Met al die GTA Online updates en Shark Cards lijkt het alsof Take-Two Interactive (het moederbedrijf van Rockstar Games) totaal geen interesse meer heeft in traditionele DLC, iets dat GTA V nooit gekregen heeft voor de Story Mode. Tijdens een conferentie zegt Karl Slatoff, de president en agent van financiën, dat Take-Two wel degelijk nog interesse heeft in traditionele DLC. Echter, het moet bij het spel passen zegt hij. Wanneer het spel geschikt is voor DLC en dit nodig heeft kunnen traditionele DLC gewoon gemaakt worden. Dit sluit aan het op het besluit van Rockstar Games om geen Story Mode DLC uit te geven voor GTA V. Zij vonden namelijk dat GTA V al compleet genoeg was en ze zich beter konden bezighouden met GTA Online.
Slatoff zegt ook dat Take-Two haar studio's (waaronder Rockstar) geen features uit spellen laat verwijderen om zo de gegeven releasedatum te kunnen bereiken. Ze stellen het spel dan liever uit omdat ze willen dat het spel van hoog kwaliteit is. Ze willen dat spelers het spel maanden en zelfs jaren na de release blijven spelen. Dit zorgt er ook voor dat ze meer mogelijkheden kunnen toevoegen voor 'terugkerende uitgaven' van de consument, oftewel microtransacties zoals de beruchte Shark Cards. Take-Two ziet ook wel iets in een DLC-model op basis van een abonnement voor hun spellen, en ziet nog geen reden waarom zoiets niet zou kunnen werken. Alleen moet het wel perfect zijn en werken voor iedereen; de uitgever, ontwikkelaar, aandeelhouders, en natuurlijk de consument. En zolang ze dat niet perfect krijgen zal zo'n DLC-model er eerder niet komen.
Daarnaast nog een klein Red Dead Redemption 2 nieuwtje. Volgens Karl Slatoff zijn de teams die aan Red Dead Redemption 2 en GTA Online werken volledig gescheiden van elkaar. Hij zegt dat beslissingen over beide spellen door verschillende teams gemaakt worden. Misschien geeft ons dat een klein beetje hoop dat Red Dead Online geen exacte GTA Online rip-off zal worden?
Met al die GTA Online updates en Shark Cards lijkt het alsof Take-Two Interactive (het moederbedrijf van Rockstar Games) totaal geen interesse meer heeft in traditionele DLC, iets dat GTA V nooit gekregen heeft voor de Story Mode. Tijdens een conferentie zegt Karl Slatoff, de president en agent van financiën, dat Take-Two wel degelijk nog interesse heeft in traditionele DLC. Echter, het moet bij het spel passen zegt hij. Wanneer het spel geschikt is voor DLC en dit nodig heeft kunnen traditionele DLC gewoon gemaakt worden. Dit sluit aan het op het besluit van Rockstar Games om geen Story Mode DLC uit te geven voor GTA V. Zij vonden namelijk dat GTA V al compleet genoeg was en ze zich beter konden bezighouden met GTA Online.
Slatoff zegt ook dat Take-Two haar studio's (waaronder Rockstar) geen features uit spellen laat verwijderen om zo de gegeven releasedatum te kunnen bereiken. Ze stellen het spel dan liever uit omdat ze willen dat het spel van hoog kwaliteit is. Ze willen dat spelers het spel maanden en zelfs jaren na de release blijven spelen. Dit zorgt er ook voor dat ze meer mogelijkheden kunnen toevoegen voor 'terugkerende uitgaven' van de consument, oftewel microtransacties zoals de beruchte Shark Cards. Take-Two ziet ook wel iets in een DLC-model op basis van een abonnement voor hun spellen, en ziet nog geen reden waarom zoiets niet zou kunnen werken. Alleen moet het wel perfect zijn en werken voor iedereen; de uitgever, ontwikkelaar, aandeelhouders, en natuurlijk de consument. En zolang ze dat niet perfect krijgen zal zo'n DLC-model er eerder niet komen.
Daarnaast nog een klein Red Dead Redemption 2 nieuwtje. Volgens Karl Slatoff zijn de teams die aan Red Dead Redemption 2 en GTA Online werken volledig gescheiden van elkaar. Hij zegt dat beslissingen over beide spellen door verschillende teams gemaakt worden. Misschien geeft ons dat een klein beetje hoop dat Red Dead Online geen exacte GTA Online rip-off zal worden?
Bron: N4G.com
Dit bericht delen
Link naar bericht
Delen op andere websites