Jump to content

html/php: site hulp

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Maar nu heb ik een probleempje... Ik heb een afbeelding op de achtergrond van mijn lay-out (zie GFX Showroom), en die wilde ik laten meescrollen, nu is het probleem dus dat de afbeelding niet goed weergegeven word op mijn scherm, te hoog en te smal, hoe kan ik het zo maken dat ie op elk scherm goed weergegeven word?

Heb je de width, en height opgegeven van de afbeelding?

Nee... Die afbeelding heb ik via de CSS erin zitten.

body {
background: url('../Images/background.gif') center top;
}

?

Bewerkt: door Think
  • Reacties 707
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Argon

46

• marcootje

46

• NickyHendriks

36

• Donald F. Duck

34

Geplaatst:
Maar nu heb ik een probleempje... Ik heb een afbeelding op de achtergrond van mijn lay-out (zie GFX Showroom), en die wilde ik laten meescrollen, nu is het probleem dus dat de afbeelding niet goed weergegeven word op mijn scherm, te hoog en te smal, hoe kan ik het zo maken dat ie op elk scherm goed weergegeven word?

body {
}

?

Ja zoiets, ik heb er dan achter ') iets anders staan, namelijk fixed; en niet center top. Kan het daaraan liggen? Ik wilde namelijk het zo doen dat als je naar beneden scrollt de achtergrond mee gaat, dan is het net alsof alleen de lay-out op de achtergrond beweegt en de achtergrond stil staat, zoals hier: http://www.mediaground.org/media/index.php...15&cal_id=0 :) Daar heb ik ook dat de achtergrond mee scrollt, maar daar was het een standaard template, nu wil ik zoiets dus namaken :)

Geplaatst:

body {
}

?

Ja zoiets, ik heb er dan achter ') iets anders staan, namelijk fixed; en niet center top. Kan het daaraan liggen? Ik wilde namelijk het zo doen dat als je naar beneden scrollt de achtergrond mee gaat, dan is het net alsof alleen de lay-out op de achtergrond beweegt en de achtergrond stil staat, zoals hier: http://www.mediaground.org/media/index.php...15&cal_id=0 :) Daar heb ik ook dat de achtergrond mee scrollt, maar daar was het een standaard template, nu wil ik zoiets dus namaken :)

Fixed zorgt ervoor dat je background niet meescrolled.

Scrolled zorgt er voor dat je background meescrolled.

Ik snap je voorbeeld niet zo goed, want daar is de achtergrond fixed.

Geplaatst:

Wat is het probleem precies? Kun je een online voorbeeld of screenshot geven?

Ik interpreteer dit als zijnde het probleem:

Je hebt de achtergrond op fixed staan, maar hij is te klein.

Dan moet je de hoogte en de breedte opgeven.

Dit kun je misschien zo doen:

height: 100%;
width: 100%;

Maar dat betwijfel ik. Ik denk dat het met javascript moet. Dit ga ik niet helemaal uitschrijven, dit zou je dan zelf moeten doen. Ik wil je wel even een gedachtegang geven.

1) Je maakt gewoon de div met de achtergrond

2) Je kijkt in javascript bij window.onload wat de hoogte/breedte van het scherm is (let op: verschilt per browser, per platform, per scherm, beide in grootten en variabelen!)

3) Je past die grootte toe bij de div met de achtergrond.

Een andere oplossing ken ik zelf niet.

Geplaatst:
Code laten zien + resultaat (website, Zamgod

Ik heb momenteel geen code liggen, die heb ik verwijderd. Maar ik zal zsm een code geven, ik denk dat ie er uiterlijk woensdag is als mijn layout dan ook ongeveer klaar is :)

Geplaatst:

Hoe kan je in HTML de rechter scrollbalk (als de pagina hoger is dan het beeld) altijd zichtbaar hebben, zelfs als het niet nodig is? Als het dan niet nodig is moet de balk 'disabled' zijn.

volgens mij kun je dat zo doen:

body {
overflow: scroll;
}

ik test het nog even.

