Jump to content

html/php: site hulp

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Hoe kan ik in CSS een afbeelding zetten zodat mensen die afbeelding niet kunnen kopiëren of stelen? Nouja, op een andere manier die afbeelding moet pakken...

En hoe kan ik het maken dat als je bijvoorbeeld www.url.com/index.html#Zie_Ook intikt je bij het stukje Zie Ook terecht komt?

Bewerkt: door Zamg0d1
  • Reacties 707
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Argon

46

• marcootje

46

• NickyHendriks

36

• Donald F. Duck

34

Hallo,

Hoe kan ik in CSS een afbeelding zetten zodat mensen die afbeelding niet kunnen kopiëren of stelen? Nouja, op een andere manier die afbeelding moet pakken...

En hoe kan ik het maken dat als je bijvoorbeeld www.url.com/index.html#Zie_Ook intikt je bij het stukje Zie Ook terecht komt?

1. Weet ik nu even niet meer uit mijn hoofd, maar het is een regel binnen het betreffende HTML-document waarmee je dit kunt doen.

Ik heb even gezocht, en ik heb het volgende gevonden:

Aan de Head toevoegen:

<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no">

Aan de Body toevoegen:

ondragstart="return false"

Dit heb ik hier[/url gevonden. :) Of het werkt weet ik helaas niet, maar je kunt het altijd proberen. :)

2.Op de plek van de link:

<a name="Zie_ook">Tekst</a>

Op de plek waar hij naartoe moet linken:

<a href="#Zie_ook">Begintekst</a>

Bewerkt: door Kloep
Geplaatst:
Hallo,

1. Weet ik nu even niet meer uit mijn hoofd, maar het is een regel binnen het betreffende HTML-document waarmee je dit kunt doen.

Ik heb even gezocht, en ik heb het volgende gevonden:

Wat ik bedoelde was dat de afbeelding in de CSS gelinkt word en als ik dan bv. <div class=home> dat er bijvoorbeeld het plaatje van home er komt met eventuele andere CSS parts erin. Zoals GTAForum heeft met de header, die kun je niet selecteren door dat ie in de CSS staat.
Aan de Head toevoegen:

<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no">

Aan de Body toevoegen:

ondragstart="return false"

Dit heb ik hier[/url gevonden. :) Of het werkt weet ik helaas niet, maar je kunt het altijd proberen. :)

2.Op de plek van de link:

<a name="Zie_ook">Tekst</a>

Op de plek waar hij naartoe moet linken:

<a href="#Zie_ook">Begintekst</a>

_O_ Bedankt :D

Wat kloep zegt is inderdaad waar, maar ik wil er toch nog wat aan toe voegen:

1. Voorkomen kan niet, alleen bemoeilijken. Alle gedownloade content kan gekopieerd worden, dit is ook eigenlijk het principe van internet: je downloadt de bestanden, slaat ze op in je tijdelijke bestanden, en je browser maakt er een mooi totaalplaatje van.

2. Je hoeft in het anker met de naam niet per se tekst te zetten volgens mij.

Dit zou ook mogelijk moeten zijn:

<a href="#info">Klik hier voor meer info</a>

....

<a name="info"></a>
HTML is eigenlijk niet.....

EDIT:

op je 2e bericht: bedoel je de volgende css-eigenschap?

background-image: url(plaatje.png);

Bewerkt: door marcootje
Geplaatst:
2. Je hoeft in het anker met de naam niet per se tekst te zetten volgens mij.

Dit zou ook mogelijk moeten zijn:

<a href="#info">Klik hier voor meer info</a>

....

<a name="info"></a>
HTML is eigenlijk niet.....

Klopt inderdaad. Ik zet de titel (dus in dit geval Zie Ook) meestal wel in een leuk kleurtje en onderstreept, wat je dus ook bij een link hebt. Vandaar dat ik het meestal wel doe, maar jou manier kan inderdaad ook. :)

Geplaatst:
EDIT:

Ja zoiets, maar dan is het toch meteen de achtergrond?

Geplaatst:
EDIT:

Ja, het is de achtergrond van bv. de div

Geplaatst:
EDIT:

Oh op die manier. Bedankt hiervoor :) Dan kan ik hierdoor de afbeeldingen in de CSS zetten. Maar kan iemand mij uitleggen hoe dan de CSS part + het HTMl eruit komt te zien? Zo?

<div class=test><p>Content</p></div>

#test {
}

Ziet het er dan zo uit? En dan natuurlijk nog eventuele andere style-aanpassingen.

Geplaatst:
EDIT:

Oh op die manier. Bedankt hiervoor :) Dan kan ik hierdoor de afbeeldingen in de CSS zetten. Maar kan iemand mij uitleggen hoe dan de CSS part + het HTMl eruit komt te zien? Zo?

<div class=test><p>Content</p></div>

#test {
}

Ziet het er dan zo uit? En dan natuurlijk nog eventuele andere style-aanpassingen.

Jup, die '-image' hoeft er niet bij. En zorgen dat je de afbeelding juist linkt.

Jup, die '-image' hoeft er niet bij. En zorgen dat je de afbeelding juist linkt.

Oh okee, morgen zal ik eens iets proberen te laten zien of het is gelukt ;)

Ohja, toch nog een vraagje, met die #Info he, moet ik dan perse op die pagina een link zetten daar naar toe?

Bewerkt: door Zamg0d1
Geplaatst:
.....

die -image hoeft er inderdaad niet bij, maar het is wel netter als je het wel doet, en het is ook minder werk voor de browser om uit te vogelen wat je precies wilt.

.....

Oh okee, morgen zal ik eens iets proberen te laten zien of het is gelukt ;)

Ohja, toch nog een vraagje, met die #Info he, moet ik dan perse op die pagina een link zetten daar naar toe?

Je hoeft niet per se een link op dezelfde pagina naar de anker te zetten, je kunt ook vanaf een andere pagina linken als je dat bedoeld:

http://www.jewebsite.nl/pagina.php#info

Dan kom je ook bij het anker terecht. Nogmaals, hiervoor hoef je niet per se een link op de pagina zelf te hebben naar de info.

Geplaatst:
Je hoeft niet per se een link op dezelfde pagina naar de anker te zetten, je kunt ook vanaf een andere pagina linken als je dat bedoeld:

http://www.jewebsite.nl/pagina.php#info

Dan kom je ook bij het anker terecht. Nogmaals, hiervoor hoef je niet per se een link op de pagina zelf te hebben naar de info.

Oh okee, bedankt :)

Maar nu heb ik een probleempje... Ik heb een afbeelding op de achtergrond van mijn lay-out (zie GFX Showroom), en die wilde ik laten meescrollen, nu is het probleem dus dat de afbeelding niet goed weergegeven word op mijn scherm, te hoog en te smal, hoe kan ik het zo maken dat ie op elk scherm goed weergegeven word?

Geplaatst:
Maar nu heb ik een probleempje... Ik heb een afbeelding op de achtergrond van mijn lay-out (zie GFX Showroom), en die wilde ik laten meescrollen, nu is het probleem dus dat de afbeelding niet goed weergegeven word op mijn scherm, te hoog en te smal, hoe kan ik het zo maken dat ie op elk scherm goed weergegeven word?
Geplaatst:

Heb je de width, en height opgegeven van de afbeelding?

Geplaatst:

Heb je de width, en height opgegeven van de afbeelding?

Nee... Die afbeelding heb ik via de CSS erin zitten.

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...