Killa-Billa Geplaatst: 7 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 Hallo, srry dat ik weer een nieuwe thread open maar op die andere antwoord gewoon niemand meer. Dit is het Probleem, ik en een vriend (crappyshitdude) zijn een mod aan het maken. Voor die mod hebben we Vice City helemaal gestript.Daarna hadden we een klein grondje gemaakt voor in VC op op te landen als we een nieuwe game beginnen (zodat we niet direkt in het water landen).Ik heb met playerpos, de coördinaten van tommy bekeken (waar hij spawnt in het begin) en op die coördinaten heb ik dan het stukje grond ingevoegd met moomapper. Maar nu is het probleem, ALS IK VC OPEN,DAN IS HET GRONDJE ER GEWOON NIET en toch heb ik de tut. correct gevolgd. Kan iemand ons hier mee helpen?? Want we willen echt doordoen met de mod, maar zonder land kunnen we niks Greetz, Crappyshitdude en Jente Reageren
crappyshitdude Geplaatst: 7 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 (bewerkt) Jep , da's ons probleem... Ik wil er wel aan toevoegen dat ik wel een grondje in Vice heb staan , maar dat is bij stom toeval gekomen... dus ik weet ook nie PRECIES hoe ik het heb gedaan.... Het grondje is onzichtbaar...je ziet wel de schaduw van Tommy...maar geen texture ofzo..... Hier een foto..... Kan iemand mij(Ons) helpen??? EDIT : die grond staat nu op 0,0,14 ofzo... , omdat we nog geen ziekenhuizen hebben , spawn tommy als ie dood gaat op 0,0,0... heb met een trainer de jetpack gebruikt en zo recht omhoog gegaan..... Bewerkt: 7 augustus 2005 door crappyshitdude Reageren
gangster28 Geplaatst: 7 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 (bewerkt) Het grondje is onzichtbaar...je ziet wel de schaduw van Tommy...maar geen texture ofzo..... heb je de lod value wel op 300 staan? Bewerkt: 7 augustus 2005 door gangster28 Reageren
Jorge_F Geplaatst: 7 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 Je moet een LOD van je grondje maken. Dat doe je zo: Kopieer de dff van je grondje en noem hem bijv LODgrond.dff. Maak hiervoor ook een coll aan. Zet dat 'LODgrondje.dff' in de moomapper op dezelfde plaats als de normale grond. Bij de normale grond heb je de 'lod value' op 300 staan. Bij deze zet je hem op 3000. Nu zie je hem van veraf, het lukt echt geloof me. lod value is de afstand van waaruit je model te zien is. Je begrijpt dat als je hem op 3000 zet dat hij dan van veel verder af nog te zien is dan als je hem op 300 zet . Reageren
Big-Bear Geplaatst: 7 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 Heb je het eilandje gemaakt met 3ds max, en tut gevolgd van Tim, want een plane zie je waarschijnlijk nie goed, want het is gedeelelijk plat Reageren
crappyshitdude Geplaatst: 7 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 Ik zal eens tot in de puntjes uitlggen hoe ik het heb gedaan Ik open Sketchup , teken een rondje(wou eens iets anders proberen) dit heb ik geexporteerd als Vloer3.3ds Dit heb ik geimporteerd in Zmodeler , om te scalen en om te exporteren als een Vloer3.dff en Vloer3.x , Ik kopieer op zijn beurt Vloer3.dff en Vloer3.x , om ze te hernoemen naar LODVloer3.dff en LODVloer3.x Ik heb al een TXD van vloer2 , dus ik kopieer deze en geef die de naam Vloer3.txd Ik open Collmaker , ik open Vloer3.x en maak er Vloer3.col van Ik open Collmaker , ik open LODVloer3.x en maak er LODVloer3.col van Ik maak een nieuwe map aan in DATA\MAPS , genaamd Vloer3 Ik zet Vloer3.dff , Vloer3.txd , Vloer3.col , LODVloer3.dff en LODVloer3.Col in die map Ik open GTA3.img en importeer Vloer3.txd , Vloer3.dff en LODVloer3.dff Ik open moomapper , maak een Vloer3.IPL en een Vloer3.IDE aan , En in die Vloer3.IDE maak ik een Vloer3 aan... Ik geef als eigenschappen in als dff file Vloer3.dff en als txd file Vloer3.txd , de draw distance zet ik op 300 Ik maak een instance naar Vloer3.IPL , en ik zet deze op coordinaten : 80.000, -849.800, 5 Dan maak ik in Vloer3.IDE een LODVloer3 aan , met als dff file LODVloer3.dff , en als TXD file Vloer3.txd Ik zet de draw distance op 3000 en maak een instance aan naar Vloer.IPL ik zet deze LODVloer3 op coordinaten : 80.000, -849.800, 5 en Save en sluit dan af... Ik open GTA_VC.Dat en ik geef regels in zodat ik dit krijg... # # Load IDEs first, then the models and after that the IPLs # # everything is loaded on a per directory basis and in alphabetical order # to improve the speed of loading # # Object types # IDE DATA\MAPS\generic.IDE IDE data\maps\Vloer3\Vloer3.ide SPLASH loadsc2 #collision data COLFILE 0 MODELS\COLL\GENERIC.COL COLFILE 0 data\maps\vloer3\vloer3.col COLFILE 0 data\maps\vloer3\LODVloer3.col # have to load map.zon before any of the IPLs IPL DATA\MAP.ZON IPL DATA\NAVIG.ZON IPL DATA\INFO.ZON # # Scene information # SPLASH loadsc3 IPL DATA\MAPS\cull.ipl IPL DATA\occlu.ipl IPL data\maps\Vloer3\Vloer3.ipl # # Interiors # SPLASH loadsc4 Ik Save en open gtavc.exe , ik start een new game en als snel tijdens het laden krijg ik een error... Dat was het , Zoek de fout Reageren
Big-Bear Geplaatst: 7 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 Dit moe je aan patrickW, of Wauzie en Eclipse vragen, die hebben er vesrtand, ik ben nog besig met codes, maar mij lijkt het ook als je rondje plaat is dat je hem nie zal zien. Reageren
Killa-Billa Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 wil iemand die een antwoord weet op ons probleem aub antwoorden :$ Reageren
crappyshitdude Geplaatst: 7 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 ok , ik zal het vragen....... Maar ik zal het rondje zeker niet zien.... als het spel crasht tijdens het laden Reageren
Jorge_F Geplaatst: 7 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 (bewerkt) In ieder geval moet dit niet zo: #collision data COLFILE 0 MODELS\COLL\GENERIC.COL COLFILE 0 data\maps\vloer3\vloer3.col COLFILE 0 data\maps\vloer3\LODVloer3.col Maar zo: #collision data COLFILE 0 MODELS\COLL\GENERIC.COL COLFILE 0 data\maps\vloer3\vloer3.col Die 'LODvloer.col' die zet je door middel van de 'colleditor' in het bestand vloer3.col. Weet je zeker dat je model staat waar hij hoort? Heb je daarvoor de moomapper gebruikt? Bewerkt: 7 augustus 2005 door snorege Reageren
Killa-Billa Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 Het is gelukt bij mij, thx snorege Reageren
crappyshitdude Geplaatst: 7 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2005 (bewerkt) Ja het is gelukt.... Ik doe het design en alles , Jente(KillaBilla) maakt en importeert ze in vice.... We zijn nu goed op dreef , voor de testversie.... Die nog maar heel heel leeg is Bewerkt: 7 augustus 2005 door crappyshitdude Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.