Cabyon Geplaatst: 12 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2017 Ik wilde al graag een tijdje dit topic starten omdat het idee bij mij oprakelde nu ik GTA V weer herspeel. Zelf was ik jong, rond de tien jaar oud, toen ik voor het eerst met GTA in aanraking kwam. Als je zo jong bent snap je bepaalde elementen van het spel niet (goed), enerzijds door de manier van spelen (controls) en anderzijds door de taal. GTA is een gameserie die humoristisch van inhoud is, qua grappen maar ook qua reflectie op de Amerikaanse samenleving. GTA V staat er bol van, werkelijk, en in andere GTA's zijn de elementen hiervan ook veelvuldig aanwezig. Toen ik jong was had ik dat nog niet goed door. Ik begreep bepaalde onderdelen van het spel niet, de context ontging mij (of de dubbele laag). Maar wat mij het meeste in de weg zat als jongeling die GTA speelde was dat ik bepaalde missies niet haalde. Ik heb me wel eens afgevraagd of dit nou kwam omdat ik geen goede gamer was ( ) maar nu ik de twintig-jarige leeftijd bereik speel ik soepeltjes door de meeste games heen, wat mij er toe aan zet te denken dat bepaalde missies halen niet leeftijdsgebonden is. Hoe staan jullie hier in? Hebben jullie verschil ondervonden tussen de moelijkheidsgraad van het spel als je vergelijkt wanneer je het speelde toen je jong was en in het heden? En hoe heb je GTA over de jaren beleefd? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 12 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2017 Heb hetzelfde, Cabyon. Vroeger vond ik bepaalde missies moeilijker dan de nieuwe spellen. Bepaalde missies over en over gedaan. GTA V speel ik zonder moeite uit. Wellicht zijn je hersenen gewoon bepaalde controls gewend? Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 12 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2017 De moeilijkheidsgraad van alle games ligt tegenwoordig veel lager. Kijk maar naar de originele Crash Bandicoot en de Remaster van dit jaar: Over het origineel doe je veel langer dan de remaster, omdat het gewoon makkelijker is gemaakt. Reageren
PrioX Geplaatst: 12 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2017 Mijn Engels was vroeger toen ik jong was stukke slechter dan nu. Daardoor werden sommige onderdelen van het spel wel wat moeilijker, simpelweg omdat ik het doel van een missie niet begreep. Maar er zijn natuurlijk ook missies zoals Demolition Man die nu nog altijd pittig zijn omdat de controls zo onhandig zijn. De laatste GTA's zijn natuurlijk ook wat makkelijker geworden, eigenlijk games in het algemeen wel zoals Ezra al zei. Vroeger had je geen cover-systeem of kon je niet van wapens wisselen via een handig wiel. Nee, je moest onhandig door al je wapens scrollen om bij de juiste te komen. Dit soort kleine veranderingen hebben een grote impact op de moeilijkheidsgraad. Tegenwoordig is gamen iets wat normaal is en iedereen doet het dagelijks. Ik speel dagelijks meerdere games en dat draagt natuurlijk ook bij aan je 'ervaring' waardoor gamen over het algemeen ook makkelijker is. Reageren
Faenty. Geplaatst: 23 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2017 Vroeger waren games een stuk pittiger volgens mij. Dat komt denk ik doordat games tegenwoordig een "broad appeal" moeten hebben, en mensen niet zodanig kan frustreren dat ze stoppen met spelen. Ik weet dat die missies in SA met die op afstand bestuurbare voertuigen mij op meerdere momenten zo ver heeft gekregen de xbox boos uit te zetten. Reageren
aron24 Geplaatst: 23 oktober 2017 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2017 Games waren vroeger moeilijker. Tegenwoordig zijn er meer gamers en dus wordt het niveau aangepast aan het grootste gedeelte. Mensen moeten het inderdaad blijven spelen en leuk blijven vinden, zodat zij ook de volgende game willen kopen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.