Jump to content

Foutje gevonden


PatrickW

Recommended Posts

Bij de Easter Egg 'Nothing to see here!' uit GTA VCS, staat aan het begin van de tweede alinea "I won't joking, there is really nothing to see here, go and look in the VCN building instead." Hoort dat niet te zijn "I'm not joking"? Naar mijn idee is "I won't joking" geen normaal Engels.

Tweede bump...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • .Timothy

    149

  • ASPHALT

    121

  • _KoE_Mzungu

    119

  • GTA-Sheep

    95

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nou, een paar foutjes

Ten eerste in het volgende 'artikel'

http://nl.wikigta.org/wiki/San_Fierro_Rifa

De San Fierro Rifa bevindt zich, zoals de naam al doet vermoeden, in San Fierro. Het is een kleine bende maar is wel erg sterk en gevaarlijk.

Ik weet niet waar dat "sterk en gevaarlijk" op gebaseerd is, maar als je ook maar 1 klap verkoopt aan een van de bendeleden rent de hele groep om hem heen weg (ook genoemd in het artikel zelf), dus alles behalve sterk en gevaarlijk. De enige die met een fatsoenlijk wapen rondloopt is bendeleider T-Bone Mendez.

Daarna gaan we verder naar

http://nl.wikigta.org/wiki/Loco_Syndicate

Ten eerste is het ganglogo in het kader rechts het logo van de Triads. Het wordt inderdaad gebruikt om je missies tegen het Loco Syndicate aan te geven, maar volgens mij is dat meer omdat de Triads je op weg helpen met je acties tegen het Loco Syndicate (Woozie vertelt je waar je Jizzy B kunt vinden, in "Pier 69" helpen de Triads je en de auto waarmee je het Crack Lab opblaast is via Woozie geregeld.) Missies die je werkelijk vóór het Loco Syndicate onderneemt worden met een doodskop bij de Pleasure Domes vermeldt.

Ook kun je het zien als een handelsverdrag tussen enkele leden van de Orange Grove Families en de San Fierro Rifa.

Klopt niet helemaal. Het lijkt er meer op dat het een handelsverdrag tussen San Fierro Rifa en de Ballas is. Immers, in 'Pier 69' zijn er naast Rifa ook Ballas. In het artikel over het Loco Syndicate staat het nog niet zo duidelijk (er staat dat slechts enkele leden van de OGF erbij betrokken zijn). In het artikel over de San Fierro Rifa staat dat het Loco Syndicate een samenwerking/handelsverdrag is tussen SFR en OGF. Dat is zeker niet waar, want Sweet heeft immers een grote afkeer van drugs, zeker in het begin van het spel.

In het artikel

http://nl.wikigta.org/wiki/Kent_Paul

Later keert Paul terug naar Engeland, maar dit maal naar Salfort.

Salford is met een d aan het eind, zie ook in "The Introduction". Bovendien, wel niet in dit artikel maar in "Don Peyote", volgens mij zijn Kent Paul en Maccer niet bepaald vrienden, aangezien ze de hele tijd met elkaar zitten te kibbelen over weet ik al wat. Je zou meer van een "zakelijke relatie" kunnen spreken.

In het artikel

http://nl.wikigta.org/wiki/The_Introduction

Toreno gaat er weer vandoor in zijn ZR 350 en ook Mendez maakt aanstalten om weg te gaan.

De ZR-350 is van Mendez, niet van Toreno. Toreno rijdt in een Washington, dat de ZR-350 van Mendez is kan o.a. gezien worden in de missie Photo Opportunity, waarin alle leden van het Loco Syndicate in hun eigen auto aan komen rijden.

Big Smoke: "We verliezen de straten man"

Iets te letterlijk vertaald. Met "We're losing the streets" bedoeld Big Smoke dat de OGF steeds meer macht verliest.

Eenmaal ver genoeg weg pakt hij een telefoon en begint met iemand te bellen.

Die "iemand" is Joey. En omdat CJ later bij Salvatore Leone zegt dat hij met z'n zoon heeft gewerkt, kun je ervan uit gaan dat hij met Joey Leone praat.

