Jump to content

Col Verwijzing maken

Recommended Posts

Geplaatst:
Stap 6:

Tenslotte moeten we alleen de col nog op de goede plek zetten. Weet je niet hoe je een col moet maken check dan deze tutorial:

Colfiles Maken

Een .col file bestaan uit heel veel verschillende .col files. Ik noem de file die ik in de VC dir zet dus: GTAREV.col en in die GTAREV.col stop ik de .col van de mansion die ik ga plaatsen. Deze file moet overeenkomen met de .dff en de .txd.

Stap 7:

Alles is klaar. Je moet alleen nog de referentie van je .col file in GTA_VC.dat zetten. Deze file staat in je data folder. Je moet die file openen met kladblok. Je zoekt nu de zin: "#colission data".

Daaronder staat 1 zin. Deze zin moet je gewoon laten staat. Hieronder moet je zelf een zin toevoegen. In die zin moet staan waar mijn .col file staat. In mijn geval is dit: COLFILE 0 data\maps\GTAREV.COL

Dit moet het dus worden:

(plaatje hoort hier)

En dit stukje snap ik niet helemaal :cab: waat moet ik hier nou doen?

Een .col file bestaan uit heel veel verschillende .col files. Ik noem de file die ik in de VC dir zet dus: GTAREV.col en in die GTAREV.col stop ik de .col van de mansion die ik ga plaatsen. Deze file moet overeenkomen met de .dff en de .txd.

Wie kan mij dit uitleggen?

Geplaatst:

Nou ik zal het je uitleggen aan de hand van een paar screens.

Ik heb 1 collfile gemaakt en die gebruikt als de coll waarin ik de andere colls ook in stop.

Deze heet bij de uitleg 'GTAREV.col'

screen928qq.jpg

Je ziet dat ik de coll's 'snor_weg1', 'snor_roadsign1' en 'snor_poten' in een coll bestand heb gezet.

Hiervoor gebruik ik de colleditor.

Eerst maak je al je colls en dan open je met de colleditor een van die coll bestanden.

Die gebruik je dan als 'hoofdcoll'.

Door middel van de 'import' button in de colleditor kan je colls toevoegen.

Ik hoop dat je het nu een beetje begrijpt ;).

Geplaatst:

Jep, en vergeet niet. Nadat je alle models hebt geimporteerd, moet je opslaan als en het bestand dan de naam van je IPL/IDE geven, bijvoorbeeld: Test.col

Geplaatst:

Ik heb maar 1 coll, aan gemaakt, en wauzie bedeol jij dat je je .col moet zetten in dezelfde map als je IDE/IPL?

Geplaatst:
Ik heb maar 1 coll, aan gemaakt, en wauzie bedeol jij dat je je .col moet zetten in dezelfde map als je IDE/IPL?

Dat hoeft niet perse maar het is handig om dat te doen, dan is het wat overzichterlijker :Y.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...