Killa-Billa Geplaatst: 4 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2005 Hallo, ik heb zelf een huisje gemaakt met sketchup en nu wil ik hem in mijn VC zetten, maar ik heb gelezen dat je dan 3 bestanden moest hebben, en als ik dat bij sketchup export naar een 3D bestand, dan heb ik er maar 1. nu is mijn vraag --> hoe zet ik dat om naar die 3 bestanden? Greetz, Jente Reageren
Jorge_F Geplaatst: 4 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2005 (bewerkt) Hallo, ik heb zelf een huisje gemaakt met sketchup en nu wil ik hem in mijn VC zetten, maar ik heb gelezen dat je dan 3 bestanden moest hebben, en als ik dat bij sketchup export naar een 3D bestand, dan heb ik er maar 1. nu is mijn vraag --> hoe zet ik dat om naar die 3 bestanden?Greetz, Jente Daar heb je Zmodeler voor nodig. - Importeer je *.3ds bestand in zmodeler. - Exporteer je model dan naar een *.dff en *.x bestand. - Maak dan met de collmaker een colfile met behulp van het .x bestand die je net hebt gemaakt. (zorg dat de x-as is aangevinkt, Options -> Mirror... -> x-as) - Maak via TXD Builder een *.txd bestand aan met de textures die jij voor je model hebt gebruikt. - Dan kan je je collfile nog bewerken met de colleditor Ik hoop dat het nu lukt :'D Bewerkt: 4 augustus 2005 door snorege Reageren
Eclipse Geplaatst: 4 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2005 Je 3ds importeren in 3dsmax en daarna deze tutorial volgen. Reageren
Bradley H. Geplaatst: 4 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2005 Je 3ds importeren in 3dsmax en daarna deze tutorial volgen. Die is voor SA eclipse, het gaat hier om VC MASTER TUTORIAL topic kan je helpen met de details, ook zijn daar screens te vinden, en alles in ABN. Bradley H. Reageren
Killa-Billa Geplaatst: 4 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 4 augustus 2005 Bedankt voor de reacties, ik ga het nu proberen Greetz, Jente Reageren
Killa-Billa Geplaatst: 4 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 4 augustus 2005 Ik heb mijn huisje in sketchup geëxporteerd als .3ds, maar als ik het in Zmodeler wil importeren lukt het niet, het formaat .3ds staat er niet bij??? Greetz, Jente Reageren
Wauzie Geplaatst: 4 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2005 Je moet de versie 1.07b hebben. Reageren
Killa-Billa Geplaatst: 4 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 4 augustus 2005 Ok, ik kan het openen, maar nu zie ik het niet weer een probleem, ben ik zo stom of meen ik dat maar. als ik het open, dan zie ik niks van mijn huisje en als ik het exporteer gewoon als dff dan klik ik dat het voor vc is, maar dan komt er een fout melding Reageren
Wauzie Geplaatst: 4 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2005 Je moet in het 3d zicht uitscrollen, dan zie je je object na even scrollen wel Reageren
Killa-Billa Geplaatst: 4 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 4 augustus 2005 Ok, dat heb ik maar als ik het wil exporteren dan krijg ik deze melding Link Reageren
Killa-Billa Geplaatst: 4 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 4 augustus 2005 ik heb het, ik had op een ander topic gelezen dat er .dff moest achter zetten bedankt GReetz Reageren
Eclipse Geplaatst: 4 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2005 Oke veel succes. Volgende keer wel niet meer dubbelposten, maar gebruik het edit knopje om je bericht aan te passen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.