In het artikel

http://nl.wikigta.org/wiki/Eddie_Pulaski

Wanneer hij CJ een put laat graven voor Hernandez wil hij hem ook vermoorden.

De kuil moet CJ niet alleen voor Hernandez graven, maar ook voor zichzelf, dat was vanaf het begin als de bedoeling, aangezien Tenpenny afscheid neemt met de woorden "See you in another life, Carl".

Link to comment
Delen op andere websites

Toreno gaat er weer vandoor in zijn ZR 350 en ook Mendez maakt aanstalten om weg te gaan.

De ZR-350 is van Mendez, niet van Toreno. Toreno rijdt in een Washington, dat de ZR-350 van Mendez is kan o.a. gezien worden in de missie Photo Opportunity, waarin alle leden van het Loco Syndicate in hun eigen auto aan komen rijden.

Toreno rijd zelf weg in de ZR-350 dus dan lijkt het erop dat hij van hem is of neit dan :Y

Eenmaal ver genoeg weg pakt hij een telefoon en begint met iemand te bellen.

Die "iemand" is Joey. En omdat CJ later bij Salvatore Leone zegt dat hij met z'n zoon heeft gewerkt, kun je ervan uit gaan dat hij met Joey Leone praat.

Dit hoefd niet percee te zijn. Het word niet bevestigd dus dan plaatsen ze het zó omdat ze niet 100% zeker zijn.

Als CJ nou de naam Joey zou noemen , dan word het een ander verhaal.

Verder klopt het allemaal wel wat je zei maar toch ^_^

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Toreno gaat er weer vandoor in zijn ZR 350 en ook Mendez maakt aanstalten om weg te gaan.
De ZR-350 is van Mendez, niet van Toreno. Toreno rijdt in een Washington, dat de ZR-350 van Mendez is kan o.a. gezien worden in de missie Photo Opportunity, waarin alle leden van het Loco Syndicate in hun eigen auto aan komen rijden.

Toreno rijd zelf weg in de ZR-350 dus dan lijkt het erop dat hij van hem is of neit dan :Y

Dus als jij in de auto van je buurman wegrijdt is hij automatisch van jouw?

Dit hoeft niet per sé te zijn. Het word niet bevestigd dus dan plaatsen ze het zó omdat ze niet 100% zeker zijn.

Inderdaad, kleine vergissing, CJ zegt "Yo, Hey", toen ik ff naar The Introduction keek kwam dat bij mij over als Joey... het ligt er natuurlijk wel erg dik op. Waar is de enige garage in Portland? Maar goed, het lijkt me beter dat we het bij feiten houden, en niet bij speculaties.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus als jij in de auto van je buurman wegrijdt is hij automatisch van jouw?

Nee , natuurlijk niet :7 Maar je moet ook niet zeggen dat ie van Mendez is want dat weet je niet in dit geval.

Er staat op zijn pagina wel dat hij altijd een ZR-350 rijd , maar die auto hoefd nu niet van hem te zijn.

Er word nu alleen gezegt 'zijn' omdat hij er in rijd. Dus dan lijkt het logisch dat hij van Toreno is of niet?

Link to comment
Delen op andere websites

Toreno gaat er weer vandoor in zijn ZR 350 en ook Mendez maakt aanstalten om weg te gaan.
De ZR-350 is van Mendez, niet van Toreno. Toreno rijdt in een Washington, dat de ZR-350 van Mendez is kan o.a. gezien worden in de missie Photo Opportunity, waarin alle leden van het Loco Syndicate in hun eigen auto aan komen rijden.

Toreno rijd zelf weg in de ZR-350 dus dan lijkt het erop dat hij van hem is of neit dan :Y

Dus als jij in de auto van je buurman wegrijdt is hij automatisch van jouw?

Dit hoeft niet per sé te zijn. Het word niet bevestigd dus dan plaatsen ze het zó omdat ze niet 100% zeker zijn.

Inderdaad, kleine vergissing, CJ zegt "Yo, Hey", toen ik ff naar The Introduction keek kwam dat bij mij over als Joey... het ligt er natuurlijk wel erg dik op. Waar is de enige garage in Portland? Maar goed, het lijkt me beter dat we het bij feiten houden, en niet bij speculaties.

