Het zat er aan te komen: Veel gamewebsites en bladen hebben de afgelopen weken Red Dead Redemption II gespeeld en hebben hier een zogeheten preview over geschreven. Dankzij deze previews komen wij weer veel nieuwe informatie over het spel te weten en krijgen we als kers op de taart ook nog veel nieuwe screenshots onder onze neus geduwd.
In dit artikel zullen we de informatie opsommen en de meeste screenshots verwerken. Blijf het topic dus in de gaten houden!
Info:
Woody Jackson verzorgt opnieuw de muziek.
First Person Mode is bevestigd.
Dialogen zijn twee keer opgenomen: voor wanneer een personage dichtbij is, en een voor wanneer je ver van elkaar af staat.
Tijdens een missie werd er gehint naar een vergelijkbaar fotomode zoals in GTA V (Snapmatics). Tijdens een zij-missie krijg je een camera waarmee je foto's kunt maken (inclusief selfies).
Er is een cinematic camera aanwezig die je de mogelijkheid geeft om niet altijd te spelen. Het spel doet bepaalde dingen voor je en dit geeft een filmisch effect.
De HUD is aan te passen. Zo kun je instellen hoe groot de icoontjes in de mini-map zijn.
Spelers kunnen gebruik maken van treinen en boten. De treinen zijn ook door de speler te besturen.
Spelers kunnen verschillende kaartspellen spelen.
Five Fingers Fillet keert terug.
Arthur kan zwemmen maar is hier geen ster in.
New Austin blijkt aanwezig te zijn (Hennigan's Stead, Cholla Springs, Gaptooth Ridge en Rio Bravo).
De map is vanaf de eerste missie volledig te verkennen en er zijn geen afgesloten delen.
Een Fast Travel optie is aanwezig in je kamp.
Je kunt ook in hotels overnachten.
Het Honor systeem keert terug en de wereld reageert op basis van je reputatie. Je krijgt bijvoorbeeld meer geld voor bounties wanneer je reputatie hoog is, en meer geld tijdens overvallen wanneer deze laag is.
Missies kunnen tijdssprongen veroorzaken waardoor bijvoorbeeld gebouwen in aanbouw afgewerkt zijn.
De Blackwater bankoverval (in het begin van het spel) heeft grote gevolgen voor de gang. Zo blijven een aantal gangleden dood achter en John Marston raakt hierbij gewond.
Een vijandelijke gang heeft de naam O'Driscoll gang
Bounty hunters kunnen je achtervolgen en proberen je alleen te doden (niet gevangen te nemen).
Trein overvallen zijn ook buiten missies beschikbaar.
Zoals in de eerste RDR kun je vanaf je paard op een trein springen. Je paard zal de trein hierna blijven volgen.
Tijdens overvallen kan Arthur iedereen beroven met de druk op een knop. Tijdens deze overvallen heb je ook gijzelaars waarover jij de keuze hebt om ze te laten leven, te laten ontsnappen of te vermoorden.
Arthur kan de gangleden bevelen geven tijdens missies. Zo is het mogelijk om het bevel te geven om een vijand geluidsloos om te leggen. Dit kan ook andersom werken, gangleden geven jou bevelen.
Het wapenwiel uit GTA V is terug.
Wapens kunnen verslechteren wanneer deze niet onderhouden worden. Zo zal je je wapens regelmatig moeten schoonmaken. Doe je dit niet dan kan er bijvoorbeeld roest ontstaan en dit heeft weer gevolgen.
Ook je holster kan verslechteren wanneer je deze lang gebruikt. Je wapen zal dan langzamer getrokken kunnen worden. De speler heeft de optie een nieuwe te kopen bij een Gunsmith.
Arthur kan twee handwapens en twee geweren met zich meedragen. Daar komt nog een mes, lasso en gooiwapens (zoals throwing knifes) bij. Het complete arsenaal aan wapens zit opgeslagen in het zadel van je paard.
Het is mogelijk om ledematen van je vijanden af te schieten. Een shotgun werd als bruikbaar voorbeeld genoemd die zonder moeite iemands arm eraf schoot.
Dead Eye heeft vijf levels en laat je zelfs specifieke organen markeren voor extra veel schade. Ook krijg je een indicatie waar je het best kunt schieten zodat Arthur minder kogels verspilt.
