Jump to content

html/php: site hulp


andyman

Recommended Posts

Ik heb een probleempje met mn site.

Ik heb een formulier gemaakt maar de verzend-knop is een probleem , wat ik ook probeer , ik kan hem maar niet goed ingesteld krijgen , zou jij , de complete code voor een goed werkende verzend knop willen geven ????

P.S : álle atributen moeten toch in één formulier veld komen ?

alvast bedankt

Ik had je daarmee al eerder geholpen met een formulier, zie je eigen topic (klik). Je hebt PHP nodig en op localhost werkt het niet. Zonder PHP kan je geen webformulier maken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 707
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Argon

    46

  • marcootje

    46

  • NickyHendriks

    36

  • Donald F. Duck

    34

Ik zal je even snel uitleggen hoe je juist een formulier verzend.

<form action="./pagina.html" name="formName">

<input type="submit" name="submit" value="Verzend...">

</form>

Als je nu op een "submit button" klikt dan ga je naar "pagina.html". Als je dan in de source code van pagina.html met PHP wilt kijken of het formulier verzonden is kan je doen.

<?php
if ( isset( $_POST['submit'] ) )
{
// Form is verzonden
}
else
{
// Rara het formulier is niet verzonden
}
?>

Natuurlijk kan je action="" weglaten dan herlaad de pagina gewoon en kan je de PHP code gewoon op de pagina met het formulier zetten.

Hoppelijk is dit het antwoord dat je zocht.

Link to comment
Delen op andere websites

Soms verschillen BBcodes en HTML codes niet zo van elkaar, vind ik. Trouwens, ik heb het hier gevonden.

<code> test </code>

Ik heb het net even getest, alleen je krijgt niet zo'n balk wat je hier op het forum hebt, alleen de tekst veranderd wel in dezelfde lettertype als in het code-bakje hier. Hopelijk heb ik hierbij je vraag beantwoord, en anders dan horen we het wel :).

Bewerkt: door Ferre
Link to comment
Delen op andere websites

Soms verschillen BBcodes en HTML codes niet zo van elkaar, vind ik. Trouwens, ik heb het hier gevonden.

<code> test </code>

Ik heb het net even getest, alleen je krijgt niet zo'n balk wat je hier op het forum hebt, alleen de tekst veranderd wel in dezelfde lettertype als in het code-bakje hier. Hopelijk heb ik hierbij je vraag beantwoord, en anders dan horen we het wel :).

HTML is heel anders. Dan zou het ongeveer dit worden:

<table><tr><td bgcolor="grey">CODE</td></tr><tr><td bgcolor="white"> blablabla tekst </td></tr></table>
Dan krijg je die tabel, en als je HTML code zo wil laten zien dan type je voor ieder woord &bnsp;.
Dus bs. &bnsp;<html> dan zie je <html>

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Hallo allemaal!

Ik heb een teller gemaakt van een free script op Sitemasters.be! Deze heb ik gehost op een Lycos account via FTP! Maar nu kan ik hem iet in mijn sig. zeten omdat het geen fabeelding is! Hoe kan ik het een afbeelding maken?

Dit is mijn script:

<?php
  // countdown(2007; 05; 0.00; 1)...; vul hier in tot wanneer er moet worden afgeteld 
 // parameters: (jaar, maand, dag, uur, minuten)
countdown(2007,05,07,0,0);


 /// vanaf hier mag niet worden aan gewerkt
function countdown($jaar, $maand, $dag, $uur, $minuten)
{
 $de_countdown_datum = mktime($uur, $minuten, 0, $maand, $dag, $jaar, -1);

 $vandaag = time();

 $verschil = $de_countdown_datum - $vandaag;
 if ($verschil < 0) $verschil = 0;

 $overblijvende_dagen = floor($verschil/60/60/24);
 $overblijvende_uren = floor(($verschil - $overblijvende_dagen*60*60*24)/60/60);
 $minutes_left = floor(($verschil - $overblijvende_dagen*60*60*24 - $overblijvende_uren*60*60)/60);
  /// tot hier mag niet worden aan gewerkt

 // onderstaande 3 regels zullen te zien zijn op uw scherm
echo "De corporaton verkiezing begint over ".$overblijvende_dagen." dagen en ".$overblijvende_uren." uren dus stem tegen dan op Tha coocky gang!";
}
?>

En dit is de URL : http://members.lycos.nl/rivel0/Afteller+%2...ntdown%2529.php

Weet er trouwens iemand een gratis host met FTP ondersteuining + PHP zonder reclame?

Dankjewel alvast!

Rivel

Bewerkt: door Rivel
Link to comment
Delen op andere websites

Als je even had gekeken op de master tutorial list had je de tutorial van ViceAgent wel gevonden. :bier:

Klik hier voor de turorial!

Daar legt ViceAgent uit hoe je een tekst in een afbeelding zet dus juist wat jij nodig hebt!

Ja, die tut. ken ik! Maar dat snap ik niet, ik werk neit met GD lirary! Wil iemand anders de code even bewerken, dat hij op een afbeelding staat? Dankjewel alvast

Rivel

Link to comment
Delen op andere websites

Als je even had gekeken op de master tutorial list had je de tutorial van ViceAgent wel gevonden. :bier:

Klik hier voor de turorial!

Daar legt ViceAgent uit hoe je een tekst in een afbeelding zet dus juist wat jij nodig hebt!

