EnergyCorse Geplaatst: 27 mei 2018 Rapport Geplaatst: 27 mei 2018 (bewerkt) Ik ben dus laatst uit verveling een puzzel gaan oplossen, dat is ook het enigste wat ik er over los kan laten Alleen een paar screens Bewerkt: 27 mei 2018 door EnergyCorse Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 28 mei 2018 Rapport Geplaatst: 28 mei 2018 Als de puzzel is, het plaatsen van grote objecten in een lastige game-omgeving, dan denk ik dat de puzzel redelijk gelukt is. Ben benieuwd naar de volgende puzzel. Reageren
EnergyCorse Geplaatst: 30 mei 2018 Auteur Rapport Geplaatst: 30 mei 2018 Beide reactie`s kloppen helemaal De puzzel was om de models over te brengen naar gta V Texture`s moet ik zelf maar een beetje doen , gezien bijpassende texture/model zoiets is als een speld in een hooiberg vinden Heb besloten om het toe te voegen aan de bestaande Gta omgeving. Gezien je dan een stuk minder werk heb, er al peds/voertuigen zijn. geen flauw idee hoe ver ik het kan brengen, maar we zien wel waar het schip strand. Reageren
PrioX Geplaatst: 1 juni 2018 Rapport Geplaatst: 1 juni 2018 Is het ook mogelijk om peds over te zetten? Lijkt me wel gaaf om ook echt de cowboys uit RDR te zien. Als Red Dead-fan ben ik ontzettend benieuwd naar meer. Blijf vooral foto's delen! Reageren
EnergyCorse Geplaatst: 2 juni 2018 Auteur Rapport Geplaatst: 2 juni 2018 (bewerkt) @Thanks voor de interesse PrioX In theorie is het wel mogelijk, moet alleen nog een eerste poging wagen. Het is leuk om te doen , kan beetje creatief zijn maar de workflow is wel helaas erg omslachtig wat veel tijd kost. Volgens mij gaat het zelfde op met ped models , heb ze trouwens wel gevonden (alleen nog niet de bijpassende texture`s) Ik heb zelf niet Red Dead redemption gespeeld , I know Dus het is een beetje gokken hoe het er uit hoort te zien (gebouwen / omgeving) Voorlopig ben ik een omgeving in elkaar aan het flansen, helaas is er weinig tot geen documentatie, dus een beetje trial & error hou ik helaas wel. Ben ook benieuwd wat de limiet van de hoeveelheid models / Mb er in kan gepropt worden (voorlopig positief verrast, nog geen crashfest als IV) Roadmap to Redemption -Collision -Omgeving -Animals -Ped Models -Sounds -Scripted events / Scenario`s -Loading screens -Voertuigen -Missie`s -Wapens Hier nog een klein voorbeeldje van het achterlijke proces voor models en stukje documentatie/info Open Open IV en ga naar het model wat je wilt vervangen bijvoorbeeld: "cs2_02_sml_farm_barn.ydr" Exporteer deze naar de YDR Converter YDR converter\ytdydryddyft2txddffcol\converter Vervolgens wordt deze naar een .COL / .DFF & TXD bestanden gecoverteerd door de ydr tool Open vervolgens 3d Max en ga (rechtsboven) naar Kam`s Gta scripts en selecteer de button DFF IO Selecteer de A bij Import DFF zodat het character geskinned wordt Importeer het originele model (cs2_02_sml_farm_barn.DFF) Importeer het OBJ model wat het orgineel gaat vervangen Scale het custom model en plaatst deze op de goede plek Selecteer de beide models (CTRL + A ) Start GIMS IV in 3d MAX , en open onderaan de button box "Tools" Selecteer de Hierachy manager en insert file name: cs2_02_sml_farm_barn.ydr Druk vervolgens op Assign Selecteer vervolgens het oude model en verwijder deze Hierna moet je het custom model texture`s geven en via GIMS IV material editor toevoegen zorg bij texture`s geven dat je de smoothing group & ID het goede nummer geeft Druk vervolgens op Convert Materials, Je krijgt Material Converter Box met Complete! Ga in GIMS naar de OpenFormats box , Export ODR Nu wordt de file geexporteerd in een map + file "cs2_02_sml_farm_barn.ydr.odr" Open Open IV, en open GTA IV, browse vervolgens naar weapons RPF Druk op SHIFT + INSERT en voeg het custom model toe Controleer het model in de model browser van Open IV Exporteer deze vervolgens , het is ne een .wdr bestand geworden Plaatst het bestand in de converter map: A:\Programs\GTA V\Tools\FiveMconverter\FiveM.app Open de CMD en vervolgens het commando: Fivem formats:convert cs2_01_frmland01.wdr Het bestand is nu terug geconverteerd naar een .YDR bestand Open Zmodeler en importeer het custom YDR bestand In Zmodeler assign materials & UV mapping Exporteer vervolgens het YDR bestand Open Open IV en importeer het "Final" Ydr bestand Bewerkt: 2 juni 2018 door EnergyCorse Reageren
PrioX Geplaatst: 2 juni 2018 Rapport Geplaatst: 2 juni 2018 Dat is wel gaaf zeg, dat je in het principe alles kunt overzetten. Een klein dorpje, geïnspireerd door RDR, zou al mooi zijn. Reageren
EnergyCorse Geplaatst: 7 augustus 2018 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2018 (bewerkt) Nog bedankt voor je reactie PrioX Heb helaas niet heel veel tijd om er aan te werken Maar maak afentoe kleine stapjes met progressie Hier paar screens Bewerkt: 7 augustus 2018 door EnergyCorse Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 16 augustus 2018 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2018 Ziet er gaaf uit, EnCo. As usual Kan je vid maken? Laat toch net wst meer zien dan screens. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.