In een exclusief interview met GameInformer heeft Rockstar Games openlijk vragen beantwoord over de huidige gang van zaken rondom GTA Online en GTA V. We krijgen o.a. te weten waarom we geen GTA V Story DLC hebben gekregen, of de gratis updates blijven komen na de release van Red Dead Redemption II en hoe Rockstar denkt over de verkoop van Shark Cards. Het is een aardig lang interview. Maar hieronder hebben we de drie bovengenoemde onderwerpen voor je geciteerd. Het volledige interview is te lezen op de website van GameInformer.
Met GTA IV en Red Dead Redemption heeft Rockstar fantastische singleplayer DLC's gemaakt (Episodes from Liberty City en Undead Nightmare). GTA Online heeft ook DLC's gekregen waardoor het bijvoorbeeld mogelijk is geworden om criminele organisaties op te zetten. Toch zijn dit meer open gameplay-keuzes in plaats van gescript. Was het een moeilijke beslissing om weg te stappen van gescripte DLC's, of was het eerder een evolutie van de open-wereld spellen?
Het was niet echt een bewuste keuze, het is eigenlijk zo gebeurd. We zouden het leuk vinden om in de toekomst meer singleplayer DLC's te maken voor onze spellen. Als een bedrijf geloven we sterk in singleplayer en vinden we dat multiplayer spellen geen rivalen zijn van singleplayer spellen. Met GTA V was de singleplayer ontzettend groot en compleet. Het waren eigenlijk drie spellen in één. De next-gen versie heeft ongeveer een jaar van onze tijd in beslag genomen. Daarnaast zagen we veel potentie in GTA Online, daardoor hebben we er ook veel tijd in geïnvesteerd. Dan zijn er natuurlijk ook nog andere spellen zoals Red Dead Redemption II die veel aandacht vereisen. Al deze factoren gecombineerd vonden we het niet nodig en mogelijk om een singleplayer DLC te maken voor GTA V. Maar misschien dat we dit wel voor toekomstige spellen gaan doen.
Rockstar heeft er bewust voor gekozen om spelers niet te laten betalen voor GTA Online updates. Toch zien we veel kritiek dat de updates gemaakt zijn voor spelers die erg veel tijd in het spel stoppen of Shark Card kopen en daardoor veel geld kunnen investeren in de updates. Wat is jullie reactie op deze opmerkingen?
De updates zijn gratis omdat we de spelers graag bij elkaar willen houden, en om de spelers de keuze te geven wat ze graag willen van de updates en in welke volgorde. Niemand is verplicht om veel geld te betalen voor iets wat ze misschien niet willen of nodig hebben. Met GTA IV en Red Dead Redemption hebben we wel betaalde DLC's gemaakt. Hierdoor nam het aantal spelers sneller af dan wat we gehoopt hadden. In GTA Online kunnen spelers die iets niet willen kopen toch blijven spelen en hun eigen ding doen in dezelfde wereld als iedereen. Deze aanpak werkt voor ons erg goed waardoor we de ervaringen kunnen verbeteren. Als we de content bekijken die we gratis hebben weggeven, inclusief heists, verschillende speltypes en het grote aantal kleding dat bijna niks kost, denken wij niet dat we de spelers misleiden. Iedereen kan het spel spelen zonder extra geld uit te geven.
Voor hoe lang zijn jullie nog van plan om GTA Online updates uit te brengen, en zal dit doorgaan wanneer Red Dead Redemption II is verschenen?
We hebben voor het einde nog geen vaste datum geprikt. Maar de volgorde voor het uitgeven van updates zal misschien veranderen om spelers aan te moedigen om Red Dead Redemption II te proberen. Het zou fantastisch zijn als de spelers hun tijd in deze twee werelden verdelen. Het leuke aan dit project is dat we snel kunnen veranderen en inspelen op de situatie. Dat is iets wat we met andere projecten minder hadden.
