Jump to content

html/php: site hulp

Recommended Posts

Geplaatst:

Ten eerste, kijk je urls even na want die kloppen niet helemaal.

Dan je eerste probleem, ervan uitgaande dat je pagina op http://www.gaming-freak.nl/radio/ staat:

<iframe name='ìframe'

de ì zorgt voor problemen denk ik, die moet je dus naar i veranderen.

Gelukt :dans: Die fout kwam ik namelijk niet tegen :bonk:

Tweede:

Het is niet helemaal duidelijk voor mij wat je hier bedoelt, ook omdat de links op de pagina niet echt volledig zijn, dus daaruit kan ik ook niets opmaken. Als je een $_GET['p']; binnenkrijgt, kun je die natuurlijk dumpen in de <iframe src="....">, dus in plaats van de puntjes. Anders moet je het maar even wat duidelijker uitleggen ;) .

Eigenlijk bedoelde ik zoiets als IPB 2.3x had, als je act=idx had kwam je op de index en met act=home kwam je op de Portal, zoiets wil ik ook namaken maar dan zeg maar dat de Action uitkomt in de frame en niet in een nieuwe pagina, anders zal ik het gewoon op een andere manier moeten doen dat op die manier meerdere pagina's in één bestand komen met die tutorial van GTAForum, en dan dat op elke pagina de iFrame anders is dus met F=About word er een bestand geladen waarbij de frame staat ingesteld op de frame 'About'. Of is dat niet mogelijk?
  • Reacties 707
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Argon

46

• marcootje

46

• NickyHendriks

36

• Donald F. Duck

34

Geplaatst: (bewerkt)

Dus als ik heb goed begrijp wil je het volgende, globaal gesproken?

Je hebt een pagina pagina.php waarin een iframe staat, hierin wordt standaard het bestand home.php geladen. Maar, als er ?act=about wordt meegegeven, moet hij de pagina about.php laden, dus niet home.php.

Dan moet je dat gewoon doen zoals je het zegt. Je kijkt of $_GET['act'] bestaat, dan kijk je of hij geldig is (!!!), en dan vervang je in de iframe-src de url van de standaard pagina (home.php) door de variabele ($act oid.).

Of begrijp ik je verkeerd?

Bewerkt: door marcootje
Geplaatst:

Je begrijpt me precies goed, helaas ben ik nog niet zo goed met PHP :( Dus al die functies die je opnoemt begrijp ik nog niet... :-(

Geplaatst:

Ik hoor dat al, ik noem immers geen functies op :puh: .

Voorbeeldje:

<?php
$toegelaten = array('home', 'about', 'radio', 'contact'); // de pagina's die toegelaten zijn
$act = 'home'; // de standaard pagina
if(!empty($_GET['act']) && in_array($_GET['act'], $toegelaten)) {
   // toegelaten, dus we laden de meegegeven pagina
   $act = $_GET['act'];
}
?>
......
<iframe src="pages/<?php=$act?>.html">

Hiermee moet je er wel uit komen denk ik ;) .

<iframe src="pages/<?=$act?>.html">

Zo wel? (stom foutje, <?php naar <?)

Zo wel? (stom foutje, <?php naar <?)

Het werkt :dans: Echt bedankt :D

En kan ik met deze optie dus ook een stukje maken 'URL naar deze pagina: url' ?

En dan nog een kort vraagje, kan iemand mij in het kort uitleggen hoe ik een layout van HTML in CSS kan zetten dat niet alle afbeeldingen in de HTML staan maar in de CSS? :) Want ik weet de codes etc. wel, maar om de een of andere reden wilt hij de afbeeldingen niet weergeven :?

Bewerkt: door Zamg0d1

URL naar deze pagina: http://gaming-freak.nl/radio/index.php?act=<?=$act?>

Denk ik zo?

Ik ben minder bekend op het gebied van css, maar hoe bedoel je afbeeldingen in css?

Als je een layout hebt met allerlei plaatjes, kun je een aantal divs maken die, gebaseerd op de layout, op een juiste manier gepositioneerd worden dmv css (position: absolute, float, etc..). In deze divs kun je dan je plaatjes kwijt, die dan op elkaar aansluiten tot één geheel.

Geplaatst:

URL naar deze pagina: http://gaming-freak.nl/radio/index.php?act=<?=$act?>

Denk ik zo?

