Jump to content

Foutje gevonden


PatrickW

Recommended Posts

Bij de PC cheats van GTA2 vande europese en australische versie staat:

VOLTFEST Ondeindig Electrogun

Het moet natuurlijk Oneindig zijn ^_^

>>> Door patrickW: uiteraard<<<

Bewerkt: door PatrickW
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • .Timothy

    149

  • ASPHALT

    121

  • _KoE_Mzungu

    119

  • GTA-Sheep

    95

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er staat aangegeven op wikigta bij de missie beschrijving van demoliton man dat je een RC Goblin gebruikt. Ten eerste vraag ik me af hoe jullie dat weten want dat komt helemaal niet in beeld te staan en de screen die jullie van de RC Goblin hebben heeft een andere kleur helicopter dan die je in de missie hebt (ik heb die missie 5x gedaan achter elkaar en de hele tijd krijg je dezelfde kleur). Volgens mij zijn de screens die jullie gebruiken van de RC Goblin en de RC raider screens van DEZELFDE helicopter. Dus vraag ik me af of er wel een RC Goblin in Vice City voorkomt en als jullie weten dat je die gebruikt bij Demoliton man dan hebben jullie hier dus een verkeerde screen gebruikt.

Dat het om twee verschillende Heli's gaat hebben we uit de sources van het spel gehaald.

DE RCRAIDER is de RC heli die tijdens de topfun missie op het vliegveld word gebruikt, DE RCGOBLIN wordt gebruikt tijdens de missie demolition man.

Ik zal de screens van de RCGOBLIN en RCRAIDER voor de zekerheid straks controleren, want dat we daar een foutje gemaakt hebben is natuurlijk nooit uitgesloten.

Spijt me voor het zeuren maar volgens mij is dit nog steeds fout aangezien jij aangeeft dat je weet dat bij die missies verschillende helicopters worden gebruikt, maar ik weet zeker dat de screens die gebruikt worden bij de helicoptertjes van dezelfde zijn, van de RCRAIDER namelijk.

Ik heb zelf wat screens gemaakt van de RC GOBLIN zodat het verschil echt duidelijk wordt.

Deze:

post-66300-1187465893.jpg

Ook deze:

post-66300-1187465869.jpg

Verder ondervond ik nog dat de informatie bij de Basic Seamanship missiebeschrijving niet helemaal klopt.

Er staat dat je binnen 10 seconden moet stoppen in het aangegeven gebied. Je hoeft niet helemaal in het aangegeven gebied te komen, je hoeft maar met de voorkant van de boot tussen de eerste boeien te zijn.

Binnen 10 seconden klopt ook niet helemaal, omdat ik begrepen heb dat het nogal lastig is om de exacte tijd vast te stellen heb ik wat uigeprobeerd.

Hier is de tijd 9.80.

post-66300-1187466285_thumb.jpg

dat is dus binnen de 10 seconden maar er is geen goud behaald

Hier is de tijd 9.71.

post-66300-1187466270_thumb.jpg

Hier is nog steeds geen goud gehaald omdat ik bij deze savegame alleen zilver behaald had, te zien is dat dit een nieuw record is maar dit leverd geen gouden medaille op.

Hier is de tijd 9.69.

post-66300-1187466313_thumb.jpg

Hier is de beloning wel goud.

Ik heb deze screens gemaakt door daar de boatschool te gaan zonder dat er goud of zilver is behaald op Basic Seamanship en als ik dat wel gehaald begon ik weer overnieuw (het is vrij moeilijk om precies in die tijden te stoppen).

Uit deze screen blijkt dat je dus binnen of op (dat is niet zeker) 9.70 seconden stil moet staan, voor in ieder geval een gedeelte, in het aangegeven gebied.

Het lijkt misschien een klein verschil (dat is het ook :clown: ) maar het is, heb ik gemerkt, toch vrij cruciaal om te weten als je goud wilt halen.

Dan tot slot nog een kleine opmerking over deze pagina: Het is heel handig om de knop waarmee je ook een wheelie kan maken, op de pc dus standaard pijltje naar onder, tijdens de hele oefening ingedrukt te houden. Dat verschil merk je echt.