Volgens mij zegt hij wel dégelijk ''Joey'' want CJ spreekt de Y niet uit als DJ, dat doet Ryder. Hij zegt bijv. ''Oh Yeah'' maar spreekt het uit als ''Oh Djeah'' Dit weet ik heel zeker omdat ik CJ vaak genoeg ''yeah'' heb horen zeggen in genoeg missies. En Cesar je hebt gelijk over Toreno's wagen, dat is idd de Washington, en Mendez heeft noou eenmaal een ZR350. Dit ter bevestiging en anders een mening !

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kom terug op mijn fout , ff The introduction gekeken en ik hoor hem erg duidelijk Joey zeggen.

By The Way hoe weten ze eigenlijk dat Toreno in die ZR 350 weg gaat , ik zie helemaal niks , dus ook daar kom ik op terug :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kom terug op mijn fout , ff The introduction gekeken en ik hoor hem erg duidelijk Joey zeggen.

By The Way hoe weten ze eigenlijk dat Toreno in die ZR 350 weg gaat , ik zie helemaal niks , dus ook daar kom ik op terug :Y

Wat betreft "Joey" in The Introduction, in het script van The Introduction (o.a. hier te vinden) staat Yo, hey. Maar volgens mij zegt CJ daar ook duidelijk "Joey".

Nog een foutje:

http://nl.wikigta.org/wiki/Vank_Hoff_Hotel

Het Vank Hoff Hotel is het hotel in Downtown San Fierro, ten noorden van het 'Big Pointy Building' waar je o.a. ook met de missie 555 We Tip afspeeld. Nu staat er een plaatje van het hotel in Queens waar je een suite kan kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij de Easter Egg 'Nothing to see here!' uit GTA VCS, staat aan het begin van de tweede alinea "I won't joking, there is really nothing to see here, go and look in the VCN building instead." Hoort dat niet te zijn "I'm not joking"? Naar mijn idee is "I won't joking" geen normaal Engels.

Het feit dat het geen goed engels is , wil niet direct zeggen dat het er niet zo staat. Ik heb helaas zelf geen VCS, maar als iemand ingame kan gaan kijken wat er nu echt staat, kunnen we het eventueel gaan corrigeren.

In plaats van mijn eeuwige gezeur over tautologiën en dergelijke, zal ik de wereld nu verblijden met een foutje om van te smullen: :koffie:

In het >missieoverzicht van GTA San Andreas< ontbreekt de missie >Ice Cold Killa< in zijn totaliteit. *Schakelt op smulgebied terug naar zijn pannenkoeken.*

Met smullende groet, MB

_O_ Heel goed gevonden. Die ontbreekt inderdaad. Toegevoegd aan beide wiki's..

Nou, een paar foutjes

Ten eerste in het volgende 'artikel'

http://nl.wikigta.org/wiki/San_Fierro_Rifa

Ik weet niet waar dat "sterk en gevaarlijk" op gebaseerd is, maar als je ook maar 1 klap verkoopt aan een van de bendeleden rent de hele groep om hem heen weg (ook genoemd in het artikel zelf), dus alles behalve sterk en gevaarlijk. De enige die met een fatsoenlijk wapen rondloopt is bendeleider T-Bone Mendez.

Een discussie of een gang nu wel of niet gevaarlijk is, gaat me hier een beetje te ver. En het hoort natuurlijk ook voor een deel bij de sfeer beschrijving.
Daarna gaan we verder naar

http://nl.wikigta.org/wiki/Loco_Syndicate

Ten eerste is het ganglogo in het kader rechts het logo van de Triads. Het wordt inderdaad gebruikt om je missies tegen het Loco Syndicate aan te geven, maar volgens mij is dat meer omdat de Triads je op weg helpen met je acties tegen het Loco Syndicate (Woozie vertelt je waar je Jizzy B kunt vinden, in "Pier 69" helpen de Triads je en de auto waarmee je het Crack Lab opblaast is via Woozie geregeld.) Missies die je werkelijk vóór het Loco Syndicate onderneemt worden met een doodskop bij de Pleasure Domes vermeldt.

idd, fixed..
Klopt niet helemaal. Het lijkt er meer op dat het een handelsverdrag tussen San Fierro Rifa en de Ballas is. Immers, in 'Pier 69' zijn er naast Rifa ook Ballas. In het artikel over het Loco Syndicate staat het nog niet zo duidelijk (er staat dat slechts enkele leden van de OGF erbij betrokken zijn). In het artikel over de San Fierro Rifa staat dat het Loco Syndicate een samenwerking/handelsverdrag is tussen SFR en OGF. Dat is zeker niet waar, want Sweet heeft immers een grote afkeer van drugs, zeker in het begin van het spel.