Ja op die manier, maar kan ik dat ook in zo'n code-tag zetten als GTAForum heeft? Maar dan zoner syntax highlighting?

Ik ben minder bekend op het gebied van css, maar hoe bedoel je afbeeldingen in css?

Als je een layout hebt met allerlei plaatjes, kun je een aantal divs maken die, gebaseerd op de layout, op een juiste manier gepositioneerd worden dmv css (position: absolute, float, etc..). In deze divs kun je dan je plaatjes kwijt, die dan op elkaar aansluiten tot één geheel.

Mijn site is opgebouwd in een tabel, maar ik heb dus gewoon een afbeelding in CSS wat zou moeten werken, maar werkt niet.. Hij geeft de afbeelding niet weer, maar als ik de afbeelding in de DIV-Tag plaats werkt het wel :?
Geplaatst:

Dat kun jij waarschijnlijk wel. Probeer eens wat uit zou ik zeggen ;) .

Over die afbeelding weet ik ook niet, ik kan wel gaan gokken maar dat werkt ook niet echt perfect. Je kan beter een stukje code online zetten, of iemand vinden die je daarmee actief kan helpen. Of nog even blijven proberen natuurlijk ;) .

Dat kun jij waarschijnlijk wel. Probeer eens wat uit zou ik zeggen ;)

Geprobeerd, werkt niet omdat het zichzelf niet goed update als je van pagina wisselt, nu heb ik het zo gemaakt, bij de Gallery van GTAGames heb je toch de optie om zo'n bb-code te selecteren? Zoiets heb ik nu om mijn home.html verwerkt en dan gewoon zelf handmatig op elke pagina dat stukje code erin verwerken, werkt net zo goed :Y

EDIT: Ik heb een groot probleem! In Firefox worden de iFrames gewoon transparant weergegeven, maar in Internet Explorer word er één groot wit vlak weergegeven met daarin de content.. Kortom het gaat om deze pagina: http://www.gaming-freak.nl/ in Operah weet ik niet hoe het eruit ziet en hetzelfde geld voor Chrome en Safari, alleen in IE kan ik controleren met IE Tab, en daar geeft ie problemen mee, ook IE bij mijn grootouders geeft deze fout weer :N

Bewerkt: door Zamg0d1
Geplaatst:

Ik heb een groot probleem! In Firefox worden de iFrames gewoon transparant weergegeven, maar in Internet Explorer word er één groot wit vlak weergegeven met daarin de content.. Kortom het gaat om deze pagina: http://www.gaming-freak.nl/ in Operah weet ik niet hoe het eruit ziet en hetzelfde geld voor Chrome en Safari, alleen in IE kan ik controleren met IE Tab, en daar geeft ie problemen mee, ook IE bij mijn grootouders geeft deze fout weer :N

Bump :engel:
Geplaatst:

Ik weet niet of het werkt, maar probeer de iframe eens de gewenste achtergrond te geven ipv de basispagina.

Geplaatst:

Ik weet niet of het werkt, maar probeer de iframe eens de gewenste achtergrond te geven ipv de basispagina.

Hoe doe ik dat?

Ik heb nog een ander probleem... Sommige links in de sidebar bij mij worden niet goed weergegeven, in de bestanden staat alles goed, en op localhost geeft ie ook geen problemen, maar als ik hem heb geupload is de link weg :?

Hoe doe ik dat?

[...]

In het body attribuut van de iframe een background plaatsen (style: background-image) of een extern stylebestand gebruiken.

Zelf heb ik ook een probleem (PHP):

Ik heb een array voor mijn zoekmachine met als syntax ('bestandsnaam' => 'map'). Alleen zijn er dubbele bestanden, dus ook dezelfde keys. In het zoeken laat hij ze correct dubbel zien, maar wanneer ik print_r($filelist) doe, laat hij alleen de laatste zien met die bestandsnaam.

Voorbeeld:

$filelist = array('bestand1.php', 'map1/', 'bestand1.php', 'map2/', 'bestand2.php', 'map2/');
print_r($filelist);

De output van $filelist is dan:

Array
(
[bestand1.php] => map2/
[bestand2.php] => map2/
)

Dit moet zijn:

Array
(
[bestand1.php] => map1/
[bestand1.php] => map2/
[bestand2.php] => map2/
)

Is hier een oplossing voor?

PS: Ik krijg het in de zoekmachine werkend omdat ik nog een tweede array heb, $doublefiles.

Bewerkt: door Donald F. Duck
Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...