag gaat, maar de grondslag wordt uitgebreid, dan is het beetje een sigaar uit eigen doos. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 6 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2017 Blijkbaar is er een regeerakkoord. Ben benieuwd. Zal vast veel water bij de wijn zijn gedaan door alle partijen. Reageren
Cabyon Geplaatst: 8 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2017 Lage inkomens gaan het wel voelen. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 8 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2017 5 minuten geleden, Cabyon zei: Lage inkomens gaan het wel voelen. Bron? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.