Ik heb de beschrijving op de San Fierro Rifa, aangepast, dat het een samenwerkingsverband is tussen SFR en enkele leden van de OGF.

In het artikel

http://nl.wikigta.org/wiki/Kent_Paul

Salford is met een d aan het eind, zie ook in "The Introduction". Bovendien, wel niet in dit artikel maar in "Don Peyote", volgens mij zijn Kent Paul en Maccer niet bepaald vrienden, aangezien ze de hele tijd met elkaar zitten te kibbelen over weet ik al wat. Je zou meer van een "zakelijke relatie" kunnen spreken.

Salford is aangepast. In "Don Peyote" is de exacte relatie tussen die twee niet zo van belang voor de beschrijving van de missie, en daar voldoen de term "vrienden". Een uitgebreidere beschrijving zou daar alleen maar storen volgens mij.
In het artikel

http://nl.wikigta.org/wiki/The_Introduction

De ZR-350 is van Mendez, niet van Toreno. Toreno rijdt in een Washington, dat de ZR-350 van Mendez is kan o.a. gezien worden in de missie Photo Opportunity, waarin alle leden van het Loco Syndicate in hun eigen auto aan komen rijden.

Iets te letterlijk vertaald. Met "We're losing the streets" bedoeld Big Smoke dat de OGF steeds meer macht verliest.

Die "iemand" is Joey. En omdat CJ later bij Salvatore Leone zegt dat hij met z'n zoon heeft gewerkt, kun je ervan uit gaan dat hij met Joey Leone praat.

Mede gezien de discussie die volgde laten we dit voorlopig nog maar even staan, tot iemand met harde bewijzen voor het een of het andere komt.
In het artikel

http://nl.wikigta.org/wiki/Eddie_Pulaski

De kuil moet CJ niet alleen voor Hernandez graven, maar ook voor zichzelf, dat was vanaf het begin als de bedoeling, aangezien Tenpenny afscheid neemt met de woorden "See you in another life, Carl".

Fixed..

Nog een foutje:

http://nl.wikigta.org/wiki/Vank_Hoff_Hotel

Het Vank Hoff Hotel is het hotel in Downtown San Fierro, ten noorden van het 'Big Pointy Building' waar je o.a. ook met de missie 555 We Tip afspeeld. Nu staat er een plaatje van het hotel in Queens waar je een suite kan kopen.

Er zijn twee "Vank Hoff" hotels in san fierro. Het hotel dat jij beschrijft waar zich de missie 555_WE_TIP afspeelt, en het hotel dat op deze wikipagina staat afgebeeld. De eerste wordt tijdens de missie "Vank Hoff" genoemd, maar er zijn verder geen naamborden te vinden. Het afgebeelde hotel "Vank Hoff in the Park" heeft wel een naambord voor de deur staan, zoals ook beschreven op de pagina, en tevens wordt deze zo genoemd als je er een passagier tijdens de taxi-missie naartoe moet brengen.

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn twee "Vank Hoff" hotels in san fierro. Het hotel dat jij beschrijft waar zich de missie 555_WE_TIP afspeelt, en het hotel dat op deze wikipagina staat afgebeeld. De eerste wordt tijdens de missie "Vank Hoff" genoemd, maar er zijn verder geen naamborden te vinden. Het afgebeelde hotel "Vank Hoff in the Park" heeft wel een naambord voor de deur staan, zoals ook beschreven op de pagina, en tevens wordt deze zo genoemd als je er een passagier tijdens de taxi-missie naartoe moet brengen.

Misschien er 2 verschillende van maken? Vank_Hoff_Hotel_(Queens) en Vank_Hoff_Hotel_(Downtown) of zoiets. Dat maakt het tenminste wat duidelijker.