Link to comment
Delen op andere websites

Naar aanleiding van men post in de GTA VCS quiz zou ik graag een foutje melden op de pagina van Mitch Baker. Er staat dat Mitch in GTA: VCS te zien zou zijn, maar ik heb hem in nog geen enkele missie terug kunnen vinden. Sommige denken dat het Mitch is die op de poster van Vice City Stories zou staan, maar dat zou wel eens een gewone Biker kunnen zijn. Ik weet niet wat jullie er van denken, maar zolang we Mitch niet in levende lijven ingame zien, hoort hij niet bij de personage's van GTA: VCS. :)

>>> Door patrickW: Inderdaad Mitch Baker zit niet in VCS en van die biker op de cover, duidt niets erop dat dit daadwerkelijk om Mitch Baker gaat<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Er staat aangegeven op wikigta bij de missie beschrijving van demoliton man dat je een RC Goblin gebruikt. Ten eerste vraag ik me af hoe jullie dat weten want dat komt helemaal niet in beeld te staan en de screen die jullie van de RC Goblin hebben heeft een andere kleur helicopter dan die je in de missie hebt (ik heb die missie 5x gedaan achter elkaar en de hele tijd krijg je dezelfde kleur). Volgens mij zijn de screens die jullie gebruiken van de RC Goblin en de RC raider screens van DEZELFDE helicopter. Dus vraag ik me af of er wel een RC Goblin in Vice City voorkomt en als jullie weten dat je die gebruikt bij Demoliton man dan hebben jullie hier dus een verkeerde screen gebruikt.

Dat het om twee verschillende Heli's gaat hebben we uit de sources van het spel gehaald.

DE RCRAIDER is de RC heli die tijdens de topfun missie op het vliegveld word gebruikt, DE RCGOBLIN wordt gebruikt tijdens de missie demolition man.

Ik zal de screens van de RCGOBLIN en RCRAIDER voor de zekerheid straks controleren, want dat we daar een foutje gemaakt hebben is natuurlijk nooit uitgesloten.

Spijt me voor het zeuren maar volgens mij is dit nog steeds fout aangezien jij aangeeft dat je weet dat bij die missies verschillende helicopters worden gebruikt, maar ik weet zeker dat de screens die gebruikt worden bij de helicoptertjes van dezelfde zijn, van de RCRAIDER namelijk.

Ik heb zelf wat screens gemaakt van de RC GOBLIN zodat het verschil echt duidelijk wordt.

Dat was inderdaad blijven liggen. Ik zal de screen checken..

en proberen een mooi helder plaatje bij daglicht te maken, waar ze beiden opstaan. Zodat we dit issue kunnen afsluiten :D

Verder ondervond ik nog dat de informatie bij de Basic Seamanship missiebeschrijving niet helemaal klopt.

Er staat dat je binnen 10 seconden moet stoppen in het aangegeven gebied. Je hoeft niet helemaal in het aangegeven gebied te komen, je hoeft maar met de voorkant van de boot tussen de eerste boeien te zijn.

Binnen 10 seconden klopt ook niet helemaal, omdat ik begrepen heb dat het nogal lastig is om de exacte tijd vast te stellen heb ik wat uigeprobeerd.

Hier is de tijd 9.80.

dat is dus binnen de 10 seconden maar er is geen goud behaald

Hier is de tijd 9.71.

Hier is nog steeds geen goud gehaald omdat ik bij deze savegame alleen zilver behaald had, te zien is dat dit een nieuw record is maar dit leverd geen gouden medaille op.

Hier is de tijd 9.69.

Hier is de beloning wel goud.

Ik heb deze screens gemaakt door daar de boatschool te gaan zonder dat er goud of zilver is behaald op Basic Seamanship en als ik dat wel gehaald begon ik weer overnieuw (het is vrij moeilijk om precies in die tijden te stoppen).

Uit deze screen blijkt dat je dus binnen of op (dat is niet zeker) 9.70 seconden stil moet staan, voor in ieder geval een gedeelte, in het aangegeven gebied.

