Afgelopen nacht hield Take-Two Interactive haar driemaandelijkse aandeelhoudersvergadering. De eerste vergadering van het jaar stond zoals gebruikelijk in het teken van het derde fiscaal kwartaal (1 oktober t/m 31 december) van 2016. Zoals altijd werd er vlak voor de vergadering een overzicht uitgegeven met de fiscale gegevens van dat kwartaal.
Daaruit bleek des te meer dat er geen einde lijkt te komen aan het succes van Grand Theft Auto V, want de game is inmiddels meer dan 75 miljoen keer verkocht! Rockstar blijft nog steeds de Online-component van de game ondersteunen en ondanks dat de initiële release van de game ruim 3 jaar geleden was, doet het nog steeds bovenaan mee in de verkoopcijfers van videogames. Met dit aantal staat GTA V op de 4e plek van meest verkochte games en heeft het alleen nog Tetris, Minecraft en WiiSports voor zich te dulden.
Verder gaf T2 aan dat de omzetgedurende dit kwartaal gelijk was aan $ 476,5 miljoen, een stijging van 15% t.o.v. hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Opmerkelijk is hoe groot de digitale inkomsten bedragen, maar liefst $ 240,2 miljoen.
39% van deze inkomsten waren het gevolg van wat Take2 omschrijft als “terugkerende consumentenuitgaven”, waarmee het virtuele in-game valuta’s, microtransacties en DLC beschrijft. Dat komt neer op ruim $ 93 miljoen. Hoeveel hiervan afkomstig is van de beruchte Shark Cards uit GTA Online, is niet nauwkeurig te bepalen. Ook andere T2 games, zoals NBA2K17 en WWE2K17 kennen dergelijke microtransacties en daarnaast hebben games als Mafia III en WWE2K17 een Season Pass die toegang verschaft tot toekomstige DLC’s.
Red Dead Redemption 2 Het vervolg in de Red Dead franchise komt in het verslag tweemaal kort ter sprake. Het aankondigen van de game wordt herhaald, waarbij de game wordt omschreven als een “episch verhaal over het onvergeeflijke hartland van Amerika” met een “grote en atmosferische open wereld die de fundering zal bieden voor een gloednieuwe online ervaring”.
Tot slot wordt het spel nog een keer genoemd bij de management reacties, waarbij er wordt aangegeven dat Take-Two zich in een uitstekende positie bevindt met een langetermijnvisie die zal resulteren in nog gezondere bedrijf, mede te danken aan Red Dead Redemption 2.
Afgelopen nacht hield Take-Two Interactive haar driemaandelijkse aandeelhoudersvergadering. De eerste vergadering van het jaar stond zoals gebruikelijk in het teken van het derde fiscaal kwartaal (1 oktober t/m 31 december) van 2016. Zoals altijd werd er vlak voor de vergadering een overzicht uitgegeven met de fiscale gegevens van dat kwartaal.
Daaruit bleek des te meer dat er geen einde lijkt te komen aan het succes van Grand Theft Auto V, want de game is inmiddels meer dan 75 miljoen keer verkocht! Rockstar blijft nog steeds de Online-component van de game ondersteunen en ondanks dat de initiële release van de game ruim 3 jaar geleden was, doet het nog steeds bovenaan mee in de verkoopcijfers van videogames. Met dit aantal staat GTA V op de 4e plek van meest verkochte games en heeft het alleen nog Tetris, Minecraft en WiiSports voor zich te dulden.
Verder gaf T2 aan dat de omzet gedurende dit kwartaal gelijk was aan $ 476,5 miljoen, een stijging van 15% t.o.v. hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Opmerkelijk is hoe groot de digitale inkomsten bedragen, maar liefst $ 240,2 miljoen.
39% van deze inkomsten waren het gevolg van wat Take2 omschrijft als “terugkerende consumentenuitgaven”, waarmee het virtuele in-game valuta’s, microtransacties en DLC beschrijft. Dat komt neer op ruim $ 93 miljoen. Hoeveel hiervan afkomstig is van de beruchte Shark Cards uit GTA Online, is niet nauwkeurig te bepalen. Ook andere T2 games, zoals NBA2K17 en WWE2K17 kennen dergelijke microtransacties en daarnaast hebben games als Mafia III en WWE2K17 een Season Pass die toegang verschaft tot toekomstige DLC’s.
Red Dead Redemption 2
Het vervolg in de Red Dead franchise komt in het verslag tweemaal kort ter sprake. Het aankondigen van de game wordt herhaald, waarbij de game wordt omschreven als een “episch verhaal over het onvergeeflijke hartland van Amerika” met een “grote en atmosferische open wereld die de fundering zal bieden voor een gloednieuwe online ervaring”.
Tot slot wordt het spel nog een keer genoemd bij de management reacties, waarbij er wordt aangegeven dat Take-Two zich in een uitstekende positie bevindt met een langetermijnvisie die zal resulteren in nog gezondere bedrijf, mede te danken aan Red Dead Redemption 2.
Bron: Het volledige verslag, Take-Two Interactive Software, Inc. Reports Strong Results for Fiscal Third Quarter 2017 (7 feb)
Dit bericht delen
Link naar bericht
Delen op andere websites