Jump to content

Object in VC plaatsen

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, ik heb zelf een huisje gemaakt met sketchup en nu wil ik hem in mijn VC zetten, maar ik heb gelezen dat je dan 3 bestanden moest hebben, en als ik dat bij sketchup export naar een 3D bestand, dan heb ik er maar 1. nu is mijn vraag --> hoe zet ik dat om naar die 3 bestanden?

Greetz, Jente

Geplaatst: (bewerkt)
Hallo, ik heb zelf een huisje gemaakt met sketchup en nu wil ik hem in mijn VC zetten, maar ik heb gelezen dat je dan 3 bestanden moest hebben, en als ik dat bij sketchup export naar een 3D bestand, dan heb ik er maar 1. nu is mijn vraag --> hoe zet ik dat om naar die 3 bestanden?

Greetz, Jente

Daar heb je Zmodeler voor nodig.

- Importeer je *.3ds bestand in zmodeler.

- Exporteer je model dan naar een *.dff en *.x bestand.

- Maak dan met de collmaker een colfile met behulp van het .x bestand die je net hebt gemaakt. (zorg dat de x-as is aangevinkt, Options -> Mirror... -> x-as)

- Maak via TXD Builder een *.txd bestand aan met de textures die jij voor je model hebt gebruikt.

- Dan kan je je collfile nog bewerken met de colleditor

Ik hoop dat het nu lukt :'D

Bewerkt: door snorege
Geplaatst:
Je 3ds importeren in 3dsmax en daarna deze tutorial volgen. ;)

Die is voor SA eclipse, het gaat hier om VC ;)

MASTER TUTORIAL topic kan je helpen met de details, ook zijn daar screens te vinden, en alles in ABN.

Bradley H.

Geplaatst:

Ik heb mijn huisje in sketchup geëxporteerd als .3ds, maar als ik het in Zmodeler wil importeren lukt het niet, het formaat .3ds staat er niet bij???

Greetz, Jente

Geplaatst:

Ok, ik kan het openen, maar nu zie ik het niet :N weer een probleem, ben ik zo stom of meen ik dat maar. als ik het open, dan zie ik niks van mijn huisje en als ik het exporteer gewoon als dff dan klik ik dat het voor vc is, maar dan komt er een fout melding

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...