Het lijkt misschien een klein verschil (dat is het ook :clown: ) maar het is, heb ik gemerkt, toch vrij cruciaal om te weten als je goud wilt halen.

Fixed.. (door _KoE_Mzungu)

Dan tot slot nog een kleine opmerking over deze pagina: Het is heel handig om de knop waarmee je ook een wheelie kan maken, op de pc dus standaard pijltje naar onder, tijdens de hele oefening ingedrukt te houden. Dat verschil merk je echt.

Dit gaan we uittesten :D

Link to comment
Delen op andere websites

Dan tot slot nog een kleine opmerking over deze pagina: Het is heel handig om de knop waarmee je ook een wheelie kan maken, op de pc dus standaard pijltje naar onder, tijdens de hele oefening ingedrukt te houden. Dat verschil merk je echt.

Dit gaan we uittesten :D

Dat heb ik natuurlijk al gedaan :dans:

Om deze opmerking te maken zonder te spammen heb ik nog even wat foutjes gezocht :D

Deze foutjes staan op deze pagina.

Shoreside Vale. Zodra je de rinkelende telefoon vlakbij je derde savehuis opgepakt heb, begint de missie. D-Ice

heb moet hebt zijn.

Extra info

Deze missie kan een hele vervelende glitch bevatten, die tot gevolge kan hebben dat je de missie onmogelijk kan voltooien. Dit is de zogezegde "Purple Nine glitch". Deze glitch zorgt ervoor dat wanneer je deze missie voltooid hebt, er geen enkele Nines gangmember meer door Liberty City loopt, zelfs als je een nieuw spel start.

Dit is een beetje vreemd, als je de missie voltooid hebt kan je hem niet meer voltooien...

Ik heb zelf ook nog een tipje voor deze missie: De kogelvrije Patriot van Ray Machowski, of de kogelvrije Barracks.

De volgende staat op deze pagina.

Als je RC Bandit eenmaal geëxplodeert is krijg je controle over een nieuwe RC Bandit

geëxplodeerd moet het zijn.

De volgend staat alhier.

Rijd over de platinum heen om het op te pakken. Het is de bedoeling dat je minimaal 30 stukjes platinum terug weet te krijgen.

Rijd staat in de imperativus, dan moet je alleen de stam gebruiken, dus moet het rij zijn, ik denk trouwens ook de platinum het platinum moet zijn, maar dat weet ik niet zeker.

@hieronder: :dans: volgens mij is de besturing trouwens ook wat anders; die bij het vliegveld (RC RAIDER) bestuurt veel gevoeliger.

Bewerkt: door Jow Tommy Verceti
Link to comment
Delen op andere websites

Naar aanleiding van de discussie over het verschil tussen de RCGOBLIN en de RCRAIDER in Vice City, Heb ik de volgende screen gemaakt van deze twee modellen:

post-748-1187768526_thumb.png

Je ziet dat deze twee voertuigen hetzelfde zijn qua model en vorm, maar dat alleen de kleur anders is. Deze voertuigen kunnen ook alleen in deze kleuren voorkomen.

De RCGOBLIN wordt gebruikt tijdens de "Demolition man" missie, de RCRAIDER voor de topfun zij-missie op het vliegveld.

De screen bij de RCGOBLIN op de wiki is derhalve dus inderdaad fout, en zal ik zo snel mogelijk vervangen door een nieuwe.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een foutje gevonden bij de missiebeschrijving van Burn and Lap. Er staat namelijk dat je binnen 36 seconden goud hebt, maar je kan het ook in 36.1 seconden doen.

Ik kwam er toevallig achter en maakte deze screen:

post-66300-1187981781_thumb.jpg

Ik had ook nog een keer 36.24 en had toen zilver, helaas ben ik toen vergeten een screen te maken, ik denk dat je 36.1 of lager moet halen om goud te halen op deze oefening.

Geen pionnetjes omver rijden.

Dat is een beetje vreemd, soms is het namelijk zo dat ik een pionnetje omver rijdt, maar toch goud haal.

