Jump to content

Probleem plaatsen object in SA

Recommended Posts

Geplaatst:

Hello,

Ik heb een object gemaakt in 3ds max 7 en dat wil ik in SA zetten. Ik volg hierbij de tut van Wauzie, maar er verschijnt steeds niks in SA. Ik leg hieronder uit wat ik doe en ik hoop dat iemand me dan kan vertellen wat er fout gaat :-(

Ik begon met het maken van mijn object:

1.jpg

Daarna heb ik mijn object ge-scaled aan de hand van een dff van de bobcat.

Toen heb ik de tutorial gevolgd om een .dff en een .col te maken. Geen foutmeldingen of iets, ik neem aan dat dat goed ging.

Vervolgens heb ik met TXD Workshop een .txd gemaakt van de texture die ik in 3dsmax heb gebruikt om het bankje een houtskin te geven.

Nu heb ik dus:

6.jpg

Daarna pas ik gta.dat aan, door de volgende regels met "bank" erin toe te voegen:

2.jpg

3.jpg

Toen heb ik in de map MAPS de bestanden bank.ide en bank.ipl aangemaakt, ook volgens de tutorial, die zien er als volgt uit:

4.jpg

5.jpg

De coordinaten voor de IPL heb ik met SA Place Manager verkregen.

Volgens de tutorial zou ik mijn object nu in mijn spel moeten hebben, vlak voor CJ's house, maar er staat helemaal niets. Er is ook geen onzichtbaar object waar je tegenaan kunt lopen of iets dergelijks, en mijn oude savegames functioneren ook nog, tegen de verwachting in.

Ik heb het hele proces zo'n 5x geprobeerd maar het loopt steeds mis

Kan iemand hieruit op maken wat er fout gaat, wat ik fout doe? Ik zou t graaag zien werken namelijk :)

Geplaatst:

Lees een goed zijn post er staat voor CJ's Huis. en Uhm het kan zijn dat je object te laag staat of zelfs onder de grond verschijnt. probeer ingame te kijken of je colfile werkt en je moet nu je colfile ook aan de gta3.img toevoegen voor het goed te laten werken succes.

Geplaatst:

De .col file zit in gta3.img inderdaad. De hoogte verander ik door de Z coordinaat aan te passen? Ik nam aan hij op de goeie hoogte zit omdat CJ ook op die hoogte staat als ik de coordinaten opvraag via SA Place Manager.

Of kan het zijn dat mijn object onder de 0-as in de dff is geplaatst?

Nog meer mensen die tips of ideëen hebben?

Mijn IDE en IPL file kloppen wel, wat betreft inhoud?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...