Jump to content

GTA V is drie jaar oud


Michael

Recommended Posts

med_gallery_57841_160_80594.jpg

De Grand Theft Auto V Midnight Release in Leeuwarden, foto gedeeld door

HA5H.

Waarschijnlijk hebben jullie het al meegekregen dat Grand Theft Auto V vandaag drie jaar oud is geworden! Drie jaar geleden konden forum leden eindelijk het langverwachte spel spelen, waar in 2011 voor het eerst een trailer kwam. Ben jij naar een midnight release gegaan om Grand Theft Auto V zo snel mogelijk binnen te halen, of heb je het besteld via een webshop? En wat was jouw eerste reactie toen je Grand Theft Auto V voor het eerst kon spelen?

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kon het spel via illegale wegen al twee daagjes eerder spelen, ondanks dat heb ik alleen de proloog gespeeld en verder gewacht.

Op de dag van de release ben ik meteen naar de Game Mania gefietst (met mijn ma, omdat <18 :puh:) waar ik mijn langverwachte reservering kon ophalen.

Iedereen op Xbox Live, mijn klas en familie hadden het spel gekocht en we konden niet meer langer wachten dan eindelijk samen online te kunnen spelen.

Helaas duurde dat wat langer, maar toen we online konden heb ik - buiten SA:MP en IV:MP - de een hele leuk tijd gehad met (online) vrienden en ook met een paar leden van dit forum.

Uiteindelijk rond november 2014 begon het steeds saaier te worden en dat kwam o.a. door:

- De opkomst van de PS4 en Xbox One. Vrienden stapten over :cry:

- Glitches werden steeds gepatched. Ook de onschuldige :vp:

- Op de PS3 en Xbox 360 kwamen steeds minder DLC's en updates. Het barst nu van de modders :@

- Over updaten gesproken. Wanneer kwam de laatste DLC update uit voor Singleplayer. Juist ja :{

- R* Games begon money hungry te worden door bij elke DLC de prijzen te verhogen :erm:

- C* Games en Take2Interactive gingen andere multiplayers weren die een soort SA:MP/MTA-wereld wilden creëren op PC. Why :?

- Om de gamers toch tevreden te houden kwamen ze een paar maanden geleden met de cunning stunts. Een lichtpuntje in het spel... :)

Helaas zijn er tot nu toe nog steeds geen zelfgemaakte free modes beschikbaar met eigen regels (snow, cops, custom vehicles on/off, customs maps, admins etc.)

Ondanks alle negativiteit die dit bericht lijkt af te stralen heb ik ook een hele leuk tijd gehad. Dat maakt het spel uiteindelijk goed.

Maar om het spel binnenkort weer eens te spelen, nou nee. Ik heb het sinds juli niet meer aangeraakt en voorlopig blijft het spel ook in de kast liggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Achteraf gezien een baggergame. De verhaallijn vond ik hartstikke slecht en naast de stranger en freaks missies was er buiten de verhaallijn om ook weinig interessants te doen. De storyline heb ik al zeker ruim een jaar niet meer gespeeld. Het enige waar ik veel plezier aan heb beleefd was GTA Online, maar daar ben ik ook wel een beetje klaar mee. Zijn gewoon veel interessantere games waar ik me nu mee bezighoud.

Link to comment
Delen op andere websites

Enigszins was het voor mij wel een bijzondere release, omdat ik voor het eerst voor een spel 's nachts speciaal naar de winkel ging. Al gauw na het spelen van de Singleplayer bleek het verre van mijn favoriete GTA's te zijn. Bij GTA V ontbraken er gewoon dingen, wat GTA IV of GTA VC had. Een band met de speler, een fijne sfeer, een uitspringend radiostation, een wereld die te dood was voor z'n omvang en een verschrikkelijke fanbase aan onlinespelers. Ik kan nog wel even doorgaan, maar laat ik het ook een beetje positief houden. GTA V had ook weer veel unieke dingen te bieden zoals de wereld (hoewel daar niet optimaal van gebruik is gemaakt), een groot scala aan voertuigen en nieuwe voertuigen. Ik ben erg benieuwd wat er nu van GTA VI gaat komen. Het vertrek van Leslie Benzies zal zeker invloed hebben gehad op GTA V en waarschijnlijk op VI.

Link to comment
Delen op andere websites

Achteraf gezien een baggergame. De verhaallijn vond ik hartstikke slecht en naast de stranger en freaks missies was er buiten de verhaallijn om ook weinig interessants te doen. De storyline heb ik al zeker ruim een jaar niet meer gespeeld. Het enige waar ik veel plezier aan heb beleefd was GTA Online, maar daar ben ik ook wel een beetje klaar mee. Zijn gewoon veel interessantere games waar ik me nu mee bezighoud.

Ja verhaal was echt zo verschrikkelijk vergeleken met IV had dit verhaal zo weinig diepgang.

Link to comment
Delen op andere websites

Eens met bovengenoemde. Enige wat ontzettend goed was, was de afwerking van vrijwel alles. Elk detail was afgewerkt. Van mij zou dat wat minder mogen, net zoals het hele GTA online gebeuren. Ik heb veel meer plezier beleefd aan MTA en SA:MP.

Link to comment
Delen op andere websites

Gek, wat gaat die tijd ontzettend snel. Ik weet nog wel hoe erg ik, als PC-gamer, destijds zat te balen omdat er rond de eerste release nog helemaal geen duidelijkheid was over een eventuele PC-versie. Uiteindelijk is die release er natuurlijk wel gekomen, en heb ik de game ook in huis gehaald, maar om eerlijk te zijn heb ik het nog niet ontzettend veel gespeeld. Ik denk dat dat komt doordat de hype (en de 'nieuwigheid') er toen al een beetje af was, en ik de afgelopen tijd überhaupt niet heel veel meer aan gamen toekom. Oh, en ik heb het rond de release sowieso best veel gespeeld met vrienden van me, die allemaal wel een Xbox hadden. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een negatieve consensus heerst er hier over GTA V. 3 jaar geleden had ik 'm ook met release en wat heb ik heerlijk genoten van de single-player. Toegegeven, geen diepgaand verhaal, maar veel interessante verknipte karakters en vele ludieke, soms gestoorde momenten zorgden er voor dat ik onwijs veel plezier ervan beleefde. Ik heb GTA V altijd beschouwd als de hyperparodie van de (Amerikaanse) samenleving van vandaag, misschien dat ik het totaalpakket daarom veel meer kan waarderen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik heb het illegaal gedownload op de dag dat het uitkwam, een half uur gespeeld en ik vond het oersaai.

Dus dat het nu al drie jaar oud is boeit mij niet veel :7

Bewerkt: door VeryRealGirl
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het illegaal gedownload op de dag dat het uitkwam, een half uur gespeeld en ik vond het oersaai.

Dus dat het nu al drie jaar oud is boeit mij niet veel emo.gif

Je praat altijd zoveel shit, dat ik die shit gewoon af en toe hier kan ruiken pukey.gif
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...