Jump to content

html/php: site hulp

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

<div id="deText" style="display: none;">De tekst</div>
<a href="#" onclick="document.getElementById('deText').style.display='inline';">Klik hier!</a>

zoiets?

die href="#" kun je ook vervangen door href="java script:void(0);" zonder spatie, dit forum zet een spatie tussen java en script, dus deed ik dat maar niet in het script

Bewerkt: door marcootje
  • Reacties 707
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Argon

46

• marcootje

46

• NickyHendriks

36

• Donald F. Duck

34

Geplaatst:

Hallo, ik ben al een poos bezig met het designen van mijn web pagina, alleen ik zit nu helemaal vast.

Ik heb een php script gemaakt, en de pagina die ik gemaakt heb in Swish max gezet, alleen hoe zet ik en een soort van frame die php script die op een andere naam staat opgeslagen.

Bijv: Ik heb een login script (php genaamt login.php) , en wil die op een bepaalde plek in mijn layout zetten.

Kan ik dit doen in Swishmax of moet ik daarvoor naar een ander programma toe?

<a href="#" onclick="document.getElementById('deText').style.display='inline';">Klik hier!</a>

zoiets?

die href="#" kun je ook vervangen door href="java script:void(0);" zonder spatie, dit forum zet een spatie tussen java en script, dus deed ik dat maar niet in het script

Bedankt. ^_^ Is er dan ook zo'n script voor het hiden van de tekst in de div?

Bewerkt: door Donald F. Duck
Geplaatst:

Hetzelfde principe als die eerste:

<a href="#" onclick="document.getElementById('deText').style.display='inline';">Laat zien!</a>
<a href="#" onclick="document.getElementById('deText').style.display='none';">Haal weg!</a>

• 2 maanden later...

Alweer een nieuw probleem, dit keer over een background voor een pagina.

Ik heb een background gemaakt wat van groen naar wit overgaat, maar ik wil dat deze stil blijft als je omlaag scrollt, zoals bij de KiwiGTA skin waar de achtergrond ook blijft. Is dit mogelijk of niet?

Edit: Het gaat zich om dit plaatje, maar dan 7,529411.......x groter (in deze richting: | ):

nwlkyp.png

Als je het met een background-image doet moet dat zo:

background-attachment: fixed;

Als je een plaatje in een div hebt of zoiets, moet het zo:

position: fixed;
/* optioneel: */
top: 100px;
left: 100px;

succes :)

EDIT: optie 2 erbij gezet

Geplaatst:
bedoel je deze?

Inderdaad, als je dat in je CSS Code zet bij body dan gaat de achtergrond mee. Dit wordt dan (ongeveer) de code:

CSS Code:

body {
 background-image:			  ;
}

• 2 weken later...
In HTML wordt het dan:

<body style="background-attachment: fixed">

blijft css dus ;)

dit kan ook in (echt) html, je maakt een div achter je website, en daar zet je het plaatje in met breedte 100% en hoogte 100% ("100%" werkt niet denk ik, moet je ff opzoeken hoe) :)

het is echter wel meer gedoe dan met css, dus: doe het lekker met css

mvg

Marco

• 1 maand later...
Nu ziet het contact formulier er zo uit en je kan het gebruiken als je wilt:

Sorry voor deze oude quote maar hoe voeg ik een text ding toe? Dus zegmaar dat je nog bv. welke dingen je hebt op je PC ofzo.

En nog een paar andere dingen....

• Is het ook mogelijk om te zorgen dat het onderwerp automatisch word ingevuld?
  • Is het mogelijk om zegmaar dat als je hebt ingevuld je IP-Adres word opgeslagen en je daarna er niet meer bij kan komen? Ik gebruik het namelijk als inschrijfformulier.
  • Is het ook mogelijk om alle velden verplicht te maken? Dus dat je niet iets leeg kan laten?

MVG,

>>> Door Thundercover: Zie je eigen topic. Het heeft totaal geen zin om in twee topics dezelfde vragen te beantwoorden! <<<

Oh ok

Bewerkt: door zamg0d1
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Ik ben nu bezig met het maken van een website, alleen heb ik wat problemen met de buttons.

Een template heb ik al, daar wil ik nu met plain text buttons inzetten die er zo uitzien:

e1ca40.png

De knop zit dus tegen het tekstvlak aan (de afgeronde randjes heb ik met de -moz in de css gemaakt).

Een nadeel: als ik dit dan maak, staat de button een paar pixels van de rand af:

flx9pe.png

Mijn codes: (alleen het betreffende stuk)

CSS

td.navi {
background-color: #FFFFFF;
text-align: right;
width: 110px;
border-style: solid;
border-top-width: 5px;
border-bottom-width: 5px;
border-left-width: 5px;
border-right-width: 0px;
border-color: #0C1757;
-moz-border-radius-topleft: 10px;
-moz-border-radius-bottomleft: 10px;
}

Pagina

<table border=0 cellpadding=3 cellspacing=0 width=100%>
<tr><td><table align="right"><tr><td class="navi" align="right"><a href="index.php?page=home">Homepage</a></td></tr>
<tr height="10" /> <!-- stuk tussen de buttons -->
<tr><td class="navi" align="right"><a href="index.php?page=downloads">Downloads</a></td></tr></table>

Geplaatst:

Lukt het ook niet als je in de css van het menuutje 'padding: *** px;' zet?

Ik heb padding-right op 5px gezet in de td van het menu, maar nu gaat de tekst 5px van de kant...

Edit: met een normale padding van 5 wordt de tekst 5px van de boven-, onder- en rechterkant gezet..

Edit2: op de table een padding-right van 5px zetten werkt ook niet.. -5 ook niet.

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...