Jump to content

html/php: site hulp


andyman

Recommended Posts

Hey Samurai.

Het klopt inderdaad dat de oudere versies van Invision Power Board, de gratis versies dus, niet werken onder de nieuwste versie van PHP( PHP 5). Er zijn nog veel betaalde en onbetaalde hosts die PHP 4 draaien waar dit dus totaal geen probleem is.

Een ander nadeel van Invision Power Board 1.3.1 is dat je er geen support meer voor kan krijgen van de organisatie, heb je dus een serieus probleem, kun je niet meer zomaar bij Invisionpower terecht. Maar gelukkig wel in dit subforum.

Groeten, ViceAgent!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 707
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Argon

    46

  • marcootje

    46

  • NickyHendriks

    36

  • Donald F. Duck

    34

Zelf kan ik ook geen php5 alleen php4 maar in php5 zijn er toch alleen maar een paar nieuwe functies en wat andere dingen met de classes.

Of zijn er nog meer verschillen?

Link to comment
Delen op andere websites

Hey Juul.

Er zijn zeker meer verschillen in PHP5, alleen sommige gebruik je bijna nooit of daar merk je gewoon niets van, PHP5 draait bijvoorbeeld op een nieuwe 'Engine', hier merk je buitenaf vrijwel niets van, maar er is heus een hoop omgegooid.

Er zijn inderdaad ook nog een tal van nieuwe functies bijgekomen, zo is bijvoorbeeld de XM support uitgebreidt, met de nieuwe extensie SimpleXML. Er zijn nog wat meer leuke XML functies toegevoegd, die weet ik niet allemaal uit m'n hoofd aangezien ik niet zo'n XML fan ben. Ook zijn er een aantal Database functies bijgekomen die het de programmeur allemaal een stuk makkelijker maken, en er voor zorgen dat de Server minder belast wordt. En inderdaad de Classes zijn een stuk veranderd, ook array's enzo, maar om een lang verhaal kort te maken: Ja, er is heel wat veranderd.

Groeten, ViceAgent.

Link to comment
Delen op andere websites

Kan je eigenlijk met htlm ook geregistreerde members hebben? Met inlognaam en wachtwoord?

Nee dat is helaas niet mogelijk, er zijn wel javascript alternativen maar dan kan je maar dan moet je alles handmatig erin gaan zetten. (google is your friend, zoek op iets van "javascript inlog systeem")

Ik kan je kort uitleggen waarom.

Html is static (=vast)

Dat wil zeggen dat het altijd zo eruit ziet als het in de bron staat en nooit kan veranderen

Php/perl/asp ect. zijn dynamisch (=veranderbaar)

Een goed voorbeeld is het "ingelogd als" zin hierboven. Bij mij staat er "upstream" achter, bij jou "Wazuup". Een simpel voorbeeld van wat er mogelijk is met php/perl/asp en nog wat.

Daarom is het niet mogelijk om een systeem op een html site te krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een nieuwe vraag, ik wil namelijk een html feedback formulier op mijn site. Nu vond ik deze code:

<HTML>

<HEAD><TITLE>Feedback Form</TITLE></HEAD>

<P>Please use this feedback form to leave your comments.</P>

<form action="mailto:you@you.com" method="post" enctype="text/plain" >

<p>

your name: <br>

<input type="text" name="name" size="35"><br>

your e-mail address:<br>

<input type="text" name="e-mail" size="35">

<br>

your url (if you have a web site):<br>

<input type="text" name="url" size="35" maxlength="100" value="http://">

<p>

your favorite animal:<br>

<select name="animal" size="1">

<option>select animal</option>

<option value="dog">dog</option>

<option value="cat">cat</option>

<option value="ferret">ferret</option>

<option value="parrot">parrot</option>

</select>

<p>

why do you like this animal?:<br>

<textarea name="comments" rows="3" cols="50" wrap="physical"></textarea>

<p>

what do you think of this site?<br>

<input type="radio" name="rating" value="1"> excellent

<input type="radio" name="rating" value="2"> good

<input type="radio" name="rating" value="3"> ho-hum

<input type="radio" name="rating" value="4"> ick

<p>

what else would you like to see on our site?<br>

<input type="checkbox" name="suggestion" value="robots"> robots

<input type="checkbox" name=" suggestion" value="barry_manilow">barry manilow

<input type="checkbox" name=" suggestion" value="worms"> worms

<input type="checkbox" name=" suggestion" value="stuff"> stuff

<p>

when you click the "send" button, you'll see a confirmation dialog.<br>

click ok on the dialog to confirm and your details will be sent.

