PizzaTonno Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 (bewerkt) klopt alles zit tegevoegd alleen ik zie me object nog niet in vice city nu kan et zijn dat ik deze stap neit helemala snapte: Stap 6: Tenslotte moeten we alleen de col nog op de goede plek zetten. Weet je niet hoe je een col moet maken check dan deze tutorial: Colfiles Maken Een .col file bestaan uit heel veel verschillende .col files. Ik noem de file die ik in de VC dir zet dus: GTAREV.col en in die GTAREV.col stop ik de .col van de mansion die ik ga plaatsen. Deze file moet overeenkomen met de .dff en de .txd. die col moet tog ook gwoon in data\maps komen? bij de dff en txd bestand? voorderest heb ik de img dff en txd al aangemaakt in imgtool en hem weg gesaved met moo mapper *-) *ow ik zie nu dat je ook iets in de gta3.dir meot toevoegen alleen snap ik dan neit precies wat en hoe Bewerkt: 7 augustus 2005 door kaaspizza Reageren
Jorge_F Geplaatst: 7 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 klopt alles zit tegevoegd alleen ik zie me object nog niet in vice citynu kan et zijn dat ik deze stap neit helemala snapte: Stap 6: Tenslotte moeten we alleen de col nog op de goede plek zetten. Weet je niet hoe je een col moet maken check dan deze tutorial: Colfiles Maken Een .col file bestaan uit heel veel verschillende .col files. Ik noem de file die ik in de VC dir zet dus: GTAREV.col en in die GTAREV.col stop ik de .col van de mansion die ik ga plaatsen. Deze file moet overeenkomen met de .dff en de .txd. die col moet tog ook gwoon in data\maps komen? bij de dff en txd bestand? voorderest heb ik de img dff en txd al aangemaakt in imgtool en hem weg gesaved met moo mapper *-) *ow ik zie nu dat je ook iets in de gta3.dir meot toevoegen alleen snap ik dan neit precies wat en hoe Even voor de duidelijkheid: Waar moeten de dff en txd bestanden: Die moet je toevoegen in de 'gta3.img' die in de map 'models' zit. Dit bestand kan je openen met de IMG Tool die je kan downloaden in de gtagames database. Waar moeten de colfiles: Je coll bestand zet je inderdaad in 'maps'. Verwijs in de gta_vc.dat naar je colfile door onder de volgende regel: COLFILE 0 MODELS\COLL\GENERIC.COL Jouw regel te plakken met de verwijzing naar je collfile. Dat ziet er als volgt uit: COLFILE 0 data\maps\test\test.COL Ik heb me col bestand in een aparte map gezet om mijn bestanden uit elkaar te houden. Dus zo ziet het collblokje er bij mij uit in de 'gta_vc.dat': #collision data COLFILE 0 MODELS\COLL\GENERIC.COL COLFILE 0 data\maps\test\test.COL Ik hoop dat het nu wel lukt . Reageren
PizzaTonno Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 dat is denk allemaal wel gelukt maar in stap 6 staat dat je iets met de map gta3.dir moet doen en daar snap ik geen bagger van.. voorderest denk ik dat alles goed staat zoals het moet Reageren
Jorge_F Geplaatst: 7 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 dat is denk allemaal wel gelukt maar in stap 6 staat dat je iets met de map gta3.dir moet doen en daar snap ik geen bagger van.. voorderest denk ik dat alles goed staat zoals het moet Er word volgens mij bedoeld de map waarin je je colfile zet. Reageren
PizzaTonno Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 oke nog een laatste probleem.. het object staat er wel alleen ik zag hem neit omdat ie onzichtbaar was nou heb ik wel met img tool die txd.,., toegevoegd genaamt stuntpark maar volges mij ziet de 'ide' en 'ipl' de .txd helemaal niet, en de afbeelding van de txd bestand heet gwoon '32 bit image' maakt dat uit? ik heb gwoon een txd bestand aangemaakt en die stuntpark genoemd is dat goed? hopelijk is het ene beetje duidelijk... Reageren
PizzaTonno Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 help ^^ kwil me stuntpark kunnen zien kan iemand me helpen Reageren
Jorge_F Geplaatst: 7 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 Heb je het met TXD Workshop gemaakt? Want ik maak ze altijd met de TXB Builder, die werkt bij mij beter. Reageren
PizzaTonno Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 ja met txdworkshop. maar als je gwoon met txdtworkshop een nieuwe txd opent en die weg saved met dezelfde naam als de ipl ide en col en dan samen met de dff toevoegd in gta3.img is dat dan goed.. meot je het plaatje in de txd nog een speciale naam geven ofzo? want zo heb ik het gedaan en het object is nu onzichtbaar Reageren
Jorge_F Geplaatst: 7 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 ja met txdworkshop.maar als je gwoon met txdtworkshop een nieuwe txd opent en die weg saved met dezelfde naam als de ipl ide en col en dan samen met de dff toevoegd in gta3.img is dat dan goed.. meot je het plaatje in de txd nog een speciale naam geven ofzo? want zo heb ik het gedaan en het object is nu onzichtbaar Volgens mij doe je dit fout: maar als je gwoon met txdtworkshop een nieuwe txd openten die weg saved met dezelfde naam als de ipl ide en col Je moet hem dezelfde naam geven als je .dff. En ik raad je aan je txd bestand met TXD Builder te maken. Dat is zo veel makkelijker. Je kan hem hier downloaden. Reageren
PizzaTonno Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 jaah hij stata er eindelijk :') vol met bugs maar daar gaat et neit om hij staat er eindelijk =D dat koste maar 5 dagen thx iedereen die me geholpen heeft Reageren
PizzaTonno Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 omg ik heb gwoon een simpel halfpipe'je gemaakt en over om dat ding heen zitten onzichtbare muren -,- lol hoe komt dat aangezien ik nix heb weggegumt aan lijnen.. Reageren
Wauzie Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Dat is Sketchup . Een en al bugs heb je ermee. Je kan de onzichtbare muren met 3ds max weghalen, maar dit is best pittig. Het allerbeste is om gewoon met 3ds max te gaan modellen. Succes. Reageren
PizzaTonno Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 lol oke 3ds max vind ik egt ingewikkelt maja nog 2 uur en me trial van sketchup is op -,- duszal wel meoten doen Reageren
Big-Bear Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Ik zie mijn .txd helemaal nie eens, gemaakt met de TXD builder, ik heb de concrete textuur gebruikt van sketchup, daarvan met de TXD builder een .txd gemaakt, alles van het model heet stuntje, moo mapper zegt ook dat .txd gevonden is, maar hijs wit Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.