Ja, die tut. ken ik! Maar dat snap ik niet, ik werk neit met GD lirary! Wil iemand anders de code even bewerken, dat hij op een afbeelding staat? Dankjewel alvast

Rivel

Wel dat is de enigste manier, je zal het toch met GD moeten doen. En er is niets aan te snappen alles staat perfect uitgelegd. Het is gewoon de code kopiëren. Als je zelf al niet een beetje moeite wilt doen om te behalen wat je wilt behalen...

Maargoed ik zal toch een beetje lief zijn ^_^ En je vraag oplossen:

Je kopieert de eind-code van de tutorial en plaatst jouw code boven die code. Dan doe je de regel die begint met "echo" in jouw code weg en vervang je:

  $SigUsername = "ViceAgent"; // Gebruikersnaam

door

SigUsername = "De corporaton verkiezing begint over ".$overblijvende_dagen." dagen en ".$overblijvende_uren." uren dus stem tegen dan op Tha coocky gang!";

Link to comment
Delen op andere websites

Als je even had gekeken op de master tutorial list had je de tutorial van ViceAgent wel gevonden. :bier:

Klik hier voor de turorial!

Daar legt ViceAgent uit hoe je een tekst in een afbeelding zet dus juist wat jij nodig hebt!

Ja, die tut. ken ik! Maar dat snap ik niet, ik werk neit met GD lirary! Wil iemand anders de code even bewerken, dat hij op een afbeelding staat? Dankjewel alvast

Rivel

Wel dat is de enigste manier, je zal het toch met GD moeten doen. En er is niets aan te snappen alles staat perfect uitgelegd. Het is gewoon de code kopiëren. Als je zelf al niet een beetje moeite wilt doen om te behalen wat je wilt behalen...

Maargoed ik zal toch een beetje lief zijn ^_^ En je vraag oplossen:

Je kopieert de eind-code van de tutorial en plaatst jouw code boven die code. Dan doe je de regel die begint met "echo" in jouw code weg en vervang je:

  $SigUsername = "ViceAgent"; // Gebruikersnaam

door

SigUsername = "De corporaton verkiezing begint over ".$overblijvende_dagen." dagen en ".$overblijvende_uren." uren dus stem tegen dan op Tha coocky gang!";

Erg hartelijk bedankt!

EDIT: Het lutk toch niet! Dat komt waarschijnlijk omdat ik niet veel van GD Library en die tut. snap! Weet iemand soms een gratis script die dit op een afbeelding zet, waarmmee je maar een paar dingen moet aanpassen?

Bewerkt: door Rivel
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Hoi, ^^ Ik ben ook maar eens begonnen aan weblayoutding in Photoshop, en alles werkt goed (zie hier) Maar zoals je misschien ziet heb ik een probleempje ^^ Ik heb in photoshop mn layout gesliced (doh) en het middelste vak als Textvak genomen, nou wil ik weten hoe ik i.p.v een witte bg, de layout gewoon laat doorlopen als bg. Want hij heeft vanzelf de bg wit gemaakt. Moet ik nu gewoon een plaatje (het missende deel) als bg nemen? Of bestaat er gewoon een kleurcode voor Transparant? Bvd, dat was vraag 1 ^^

Ik heb echter nog een vraag :D, de site is gehost door een host (ik weet niet of dit reclame is maar miss is het noduig voor het antwoord), en als ik in mn bovenste tabel (daar waar nu staat Awi's testje, testje dus ofzo) daar heb ik een Javascriptje ingezet, gewoon van internet geplukt. Hier even de code van die hele tabel:

<tr>
	<td width="600" height="11" colspan="4<applet code="Slidetext.class" align="baseline" width="500" height="46">
                  <param name="bgcolor" value="000000">
                  <param name="font" value="TimesRoman">

                  <param name="size" value="28">
                  <param name="sleep" value="4000">
                  <param name="speed" value="2">
                  <param name="style" value="1">
                  <param name="text" value=" Welcome to JavaScript Kit!">
                  <param name="txtcolor" value="ffffff">
                  </applet>

<p align="center"><font face="arial" size="-2">Awi's Testje</font><br>

<font face="arial, helvetica" size="-2">Testje dus</font></p></td>
</tr>

De Slidetext.class heb ik naar de host geupload en die staat dus gewoon in mn map naast de index.html. Nu is mn vraag dus, werkt javascript niet omdat de host het blokkeert (Javascript kan ook gebruikt worden om slechte dingetjes mee te doen ^^), of werkt het niet omdat mn code heeeelemaal fout is, of werkt javascript alleen met php? (Ik ken geen php =/ ).

Bvd, Awi

PS Die foto is mn opa dus niet dat je denkt dat ik het ben :D:dans:

Bewerkt: door Preddy
reclame weg
Link to comment
Delen op andere websites

Voor Javascript heb je geen PHP nodig, dus dat scheelt weer ;) Ik heb even naar je code gekeken en gezien dat er een foutje inzat. Jij hebt namelijk getypt:

<tr>
	<td width="600" height="11" colspan="4<applet code="Slidetext.class" align="baseline" width="500" height="46">

...maar dat moet zijn:

<tr>
	<td width="600" height="11" colspan="4><applet code="Slidetext.class" align="baseline" width="500" height="46">

Je was dus een > vergeten. Doet het scriptje het nu wel? Zo niet, dan kan het inderdaad zo zijn dat je host het geblokkeerd heeft. (Op je vraag over Photoshop heb ik geen antwoord, maar volgens mij heeft transparant geen kleurcode).

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...