Nog een kleine opmerking bij

http://nl.wikigta.org/wiki/Los_Santos_International_Airport

Op het Arrivals & Departures-bord is Leith International een indirecte verwijzing naar Rockstar North. Rockstar North is gevestigd in Leith, Schotland.

Link to comment
Delen op andere websites

Op >deze pagina< staat in de één na laatste alinea o.a.:

Echter, wanneer Carl Johnson door Tenpenny naar de Badlands gebracht wordt, en Sweet in de gevangenis belandt, veroveren de Ballas vrijwel geheel Los Santos, en naderhand zelfs delen van San Fierro.
Waar haalt wiki de informatie vandaan dat de Ballas 'zelfs delen van San Fierro' veroveren? Ze hebben contacten met de San Fierro Rifa en komen tijdens de missie Pier 69 voor in San Fierro, maar buiten deze missie zijn ze niet te zien in San Fierro. Ook in het Loco Syndicate zijn de Ballas niet aanwezig, maar worden vertegenwoordigd door Ryder en Big Smoke.

Op >deze pagina< staat:

Op het moment dat het damage metertje (linksboven in je scherm) vol is, zullen de bestuurders uit het voertuig stappen.
Deze damage metertje verschijnt rechtsboven in het scherm. Wat in de >tweede screen< ook duidelijk te zien is.

Op >deze pagina< staat:

Marty wil dat jij die man ophaald zodat Marty hem kan vermoorden.
Ophaald moet hier met een 't' worden geschreven: ophaalt.

Succes :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien er 2 verschillende van maken? Vank_Hoff_Hotel_(Queens) en Vank_Hoff_Hotel_(Downtown) of zoiets. Dat maakt het tenminste wat duidelijker.

De reden dat deze pagina bestaat is omdat het een savehouse is. Daarom lijkt het me niet nodig om een pagina aan te maken voor het andere Vank Hoff hotel, omdat daar sowieso weinig over te vertellen valt.

Nog een kleine opmerking bij

http://nl.wikigta.org/wiki/Los_Santos_International_Airport

Op het Arrivals & Departures-bord is Leith International een indirecte verwijzing naar Rockstar North. Rockstar North is gevestigd in Leith, Schotland.

Inderdaad, was al bekend, maar stond er inderdaad nog niet bij.

Op >deze pagina< staat in de één na laatste alinea o.a.:
Echter, wanneer Carl Johnson door Tenpenny naar de Badlands gebracht wordt, en Sweet in de gevangenis belandt, veroveren de Ballas vrijwel geheel Los Santos, en naderhand zelfs delen van San Fierro.
Waar haalt wiki de informatie vandaan dat de Ballas 'zelfs delen van San Fierro' veroveren? Ze hebben contacten met de San Fierro Rifa en komen tijdens de missie Pier 69 voor in San Fierro, maar buiten deze missie zijn ze niet te zien in San Fierro. Ook in het Loco Syndicate zijn de Ballas niet aanwezig, maar worden vertegenwoordigd door Ryder en Big Smoke.

Inderdaad, aangepast.

Op >deze pagina< staat:
Op het moment dat het damage metertje (linksboven in je scherm) vol is, zullen de bestuurders uit het voertuig stappen.
Deze damage metertje verschijnt rechtsboven in het scherm. Wat in de >tweede screen< ook duidelijk te zien is.

Op >deze pagina< staat:

Marty wil dat jij die man ophaald zodat Marty hem kan vermoorden.
Ophaald moet hier met een 't' worden geschreven: ophaalt.

Succes :sigaar:

2x fixed

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een fout gevonden bij de Fire Fighter Missie in GTA VCS:

Er is maar één brandweerkazerne (Fire Department) in Vice City waar een Fire Truck te vinden is. Dit is de kazerne tegenover het Vice City Police Department in Downtown. Niet altijd staat de Fire Truck er, maar in de meeste gevallen kun je hem gewoon direct zien.

Fire Department (Downtown)

Maar op het vliegveld kun je er ook 1 halen.Daarom kun je de Brandweer missie op beide eilanden spelen. ^_^

Bewerkt: door Indycar series
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...