Jump to content

Project RED


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik ben dus laatst uit verveling een puzzel gaan oplossen, dat is ook het enigste wat ik er over los kan laten 

Alleen een paar screens 

 

 

GTA5_2018-05-23_05-36-42-22.jpg

GTA5_2018-05-28_00-20-14-06.jpg

GTA5_2018-05-23_04-41-48-58.jpg

 

Bewerkt: door EnergyCorse
Geplaatst:

Als de puzzel is, het plaatsen van grote objecten in een lastige game-omgeving, dan denk ik dat de puzzel redelijk gelukt is. Ben benieuwd naar de volgende puzzel.

Geplaatst:

Beide reactie`s kloppen helemaal :)

De puzzel was om de models over te brengen naar gta V

Texture`s moet ik zelf maar een beetje doen , gezien bijpassende texture/model zoiets is als een speld in een hooiberg vinden 

 

Heb besloten om het toe te voegen aan de bestaande Gta omgeving.

Gezien je dan een stuk minder werk heb, er al peds/voertuigen zijn.

geen flauw idee hoe ver ik het kan brengen, maar we zien wel waar het schip strand.

 

 

 

GTA5 2018-05-28 00-48-36-58.jpg

GTA5 2018-05-23 01-08-31-44.jpg

GTA5 2018-05-23 04-38-10-17.jpg

Geplaatst:

Is het ook mogelijk om peds over te zetten? Lijkt me wel gaaf om ook echt de cowboys uit RDR te zien. :sigaar: Als Red Dead-fan ben ik ontzettend benieuwd naar meer. Blijf vooral foto's delen! :D 

Geplaatst: (bewerkt)

@Thanks voor de interesse PrioX :)

In theorie is het wel mogelijk, moet alleen nog een eerste poging wagen. 

Het is leuk om te doen , kan beetje creatief zijn maar de workflow is wel helaas erg omslachtig wat veel tijd kost.

Volgens mij gaat het zelfde op met ped models , heb ze trouwens wel gevonden (alleen nog niet de bijpassende texture`s) 

 

Ik heb zelf niet Red Dead redemption gespeeld , I know :(

Dus het is een beetje gokken hoe het er uit hoort te zien (gebouwen / omgeving)

Voorlopig ben ik een omgeving in elkaar aan het flansen, helaas is er weinig tot geen documentatie, dus een beetje trial & error hou ik helaas wel.

Ben ook benieuwd wat de limiet van de hoeveelheid models / Mb er in kan gepropt worden (voorlopig positief verrast, nog geen crashfest als IV)

 

 

Roadmap to Redemption 

-Collision 

-Omgeving

-Animals

-Ped Models

-Sounds

-Scripted events / Scenario`s

-Loading screens

-Voertuigen

-Missie`s 

-Wapens

 

 

Hier nog een klein voorbeeldje van het achterlijke proces voor models en stukje documentatie/info 

 Open Open IV en ga naar het model wat je wilt vervangen bijvoorbeeld: "cs2_02_sml_farm_barn.ydr"
 Exporteer deze naar de YDR Converter YDR converter\ytdydryddyft2txddffcol\converter
 Vervolgens wordt deze naar een .COL / .DFF & TXD bestanden gecoverteerd door de ydr tool
 Open vervolgens 3d Max en ga (rechtsboven) naar Kam`s Gta scripts en selecteer de button DFF IO
 Selecteer de A bij Import DFF zodat het character geskinned wordt
 Importeer het originele model (cs2_02_sml_farm_barn.DFF)
 Importeer het OBJ model wat het orgineel gaat vervangen
 Scale het custom model en plaatst deze op de goede plek
 Selecteer de beide models (CTRL + A )
 Start GIMS IV in 3d MAX , en open onderaan de button box "Tools"
 Selecteer de Hierachy manager en insert file name: cs2_02_sml_farm_barn.ydr
 Druk vervolgens op Assign
 Selecteer vervolgens het oude model en verwijder deze
 Hierna moet je het custom model texture`s geven en via GIMS IV material editor toevoegen
 zorg bij texture`s geven dat je de smoothing group & ID het goede nummer geeft
 Druk vervolgens op Convert Materials, Je krijgt Material Converter Box met Complete!
 Ga in GIMS naar de OpenFormats box , Export ODR
 Nu wordt de file geexporteerd in een map + file "cs2_02_sml_farm_barn.ydr.odr"
 Open Open IV, en open GTA IV, browse vervolgens naar weapons RPF
 Druk op SHIFT + INSERT en voeg het custom model toe
 Controleer het model in de model browser van Open IV
 Exporteer deze vervolgens , het is ne een .wdr bestand geworden
 Plaatst het bestand in de  converter map: A:\Programs\GTA V\Tools\FiveMconverter\FiveM.app
 Open de CMD en vervolgens het commando: Fivem formats:convert cs2_01_frmland01.wdr
 Het bestand is nu terug geconverteerd naar een .YDR bestand
 Open Zmodeler en importeer het custom YDR bestand

In Zmodeler assign materials & UV mapping

Exporteer vervolgens het YDR bestand

Open Open IV en importeer het "Final" Ydr bestand

Bewerkt: door EnergyCorse
Geplaatst:

Dat is wel gaaf zeg, dat je in het principe alles kunt overzetten. Een klein dorpje, geïnspireerd door RDR, zou al mooi zijn. ^_^ 

  • 2 maanden later...
Geplaatst: (bewerkt)

Nog bedankt voor je reactie PrioX

Heb helaas niet heel veel tijd om er aan te werken 

Maar maak afentoe kleine stapjes met progressie :)

 

Hier paar screens 

GTA5_2018-08-07_02-42-28-66.jpg

GTA5_2018-08-07_00-01-15-30.jpg

GTA5_2018-08-07_00-09-03-29.jpg

GTA5_2018-08-04_02-11-22-33.jpg

GTA5_2018-08-07_02-42-38-80.jpg

GTA5_2018-08-07_02-40-16-01.jpg

Bewerkt: door EnergyCorse
  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...