Screen als bewijs:

post-66300-1187982266_thumb.jpg

Het is een soort systeem dat als je over het pionnetje heen rijdt dat je dan 20% schade krijgt, maar soms als je hem schampt heb je geen schade :D .

De volgende foutjes zijn hier te vinden.

Rijd je auto in de blauwe marker

Bevelende wijs, dus alleen stam, dus rij

Het roze blokje op je radar moet je als eerste naartoe racen, dan zal bij de donkerpaarse blokje de volgende checkpoint bevinden.

Deze zin is geen correct Nederlands :sigaar:

Volgende foutjes staan hier

El Burro is aardig kwaad, want een stel Triads hebben

Een stel heeft.

Als je de benodigde 25 Triads afgemaakt heb is de missie voltooid.

Afgemaakt hebt

De volgende opmerking gaat over deze pagina.

Niet echt een foutje, maar het is reemd dat hier bij de hints en tips niet staat dat je hem moet doen voor de missie a last request en bij de Turismo missie wel. Als je ook ruzie met de maffia hebt is deze missie zo'n beetje onmogelijk (heb ik vaak geprobeerd).

Bewerkt: door Jow Tommy Verceti
Link to comment
Delen op andere websites

Deze foutjes staan op deze pagina.
Shoreside Vale. Zodra je de rinkelende telefoon vlakbij je derde savehuis opgepakt heb, begint de missie. D-Ice

heb moet hebt zijn.

Extra info

Deze missie kan een hele vervelende glitch bevatten, die tot gevolge kan hebben dat je de missie onmogelijk kan voltooien. Dit is de zogezegde "Purple Nine glitch". Deze glitch zorgt ervoor dat wanneer je deze missie voltooid hebt, er geen enkele Nines gangmember meer door Liberty City loopt, zelfs als je een nieuw spel start.

Dit is een beetje vreemd, als je de missie voltooid hebt kan je hem niet meer voltooien...

Inderdaad, nogal vaag. Dat heb ik even aangepast. :)

De volgende staat op deze pagina.
Als je RC Bandit eenmaal geëxplodeert is krijg je controle over een nieuwe RC Bandit

geëxplodeerd moet het zijn.

Jep. :)

De volgend staat alhier.
Rijd over de platinum heen om het op te pakken. Het is de bedoeling dat je minimaal 30 stukjes platinum terug weet te krijgen.

Rijd staat in de imperativus, dan moet je alleen de stam gebruiken, dus moet het rij zijn, ik denk trouwens ook de platinum het platinum moet zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Fixed.. :)

---

De volgende foutjes zijn hier te vinden.

Rijd je auto in de blauwe marker

Bevelende wijs, dus alleen stam, dus rij

Het roze blokje op je radar moet je als eerste naartoe racen, dan zal bij de donkerpaarse blokje de volgende checkpoint bevinden.

Deze zin is geen correct Nederlands :sigaar:

En alweer, fixed. :)

Volgende foutjes staan hier

El Burro is aardig kwaad, want een stel Triads hebben

Een stel heeft.

Als je de benodigde 25 Triads afgemaakt heb is de missie voltooid.

Afgemaakt hebt

Helemaal gelijk het gaat over een groep. :)

De volgende opmerking gaat over deze pagina.

Niet echt een foutje, maar het is reemd dat hier bij de hints en tips niet staat dat je hem moet doen voor de missie a last request en bij de Turismo missie wel. Als je ook ruzie met de maffia hebt is deze missie zo'n beetje onmogelijk (heb ik vaak geprobeerd).

Slim om het ervoor te doen, inderdaad maar niet onmogelijk. Ik heb het er even bij gezet omdat het inderdaad vrij moeilijk wordt. :)

Die van de scholen staan nog open.. Over die tijden ga ik niet bezig zijn. Die pionnetjes mag je inderdaad alleen niet kapot rijden maar het lijkt me wel makkelijk als iemand dat even allemaal tegelijk doet.. :)

Bewerkt: door ASPHALT
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een foutje gevonden bij de missiebeschrijving van Burn and Lap. Er staat namelijk dat je binnen 36 seconden goud hebt, maar je kan het ook in 36.1 seconden doen.
Gecorrigeerd!
Geen pionnetjes omver rijden.
Dat is een beetje vreemd, soms is het namelijk zo dat ik een pionnetje omver rijdt, maar toch goud haal.

