2018 is bijna een maandje oud en we hebben helaas nog geen officieel nieuws gekregen over Red Dead Redemption 2. Maar de geruchtenmolen blijft draaien, zo ook deze week.
Patrick Clark. Wie? Patrick Clark, een voormalig medewerker van Rockstar Games heeft op zijn LinkedIn-profiel een aantal interessante projecten vermeld. Clark heeft aan verschillende Rockstar-spellen gewerkt, waaronder Max Payne 3 en GTA V. Maar ook de aankomende western staat tussen de lijst. Zo zou hij gewerkt hebben aan wapens, voorwerpen en omgevingen. Maar het meest interessante is toch wel 'photogrammetry', oftewel fotogrammetrie.
Rechts de foto's van een boom, links hoe de textures er in het spel uit zien.
Het spel 'Star Wars Battlefront' van EA is een van de recentste spellen die gebruikt maakt van fotogrammetrie. De techniek wordt gebruikt om voorwerpen gedetailleerd en realistisch in beeld te brengen. Het voorwerp is eerst vastgelegd door verschillende camera's, vergelijkbaar hoe de gezichten van de personages in L.A. Noire zijn vastgelegd, en wordt daarna geïmporteerd in het spel. Op deze manier krijgen voorwerpen dus een levensecht jasje.
Red Dead Redemption 2 maakt dus mogelijk gebruik van fotogrammetrie. Ben jij iemand voor wie de graphics tellen, of is de gameplay en een goed verhaal voor jou voldoende?
2018 is bijna een maandje oud en we hebben helaas nog geen officieel nieuws gekregen over Red Dead Redemption 2. Maar de geruchtenmolen blijft draaien, zo ook deze week.
Patrick Clark. Wie? Patrick Clark, een voormalig medewerker van Rockstar Games heeft op zijn LinkedIn-profiel een aantal interessante projecten vermeld. Clark heeft aan verschillende Rockstar-spellen gewerkt, waaronder Max Payne 3 en GTA V. Maar ook de aankomende western staat tussen de lijst. Zo zou hij gewerkt hebben aan wapens, voorwerpen en omgevingen. Maar het meest interessante is toch wel 'photogrammetry', oftewel fotogrammetrie.
Rechts de foto's van een boom, links hoe de textures er in het spel uit zien.
Het spel 'Star Wars Battlefront' van EA is een van de recentste spellen die gebruikt maakt van fotogrammetrie. De techniek wordt gebruikt om voorwerpen gedetailleerd en realistisch in beeld te brengen. Het voorwerp is eerst vastgelegd door verschillende camera's, vergelijkbaar hoe de gezichten van de personages in L.A. Noire zijn vastgelegd, en wordt daarna geïmporteerd in het spel. Op deze manier krijgen voorwerpen dus een levensecht jasje.
Red Dead Redemption 2 maakt dus mogelijk gebruik van fotogrammetrie. Ben jij iemand voor wie de graphics tellen, of is de gameplay en een goed verhaal voor jou voldoende?
Bron: LinkedIn
Dit bericht delen
Link naar bericht
Delen op andere websites