Gisteren hield Take-Two Interactive haar driemaandelijkse aandeelhoudersvergadering. De positieve trend van de laatste jaren lijkt niet te breken. De totale omzet steeg in vergelijking met hetzelfde kwartaal van vorig jaar met 34% naar $ 418 miljoen. Opmerkelijk was vooral de omzetverdeling: Maar liefst 41% van de omzet werd behaald uit ‘terugkerende consumentenuitgaven’, waar onder andere DLC en microtransacties mee worden bedoeld.
Grand Theft Auto Online
GTA Online ontving veel lof van het management. Take2 laat dan ook weten dat het einde van regelmatige updates nog zeker niet in zicht is.
“Our results were led by the ongoing extraordinary performance of Grand Theft Auto V and Grand Theft Auto Online, strong demand for NBA 2K17 and increased recurrent consumer spending”
Zo liet CEO Strauss Zelnick weten tijdens de vergadering. Het is duidelijk dat Grand Theft Auto Online voor het grootste deel verantwoordelijk is geweest voor de gestegen omzet. Take-Two bracht het afgelopen fiscaal kwartaal geen enkele nieuwe game uit, maar zag de inkomsten uit micro-transacties wel stijgen naar $ 171 miljoen. Alhoewel andere games van Take-Two ook DLC verkopen en over microtransacties beschikken, lijkt het er sterk op dat het overgrote deel komt binnenrollen door verkoop van de beruchte Shark Cards.
PC-markt en Red Dead Redemption 2
Voor de PC-markt had president Karl Slatoff ook veel lof: “The great news is that the PC market is vibrant for us. It’s a great market for us. It’s a big market. It’s a core market in consumers that are highly engaged. So, for us, the PC market as a company is very important and very exciting and something we focus on.” Maar toen even later aan de CEO werd gevraagd of hij een update heeft betreffende een PC-release voor Red Dead Redemption 2, had hij een weinigzeggend antwoord: “any updates about any of our titles will come from our labels.”
21% van de totale omzet werd geboekt op de PC-markt, het zou opmerkelijk zijn als Take-Two deze markt links laat liggen met Red Dead Redemption 2. Het is aannemelijk dat Rockstar Games na de release van RDR2 zich zal richten op de PC-port. Grand Theft Auto V staat erom bekend met afstand de beste PC-port te zijn in de geschiedenis van het bedrijf en zo wordt er ook extra geld verdiend op consumenten die beide versies van de game zullen kopen.
Zou dit al de eerste blik op Red Dead Redemption Online zijn?
Grand Theft Auto V en Grand Theft Auto Online zijn een ongekend succes gebleken, eentje welke nooit geanticipeerd werd door Take2 en R* Games. Zeer waarschijnlijk zal de business strategie niet veel anders zijn met Red Dead Redemption 2. Behalve opeenvolgende releases, ligt het in de lijn der verwachting dat de Online component ook voor een lange tijd ondersteund zal worden met gratis updates en over een Shark Card equivalent zal beschikken.. Cowboy Cards?
Gisteren hield Take-Two Interactive haar driemaandelijkse aandeelhoudersvergadering. De positieve trend van de laatste jaren lijkt niet te breken. De totale omzet steeg in vergelijking met hetzelfde kwartaal van vorig jaar met 34% naar $ 418 miljoen. Opmerkelijk was vooral de omzetverdeling: Maar liefst 41% van de omzet werd behaald uit ‘terugkerende consumentenuitgaven’, waar onder andere DLC en microtransacties mee worden bedoeld.
Grand Theft Auto Online
GTA Online ontving veel lof van het management. Take2 laat dan ook weten dat het einde van regelmatige updates nog zeker niet in zicht is.
“Our results were led by the ongoing extraordinary performance of Grand Theft Auto V and Grand Theft Auto Online, strong demand for NBA 2K17 and increased recurrent consumer spending”
Zo liet CEO Strauss Zelnick weten tijdens de vergadering. Het is duidelijk dat Grand Theft Auto Online voor het grootste deel verantwoordelijk is geweest voor de gestegen omzet. Take-Two bracht het afgelopen fiscaal kwartaal geen enkele nieuwe game uit, maar zag de inkomsten uit micro-transacties wel stijgen naar $ 171 miljoen. Alhoewel andere games van Take-Two ook DLC verkopen en over microtransacties beschikken, lijkt het er sterk op dat het overgrote deel komt binnenrollen door verkoop van de beruchte Shark Cards.
PC-markt en Red Dead Redemption 2
Voor de PC-markt had president Karl Slatoff ook veel lof: “The great news is that the PC market is vibrant for us. It’s a great market for us. It’s a big market. It’s a core market in consumers that are highly engaged. So, for us, the PC market as a company is very important and very exciting and something we focus on.” Maar toen even later aan de CEO werd gevraagd of hij een update heeft betreffende een PC-release voor Red Dead Redemption 2, had hij een weinigzeggend antwoord: “any updates about any of our titles will come from our labels.”
21% van de totale omzet werd geboekt op de PC-markt, het zou opmerkelijk zijn als Take-Two deze markt links laat liggen met Red Dead Redemption 2. Het is aannemelijk dat Rockstar Games na de release van RDR2 zich zal richten op de PC-port. Grand Theft Auto V staat erom bekend met afstand de beste PC-port te zijn in de geschiedenis van het bedrijf en zo wordt er ook extra geld verdiend op consumenten die beide versies van de game zullen kopen.
Zou dit al de eerste blik op Red Dead Redemption Online zijn?
Grand Theft Auto V en Grand Theft Auto Online zijn een ongekend succes gebleken, eentje welke nooit geanticipeerd werd door Take2 en R* Games. Zeer waarschijnlijk zal de business strategie niet veel anders zijn met Red Dead Redemption 2. Behalve opeenvolgende releases, ligt het in de lijn der verwachting dat de Online component ook voor een lange tijd ondersteund zal worden met gratis updates en over een Shark Card equivalent zal beschikken.. Cowboy Cards?
Bron: Take-Two Results FQ1 2018, vg24.
Dit bericht delen
Link naar bericht
Delen op andere websites