Het is een soort systeem dat als je over het pionnetje heen rijdt dat je dan 20% schade krijgt, maar soms als je hem schampt heb je geen schade :D .

Dit klopt en geldt voor alle oefeningen met pionnen. Echter is het verschil tussen schampen (omduwen) en omver (kapot) rijden vrij gering en is het dus aan te raden om ze in het geheel niet omver te rijden. Daarom blijft het zoals het was.

Bedankt voor het melden JTV :tu: .

Link to comment
Delen op andere websites

Bij de vindplaats van de PCJ600 staat er een bolltje bij de filmstudio's, ik heb daar gezocht maar ik kan hem daar echt niet vinden ligt het aan mij (volgens mijn moeder kan ik niet goed zoeken :7 ) of is het een foutje?

Wat ik wél bij de de interglobal filmstudio's kan vinden is de packer (mooi bruggetje hè :D ), maar die staat dan weer niet bij de vindplaats van de packer, dat is zeker een foutje.

Bij de voertuig locatie pagina staat wel de hunter, maar de sparrows van de Chopper Checkpoints staan hier niet bij.

Als ik bij de Viligante missiebeschrijving pagina op (vice) cheetah druk, krijg ik eerst deze pagina en daarna pas de goede. Ik weet niet of hier een bedoeling achter zit maar anders is het fout, ik begrijp overigens ook niet waarom er (Vice) voorstaat en niet VCPD.

Link to comment
Delen op andere websites

http://nl.wikigta.org/wiki/Her_Lover_%28GTA_III%29

er staat "Marty en Carl in gesprek.'

zit er tegenwoordig een carl in gta 3?:puh:

snelle edit:ik ga denk ik(!) alle pagina's van gta3 doorspitten voor info&fouten

Carl hoeft niet perse Carl Johnson van San Andreas te zijn. Bij deze man had Marty's vrouw nog schuld. Aangezien hij zijn vrouw in de vorige missie heeft vermoord is de schuld opgeschoven naar Marty. De man heet dus gewoon Carl en heeft niets met Carl uit San Andreas te maken. Ook is de volledige naam 'Carlos' :)

Bewerkt: door ASPHALT
Link to comment
Delen op andere websites

ik heb een klein foutje gevonden... hier om precies te zijn staat in het missie-overzicht van SA dat je de missie's van Big Smoke pas na de missie Cesar Vialpando kan doen. Ik (V2) kon de Big Smoke missie's na de missie: Drive-Thru doen.....

>>> Door patrickW: Heel goed opgemerkt. Ik heb het in de code nagekeken, en die missie komt inderdaad beschikbaar na "nines en Ak's". Tevens heb ik gezien dat ook de missie van Ryder "Home invasion" al na "Drive By" beschikbaar komt.

Beiden zullen zo spoedig mogelijk worden aangepast. Zodra de expert terug is van vakantie<<<

deze missies van big smoke kun je niet doen na drive thru je kunt hem pas na de missie nines and ak's

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb een fout gevonden als je naar de gta vice city wapens gaat dan scroll je naar beneden en dan zie je de "M60"

en als je naar de hoofd pagina van wikigta gaat en dan naar "Handige Links" en dan wapens en dan krijg je een hele lijst met alle wapens uit alle GTA's maar de m60 staat er niet bij

ik weet niet of deze fout al is gevonden

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb een fout gevonden als je naar de gta vice city wapens gaat dan scroll je naar beneden en dan zie je de "M60"

en als je naar de hoofd pagina van wikigta gaat en dan naar "Handige Links" en dan wapens en dan krijg je een hele lijst met alle wapens uit alle GTA's maar de m60 staat er niet bij

ik weet niet of deze fout al is gevonden

(Nog niet gedocumenteerde wapens: Gaff hook, Fire Axe, Butterfly knife, Equilizer, Scorpian, M249, M60)

Het is dus bekent. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...