In een exclusief interview met GameInformer heeft Rockstar Games openlijk vragen beantwoord over de huidige gang van zaken rondom GTA Online en GTA V. We krijgen o.a. te weten waarom we geen GTA V Story DLC hebben gekregen, of de gratis updates blijven komen na de release van Red Dead Redemption II en hoe Rockstar denkt over de verkoop van Shark Cards. Het is een aardig lang interview. Maar hieronder hebben we de drie bovengenoemde onderwerpen voor je geciteerd. Het volledige interview is te lezen op de website van GameInformer.
Met GTA IV en Red Dead Redemption heeft Rockstar fantastische singleplayer DLC's gemaakt (Episodes from Liberty City en Undead Nightmare). GTA Online heeft ook DLC's gekregen waardoor het bijvoorbeeld mogelijk is geworden om criminele organisaties op te zetten. Toch zijn dit meer open gameplay-keuzes in plaats van gescript. Was het een moeilijke beslissing om weg te stappen van gescripte DLC's, of was het eerder een evolutie van de open-wereld spellen?
Het was niet echt een bewuste keuze, het is eigenlijk zo gebeurd. We zouden het leuk vinden om in de toekomst meer singleplayer DLC's te maken voor onze spellen. Als een bedrijf geloven we sterk in singleplayer en vinden we dat multiplayer spellen geen rivalen zijn van singleplayer spellen. Met GTA V was de singleplayer ontzettend groot en compleet. Het waren eigenlijk drie spellen in één. De next-gen versie heeft ongeveer een jaar van onze tijd in beslag genomen. Daarnaast zagen we veel potentie in GTA Online, daardoor hebben we er ook veel tijd in geïnvesteerd. Dan zijn er natuurlijk ook nog andere spellen zoals Red Dead Redemption II die veel aandacht vereisen. Al deze factoren gecombineerd vonden we het niet nodig en mogelijk om een singleplayer DLC te maken voor GTA V. Maar misschien dat we dit wel voor toekomstige spellen gaan doen.
Rockstar heeft er bewust voor gekozen om spelers niet te laten betalen voor GTA Online updates. Toch zien we veel kritiek dat de updates gemaakt zijn voor spelers die erg veel tijd in het spel stoppen of Shark Card kopen en daardoor veel geld kunnen investeren in de updates. Wat is jullie reactie op deze opmerkingen?
De updates zijn gratis omdat we de spelers graag bij elkaar willen houden, en om de spelers de keuze te geven wat ze graag willen van de updates en in welke volgorde. Niemand is verplicht om veel geld te betalen voor iets wat ze misschien niet willen of nodig hebben. Met GTA IV en Red Dead Redemption hebben we wel betaalde DLC's gemaakt. Hierdoor nam het aantal spelers sneller af dan wat we gehoopt hadden. In GTA Online kunnen spelers die iets niet willen kopen toch blijven spelen en hun eigen ding doen in dezelfde wereld als iedereen. Deze aanpak werkt voor ons erg goed waardoor we de ervaringen kunnen verbeteren. Als we de content bekijken die we gratis hebben weggeven, inclusief heists, verschillende speltypes en het grote aantal kleding dat bijna niks kost, denken wij niet dat we de spelers misleiden. Iedereen kan het spel spelen zonder extra geld uit te geven.
Voor hoe lang zijn jullie nog van plan om GTA Online updates uit te brengen, en zal dit doorgaan wanneer Red Dead Redemption II is verschenen?
We hebben voor het einde nog geen vaste datum geprikt. Maar de volgorde voor het uitgeven van updates zal misschien veranderen om spelers aan te moedigen om Red Dead Redemption II te proberen. Het zou fantastisch zijn als de spelers hun tijd in deze twee werelden verdelen. Het leuke aan dit project is dat we snel kunnen veranderen en inspelen op de situatie. Dat is iets wat we met andere projecten minder hadden.
Bron: GameInformer
Dit bericht delen
Link naar bericht
Delen op andere websites