Jump to content

[PS]Signature maken

Recommended Posts

Geplaatst:

Stap 1

Open Photoshop en maak een nieuw bestand aan. ( File -> New ) ( Grootte bepaal je zelf )

Stap 2

Haal een mooi plaatje van het Internet en sleep het in je Signature.

sleephetinjesig.jpg

Stap 3

Duplicate die Layer van je plaatje ( Layer -> Duplicate layer... ).

Doe dan Gaussian Blur ( Filter -> Blur -> Gaussian Blur ) en zet de Radius op 4,0 Pixels.

gaussian.jpg

Zet de Blending Mode van je Layer op Overlay, nu is er een mooie effectje op. Voeg nu die 2 Layers samen ( De originele van je plaatje en die van Gaussian Blur ) ( Je staat op de Layer van Gaussian Blur en doet Layer -> Merge down. )

mergedown.jpg

Stap 4

Selecteer de Lasso Tool en ga rond het belangrijkste dat je zichtbaar wilt houden in je Signature. Je moet er niet perfect rond gegaan zijn, zoals bij mij dus :

lassotool.jpg

Doe nu RMB op je Selectie en doe dan Select -> Inverse.

Duplicate nu je originele Layer van je plaatje ( Layer -> Duplicate Layer... )

Na dit doe je Motion Blur ( Filter -> Blur -> Motion Blur ) op je Signature.

Neem deze Settings voor Motion Blur :

motionblur.jpg

Zet de Blending Mode van die Motion Blur Layer op Overlay. Als je het zo niet echt goed vindt dan kan je de Ocapacity verlagen van die Layer totdat het goed is voor jou. Dit is mijn resultaat nu :

motionbluroverlay.jpg

Voeg hierna terug deze Layers bij elkaar ( Die van Motion Blur en de Originele ) ( Layer -> Merge down )

Stap 5

Dit moet je niet persé doen, maar het kan wel mooi zijn als je mooiere kleuren wilt. DoeLayer -> New Adjustment Layer -> Color Balance. Speel nu een beetje met de Settings tot je tevreden bent. Je kan ook meerdere Color Balance's toevoegen, maar dat bepaal jij. Dit is mijn resultaat :

colorbalance.jpg

Stap 6

Als je nog niet tevreden bent kan je nog wat klooien met sommige dingen.

Doe Layer -> New Adjustment Layer -> Levels en klooi dan wat met de Settings tot dat je tevreden bent. Je hoeft deze stap niet te doen, maar het kan het wel wat mooier maken. Bij mijn resultaat zie je het niet echt, omdat ik niet zoveel heb veranderd :

levels.jpg

Stap 7

Nu kan je tekst invoegen in je Signature. Er komt straks nog een stuk, dus zie dat je geen heel grootte tekst hebt. Dit is mijn resultaat :

teksterbij.jpg

Tech Brushes Gedeelte

Download de Brushes in de Bijlage en zet ze in Photoshop. Maak een nieuwe Layer aan ( CTRL + SHIFT + N of Layer -> New layer ). Neem je Tech Brushes en begin te Brushen. ( IN HET WIT! ) Hier kan ik helaas niet veel over vertellen, laat je fantasie los. ;)

Nadat je genoeg Gebrusht verlaag je de Ocapacity van je Layer tot je tevreden bent. Je kan ook de Ocapacity laten staan en de Blending Mode op Overlay of Soft Light zetten. Dat bepaal je zelf. Bij mij is het Tech Brushen niet zo goed gelukt, maar dit is ook een beetje snel gemaakt. Dit is mijn resultaat :

neeeee.jpg

Stap 8

Doe nu een Stroke rondt je sig, ik raad je aan om de 3px Border te doen. Er is een tutorial van die Timos heeft gemaakt. Dit is mijn uiteindelijke resultaat :

Klik hier, ik zit net over het limiet van plaatjes per bericht

Ik hoop dat jullie iets nieuws hebben geleerd. Opmerkingen, resultaten en vragen kan hier uiteraard gebeuren. :)

WURKLASH_BIGBRUSHES200TECHBRUSHES_Vol2.abr

Geplaatst:

Zijn er nog resultaten van mensen of iets anders? :) Ik heb ook nog iets gemaakt, dit kan je ook maken met gebruik van deze tutorial :

post-103-1123601477.jpg

• 1 maand later...
Geplaatst: (bewerkt)

Hoe voeg je die twee layers bij elkaar ? Ben nieuwe met Photoshop !

Power

Bewerkt: door power
Geplaatst:
Hoe voeg je die twee layers bij elkaar ? Ben nieuwe met Photoshop !

Power

Met CTRL+E.

Maar dit stond ook al uitgelegd. ;)

• 2 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

Je moet ook ergens motion blur doen, en dan moet je bepaalde setting nemen.

Welke settings zijn dit?, die link van de plaatjes doen het niet.

Bewerkt: door Ghostsniper
  • 3 weken later...
Geplaatst:
Plaatjes zijn dood :duh:

ik 'r een pm gestuurd, maar de plaatjes ze heeft ze niet meer

ook best wel te volgen zonder plaatjes, resultaat:

cooltecheffect.gif

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...