<p>

<input type="submit" value="send">

<input type="reset" value="reset">

</form>

Nu is het probleem, dat het mailtje in postvak uit van Microsoft Outlook blijft staan, en dus niet vezonden wordt. Wat is hier tegen te doen? Bedankt, Greetz Wazuup

Link to comment
Delen op andere websites

Hey.

Deze code zal niet werken, hij verzend de gegevens niet! Je zult een server nodig hebben die PHP ondersteund zodat je de 'mail()' functie kan gebruiken. Waarom werkt dit script niet? Omdat er niets gedaan wordt met de POST-Gegevens.

Je vult wel iets in, maar het wordt niet verwerkt. De actie (Dus wat er gebeurd nadat je op 'verzenden' hebt gedrukt is namelijk 'mailto:you@you.com' en dan zou hij in principe gewoon een Outlook schermpje moeten openen zonder iets erin, je hebt de gegevens dus voor spek en bonen ingevuld.

Wil je een goed werkend Contact script dat ook nog gebruikersvriendelijk is, dan zul je toch echt met PHP, ASP of andere leuke scripttalen moeten gaan werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Aha, wat er gebeurd is namelijk dat alle gegevens in een mailtje worden opgeslagen, maar in je postvak uit blijft staan. Als ik nou een php script opzoek, een php bestand aanmaak, en die upload naar mijn server (die ondersteund php) moet het dan wel werken? Of is dit te makkelijk gedacht? Ik heb een freewebs account. Greetz Wazuup

Edit: mmm, probleem, freewebs ondersteund geen php. Maar kan iemand toch mijn vraag beantwoorden?

Bewerkt: door Wazuup
Link to comment
Delen op andere websites

Aha, wat er gebeurd is namelijk dat alle gegevens in een mailtje worden opgeslagen, maar in je postvak uit blijft staan. Als ik nou een php script opzoek, een php bestand aanmaak, en die upload naar mijn server (die ondersteund php) moet het dan wel werken? Of is dit te makkelijk gedacht? Ik heb een freewebs account. Greetz Wazuup

Edit: mmm, probleem, freewebs ondersteund geen php. Maar kan iemand toch mijn vraag beantwoorden?

PHP Mailscripts zijn je genoeg, gewoon even zoeken (dat is geen probleem denk ik), maar op Freewebs zullen deze dus inderdaad niet werken. Op veel gratis hosts die wél PHP ondersteunen zal het ook niet werken omdat PHP daar in 'safemode' draait, en dan kan je niet mailen uit veiligheidsoverwegingen.

Je kan dus mailen met je script als je host én PHP ondersteund én als die niet in Safemode draait. Ik ken hiervoor een gratis alternatief: Funpic.de, die kan mailen maar er zit wel een reclame op de site, een soort popup, maar toch ook weer niet. Ik kan dat niet goed uitleggen maar je moet maar even kijken.

Ik hoop dat ik je goed genoeg heb ingelicht enne, succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Viceagent, ten eerste wil ik je bedanken voor je uitleg. Ik heb nu alleen nog 1 vraag:

Bepaald je webhost of php op savemode draait of kan je dat zelf bepalen?

Bedankt, Greetz Wazuup

Link to comment
Delen op andere websites

Viceagent, ten eerste wil ik je bedanken voor je uitleg. Ik heb nu alleen nog 1 vraag:

Bepaald je webhost of php op savemode draait of kan je dat zelf bepalen?

Bedankt, Greetz Wazuup

Goede vraag, maar ik kan hem gelukkig wel beantwoorden; Je host bepaald álles wat 'ie ondersteund en wat niet. Ze kunnen bepalen of je PHP scripts kan draaien, hoeveel schijfruimte je in beslag mag nemen, en dus ook of PHP al dan niet in Safemode draait.

Je kan hier dus zelf helaas niets aan doen, tenzij je zelf de host bent. Dan heb ik het over je eigen webserver draaien op je computer maar dat raad ik niet aan om een aantal redenen. Dus dat bepaald je host ja.

Succes met je script!

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...