Afgelopen nacht was het weer tijd voor de driemaandelijkse aandeelhoudersvergadering van Take-Two Interactive, het moederbedrijf van Rockstar Games. De kwartaalomzet kwam uit op 480,8 miljoen dollar, en de winst op 25,1 miljoen dollar. 32% van de omzet is afkomstig van terugkerende uitgaven. Hieronder vallen microtransacties een andere DLC. We hebben het dan ook over de beruchte Shark Cards van GTA Online. Tegenover vorig jaar is de opbrengst van deze uitgaven met 64% gestegen.
Grand Theft Auto V negentig miljoen keer verkocht
In november wist @Cabyon ons al te melden dat GTA V vijfentachtig miljoen keer was verkocht. De afgelopen weken zijn daar nog eens vijf miljoen verkochte exemplaren bijgekomen. Het grootste deel zal ongetwijfeld dankzij de feestdagen verkocht zijn. Het totaal aantal verkochte exemplaren in 2017 ligt daardoor rond de 15 miljoen, ongeveer hetzelfde aantal als het jaar daarvoor. Strauss Zelnick, de CEO van van Take-Two Interactive, denkt dat het succes van GTA V te danken is aan de kwaliteit van het spel. Vier jaar na de release verkoopt GTA V nog altijd uitstekend, en dit zou mede komen omdat tijdens de ontwikkeling van het spel de kwaliteit centraal staat. De winst volgt wanneer je een goed spel zou hebben neergezet. Omdat GTA Online nog altijd ondersteunt wordt met nieuwe content updates weten ze de spelers betrokken te houden en focussen ze zich op de spelers, en niet de betalers. Aldus Zelnick. Overigens werd er ook gemeld dat Rockstar Games de komende periode GTA Online blijft ondersteunen met nieuwe content updates.
Red Dead Redemption 2 lijkt vast te liggen
Vorig week werd duidelijk dat Red Dead Redemption 2 op 26 oktober 2018 verschijnt, en uiteraard werden daar vragen over gesteld. Op de vraag of er mogelijk nog een uitstel zou plaatsvinden was Zelnick duidelijk. Hij geloof in de vastgelegde releasedatum: 26 oktober. Dat deze periode vol zit met nieuwe titels van andere ontwikkelaars deed hem niet zoveel. Zelnick vreest niet voor tegenvallende cijfers.
Battle Royale hype
Het laatste jaar is de Battle Royale-genre uit het niets ontploft en razend populair geworden dankzij spellen als PlayerUnknown Battlegrounds en Fortnite. In een Battle Royale spel worden alle spelers in een map gedropt en moeten ze van elkaar zien te overleven door o.a. wapens te verzamelen. De speler die als laatst in leven blijft wint. Eerder deze week kwam er via een leak naar buiten dat Red Dead Redemption 2 ook een Battle Royale-modus zou hebben. Op de vraag of Take-Two Interactive met de Battle Royale hype zou meegaan was Zelnick duidelijk. Take-Two Interactive wilt blijven innoveren op onverwachtse vlakken en ziet er niets in om met deze trend mee te gaan. Mogelijk was de leak dus onjuist.
Afgelopen nacht was het weer tijd voor de driemaandelijkse aandeelhoudersvergadering van Take-Two Interactive, het moederbedrijf van Rockstar Games. De kwartaalomzet kwam uit op 480,8 miljoen dollar, en de winst op 25,1 miljoen dollar. 32% van de omzet is afkomstig van terugkerende uitgaven. Hieronder vallen microtransacties een andere DLC. We hebben het dan ook over de beruchte Shark Cards van GTA Online. Tegenover vorig jaar is de opbrengst van deze uitgaven met 64% gestegen.
Grand Theft Auto V negentig miljoen keer verkocht
In november wist @Cabyon ons al te melden dat GTA V vijfentachtig miljoen keer was verkocht. De afgelopen weken zijn daar nog eens vijf miljoen verkochte exemplaren bijgekomen. Het grootste deel zal ongetwijfeld dankzij de feestdagen verkocht zijn. Het totaal aantal verkochte exemplaren in 2017 ligt daardoor rond de 15 miljoen, ongeveer hetzelfde aantal als het jaar daarvoor. Strauss Zelnick, de CEO van van Take-Two Interactive, denkt dat het succes van GTA V te danken is aan de kwaliteit van het spel. Vier jaar na de release verkoopt GTA V nog altijd uitstekend, en dit zou mede komen omdat tijdens de ontwikkeling van het spel de kwaliteit centraal staat. De winst volgt wanneer je een goed spel zou hebben neergezet. Omdat GTA Online nog altijd ondersteunt wordt met nieuwe content updates weten ze de spelers betrokken te houden en focussen ze zich op de spelers, en niet de betalers. Aldus Zelnick. Overigens werd er ook gemeld dat Rockstar Games de komende periode GTA Online blijft ondersteunen met nieuwe content updates.
Red Dead Redemption 2 lijkt vast te liggen
Vorig week werd duidelijk dat Red Dead Redemption 2 op 26 oktober 2018 verschijnt, en uiteraard werden daar vragen over gesteld. Op de vraag of er mogelijk nog een uitstel zou plaatsvinden was Zelnick duidelijk. Hij geloof in de vastgelegde releasedatum: 26 oktober. Dat deze periode vol zit met nieuwe titels van andere ontwikkelaars deed hem niet zoveel. Zelnick vreest niet voor tegenvallende cijfers.
Battle Royale hype
Het laatste jaar is de Battle Royale-genre uit het niets ontploft en razend populair geworden dankzij spellen als PlayerUnknown Battlegrounds en Fortnite. In een Battle Royale spel worden alle spelers in een map gedropt en moeten ze van elkaar zien te overleven door o.a. wapens te verzamelen. De speler die als laatst in leven blijft wint. Eerder deze week kwam er via een leak naar buiten dat Red Dead Redemption 2 ook een Battle Royale-modus zou hebben. Op de vraag of Take-Two Interactive met de Battle Royale hype zou meegaan was Zelnick duidelijk. Take-Two Interactive wilt blijven innoveren op onverwachtse vlakken en ziet er niets in om met deze trend mee te gaan. Mogelijk was de leak dus onjuist.
Bron: Take 2
Dit bericht delen
Link naar bericht
Delen op andere websites