Killa-Billa Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 (bewerkt) Dit is mijn probleem. Ik en een vriend zijn een mod aan het maken voor vc. Daarvoor hebben we VC helemaal gestript, en nieuw land gemaakt. Nu willen we dat nieuw land in vc zetten. ik doe alles volgens de tut. maar als ik vc open krijg ik geen fout of zo maar ik zie het land gewoon niet Weet iemand hoe dat komt? ik zal hieronder zeggen hoe ik het precies gedaan heb.Dan kan je zien wat ik fout doe. -Ik heb mijn land gemaakt in sketchup, en dan geëxporteerd naar een 3ds. -Zmodeler geopend en mijn 3ds ingeladen. -in Zmodeler mijn 3ds weer geëxporteerd naar villa.dff en LODvilla.dff, en naar villa.x en LODvilla.x (het noemt villa bij mij, omdat er een villa op komt ) -Daarna heb ik collmaker geopend en met mijn villa.x en LODvilla.x een villa.coll en een LODvilla.col gemaakt. -ik open texture builder en ik laad mijn villa.dff in. ik voeg de nodige textures in en ik maak mijn txd. -Ik open moomapper, en bij item placement druk ik op "new" ik maak daar villa.ipl aan en druk op opslaan - dan ga ik naar object definition, druk ik ook op "new" en daaar maak ik villa.ide aan en ik sla die op in de zelfde map als villa.ipl (bij mijn villa.col, LODvilla.col) -ik druk op "img archive" en ik voeg toe : villa.col LODvilla.col villa.txd -dan vink ik helemaal rechts mijn villa aan, bij item placement en bij object definition -dan druk ik op "add" -ik laad eerst mijn villa.col in en villa.txd, de draw distance zet ik op 300. en ik druk op close -ik klik met mijn rechtermuis op die villa en dan add instance.Die zet ik op de begincoördinaten van tommy (80 -849 3.5) -nu druk ik bij object definition weer op add, en dan laad ik mijn LODvilla.col in en mijn villa.txd, en de draw distance zet ik op 3000 (naar een tip van snorege) -dan druk ik rechtermuis op LODvilla en dan op "add instance" deze geef ik dezelfde coördinaten als mijn gewone villa (80 -849 3.5) -nu druk ik rechtsboven in de hoek op file, en dan op save. -nu ga ik naar mijn GTA_VC.dat en daar maak ik dit van # # Load IDEs first, then the models and after that the IPLs # # everything is loaded on a per directory basis and in alphabetical order # to improve the speed of loading # # Object types # IDE DATA\MAPS\generic.IDE IDE DATA\MAPS\LAND\VILLA.IDE SPLASH loadsc2 #collision data COLFILE 0 MODELS\COLL\GENERIC.COL COLFILE 0 DATA\MAPS\LAND\VILLA.COL COLFILE 0 DATA\MAPS\LAND\LODVILLA.COL # have to load map.zon before any of the IPLs IPL DATA\MAP.ZON IPL DATA\NAVIG.ZON IPL DATA\INFO.ZON # # Scene information # SPLASH loadsc3 IPL DATA\MAPS\cull.ipl IPL DATA\occlu.ipl IPL DATA\MAPS\LAND\VILLA.IPL # # Interiors # -Dan ga ik naar GTA3.img en daar voeg ik toe: villa.dff LODvilla.dff vila.txd En dan denk ik dat ik alles gedaan heb, maar als ik nu vc open en een new game begin, krijg ik geen foutmelding maar ik zie het land gewoon niet kan iemand helpen?? Greetz Bewerkt: 8 augustus 2005 door Killa-Billa Reageren
Jorge_F Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Voor VC moet je je coll bestanden niet toevoegen aan de gta3.img. Je moet de dff en txd bestanden toevoegen aan de gta3.img. Je colls zet je in jouw geval in de map 'LAND'. Reageren
Killa-Billa Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 OK, dat heb ik gedaan maar het lukt nog niet , jullie hebben er meschien ook iets aan dat ik een foutmelding krijg als ik afsluit, dus niet tijdens het spel maar als ik afsluit en dat scherm "greetings from vc" zie, dan komt er een fout Reageren
Jorge_F Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 OK, dat heb ik gedaan maar het lukt nog niet , jullie hebben er meschien ook iets aan dat ik een foutmelding krijg als ik afsluit, dus niet tijdens het spel maar als ik afsluit en dat scherm "greetings from vc" zie, dan komt er een fout Nee sorry dat zegt mij niet zo veel . Maar als je een New Game start kom je dan op je landje terecht of val je in het water? Reageren
Killa-Billa Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Ik val gewoon direkt in het water Reageren
Jorge_F Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Ik val gewoon direkt in het water Dan staat je eilandje gewoon niet recht onder je. Neem de coordinaten op met de position tool Reageren
Killa-Billa Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Heb ik gedaan, en ik heb ook met een trainer, en de jetpack gevlogen boven het water, maar nergens is mijn landje tezien Reageren
Jorge_F Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Dit doe je volgens mij fout: -nu druk ik bij object definition weer op add, en dan laad ik mijn LODvilla.col in en mijn villa.txd, en de draw distance zet ik op 3000 (naar een tip van snorege) Je moet de .dff laden en niet .col bestand met de moomapper Reageren
PatrickW Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 - ik laad eerst mijn villa.col in en villa.txd, de draw distance zet ik op 300. en ik druk op close Bij het aanmaken van de IDE, moet je niet de COL file kiezen, maar de DFF file. Deze had je twee stappen ervoor ook in de gta3.img moeten stoppen i.p.v. de col files. dus beknopte volgorde uit je 3DS files, DFF en COL files maken, zoals je al beschreef TXD file maken nieuwe IPL en IDE file aanmaken zoals je beschreef DFF en TXD file toevoegen aan gta3.img file IDE objecten aanmaken ( maar nu met DFF en TXD file ) door 'add instance' beide toevoegen aan IPL file gta_vc.dat file aanpassen zoals je beschreef.. Reageren
crappyshitdude Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Das het probleem ja.. Dat heb ik ook alleen loopt vice city al vast bij mij nadat ik op New Game klik.... Reageren
Killa-Billa Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Ok, ik heb de dff files ingeladen inplaats van de colfiles, maar nog steeds hetzelfde Reageren
Jorge_F Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Das het probleem ja..Dat heb ik ook alleen loopt vice city al vast bij mij nadat ik op New Game klik.... Dan heb je waarschijnlijk iets fout gedaan met de col Heb je hem wel goed gemaakt? Heb je wel een verwijzing gemaakt in gta_vc.dat? Reageren
Killa-Billa Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Ik heb nog steeds hetzelfde probleem, en ik heb de dingen die snorege en patrickw gezegd hebben aangepaast Reageren
crappyshitdude Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 een col maken is toch gewoon een x bestand converteren naar col die col in een map zetten , en een verwijzing maken naar die col in die map.... Reageren
Jorge_F Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Dan weet ik het ook niet . @crappyshitdude, Jij krijgt hetzelfde als Killa-Billa? Dat je in het water valt? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.