EDIT:

getest, en het werkt inderdaad. Dan wel voor beide rechts en onder / verticaal en horizontaal.

als je alleen een verticale balk wilt (rechts dus), kun je ook dit gebruiken:

body {
overflow-y: scroll;
}

Hieruit kun je ook opmaken, als je altijd alleen de onderste, horizontale balk wilt:

body {
overflow-x: scroll;
}

hiermee moet het wel lukken denk ik he ;)

Bewerkt: door marcootje
Geplaatst:

Zoals ik laats al vroeg over mijn layout, moet ik dan ook mijn afbeelding zo maken dat er geen randen mee omheen zitten? Dus ook niet in photoshop?

Geplaatst:

Hoe kan ik in PHP een zoekmachine maken die alleen zoekt naar vooraf ingestelde bestanden? De bestanden die dan niet in de lijst zitten mogen dan niet weergegeven worden.

• 2 weken later...

Hallo,

Ik wil graag een mediaplayer die alle extensies aan kan (flv, wmv etc.), en waarbij je bij elke refresh een andere video ziet. Is dit mogelijk in HTML? En deels PHP? De speler zelf moet ik in een HTML pagina zetten. Dus dat gewoon alles in een ander bestand kan gebeuren, maar echt de speler zelf weer word gegeven op een HTML pagina. Dit is uiteindelijk dit in een HTML file te zetten van Wordpress Styles.

Bewerkt: door Zamg0d1
Geplaatst:

@ Zamgod1: Het simpelste is om hiervoor een extern bronnetje te gebruiken genaamd www.mixpod.com. Deze gratis sharing community geeft leuke design mediaspelers met daarin de content die je zelf selecteert. Je bron van de content is echter wel Youtube, maar je eigen video's en media van Youtube heb je zo gevonden.

Het grote voordeel is dat wanneer je iets wil toevoegen, je dat met een paar klikken voor elkaar hebt in je mixpod.com profielpagina.

Op de clansite van Death Incorporated heb ik hiervan ook gebruik gemaakt, kijk gerust even hier. Het kleine menu'tje rechtsonder bevat links naar diverse design players van Mixpod.com. In jouw geval zou ik dezelfde speler hanteren als ik heb gebruikt voor "D.I. Movies". (staat onder Clan Playlists) Bij onze site hebben we ervoor gekozen om ze te laten openen in een nieuw venster met autoplay off. In jouw geval kan je ervoor kiezen de speler te laten weergeven in een niet scrollable Iframe mét autoplay. (Ik weet niet of een shuffle mode ook mogelijk is; dan zou het zelfs 100% aan je wensen voldoen!)

Geplaatst:

Ik heb er nu eentje van Flitskikker gekregen via MSN waarbij de bestanden gewoon op mijn eigen server staan en ik geen limiet heb van hoeveelheid video's, behalve dan de ruimte van opslag, vrder heb ik dan geen limieten :) Werkt wel fijn :Y

Geplaatst:
Hoe kan ik in PHP een zoekmachine maken die alleen zoekt naar vooraf ingestelde bestanden? De bestanden die dan niet in de lijst zitten mogen dan niet weergegeven worden.

Iemand?

Geplaatst:

Volgens mij moet je het gewoon doen zoals je het zegt.

Zoiets, globaal:

$opgevraagd = $_GET['file'];
$toegestaan = array('bestand1.php', 'bestand2.php', 'bestand3.php');

if(in_array($opgevraagd, $toegestaan) && file_exists($opgevraagd)) {
// toegestaan
}
else {
// niet toegestaan
}

(file_exists() is voor de zekerheid maar niet echt nodig)

Hierbij kun je nog wat rommelen met .php en mappen etc., maar dit wordt het principe denk ik.

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...