Het gebruiken van twee revolvers tegelijkertijd is een skill die je moet vrijspelen.
Bij een Gunsmith kun je wapens upgraden met o.a. betere ammo. Ook is het mogelijk om andere voorwerpen te craften zoals vuurbommen.
Arthur kan gebruik maken van een verrekijker.
Final kills komen in beeld d.m.v. een killcam. Hoe deze killcam eruit ziet is afhankelijk van je reputatie. Als je een slechte reputatie hebt zal de killcam bloederig zijn, heb je een goede reputatie dan zullen ze heldhaftiger zijn zoals in oude Westerns.
Je kunt de wapens van vijanden uit hun handen schieten, en op deze manier zelfs kapot maken. Vijanden kunnen dit ook bij Arthur doen en je wapen zal in het zadel van je paard op te halen zijn.
Nadat je een vijand hebt omgebracht kun je zijn lichaam plunderen voor o.a. geld. Wanneer je op pad bent met gangleden zullen zij dat ook doen. Wil je al het geld dan moet je dus opschieten.
Wanneer Arthur geen wapen heeft getrokken als de trigger functioneren als een focustknop waarmee je contact kunt leggen met NPC's.
Wanneer je een wapen getrokken hebt kun je met de d-pad een waarschuwingsshot afvuren in de lucht.
Er zitten veel RPG-elementen in het spel. Arthur zal moeten eten, rusten en zichzelf moeten wassen wanneer er bijvoorbeeld bloed of modder op zijn kleding zit. Wanneer Arthur te veel eet zal hij zwaarder worden, wanneer hij veel rent stijgt zijn uithoudingsvermogen.
Je kleding heeft ook effect op je uithoudingsvermogen. Wanneer je voor bepaalde situaties niet goed gekleed bent zal Arthur sneller uitgeput raken. Je moet bijvoorbeeld niet met een dun t-shirt in de sneeuw gaan rennen. Door de kou zal Arthur uitgeput raken.
Je kleding is op uitgebreid niveau aanpasbaar. Je hebt de optie om veel kledingstukken met elkaar te combineren. Er zijn o.a. jassen, vesten, laarzen en broeken te koop.
Het weer heeft ook effect op je kleding. Wanneer het regent zullen je kleren nat en zwaarder worden.
Via een optie kun je snel je bandanna op of af doen.
Je kunt overblijfselen van dieren gebruiken als kleding, bijvoorbeeld als een hoed.
Je kunt een baard laten groeien en deze moet je zelf bijhouden. Het is mogelijk om een drankje te kopen waardoor de groei versnelt.
Je kunt handmatig voorwerpen oppakken in een winkel welke je wilt kopen.
Je kunt je kamp upgraden. Het is bijvoorbeeld mogelijk om met je geld een nieuw kippenhok te kopen.
Je kunt je paard een naam geven.
Paarden kunnen hun eigenaar schoppen wanneer ze nerveus worden.
Paarden kunnen aangepast worden met o.a. verschillende zadels.
Je kunt je paard roepen door te fluiten. Arthur kan dit volhouden tot hij buiten adem is.
De band met je paard geeft het dier ook nieuwe animaties.
Je kunt je paard een bevel geven om te vluchten wanneer er gevaar is.
Wanneer je van je paard stapt zal deze blijven staan en niet weglopen zoals in RDR1. Door de fluiten kun je het paard naar je toe roepen al moet je daarvoor wel in de buurt blijven.
Geslachtsdelen van een paard groeien of krimpen afhankelijk van de temperatuur.
De levens en stamina van je paard worden weergegeven in kleine balkjes.
Het zat er aan te komen: Veel gamewebsites en bladen hebben de afgelopen weken Red Dead Redemption II gespeeld en hebben hier een zogeheten preview over geschreven. Dankzij deze previews komen wij weer veel nieuwe informatie over het spel te weten en krijgen we als kers op de taart ook nog veel nieuwe screenshots onder onze neus geduwd.
In dit artikel zullen we de informatie opsommen en de meeste screenshots verwerken. Blijf het topic dus in de gaten houden!
Info:
Screenshots:
Dit bericht delen
Link naar bericht
Delen op andere websites