Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

hallo,

ik wil graag leren modden .

ik zou graag huizen en auto pantjobs leren maken .

wie mij dit wil leren moet het maar zeggen . dan stuur ik je wel een PB .

groetjes,

RuB

Geplaatst:

hallo,

ik wil graag leren modden .

ik zou graag huizen en auto pantjobs leren maken .

wie mij dit wil leren moet het maar zeggen . dan stuur ik je wel een PB .

groetjes,

RuB

Huizen maken doe je met het programma SketchUp.

Dat is waar alle beginnelingen mee werken. Dat komt omdat het heel makkelijk is.

Daar zit natuurlijk ook een nadeel aan, de modellen die je maakt met SketchUp bevatten heel vaak bugs.

Denk maar aan ontzichtbare muren.

Wil je echt goede mooie en bugloze modellen maken dan raad ik je 3ds max 7 aan.

Dit is echter wel een stuk moeilijker.

Voor Tutorials kijk je natuurlijk in de Master Tutorial List

Paintjobs word ook wel texturen genoemd.

Texturen is de makkelijkste vorm van modden.

Se7en heeft een tutorial gemaakt waarmee hij uitleg geeft over het veranderen van tattoo's in San Andreas.

Deze tutorial kan je echter ook gebruiken voor het aanpassen van andere textures.

Als je een paintjob wilt veranderen kies je bijv sultan1.txd (sultan is de naam van de auto en *.txd is de extensie van het bestand, .txd bestanden zijn altijd texture bestanden).

Ik hoop dat je het nu een beetje door begint te krijgen wat modden precies inhoud :klap:

Geplaatst:
Dat is waar alle beginnelingen mee werken

Hier ben ik het niet mee eens, elke ervaren modder weet dat het sketchup werk voor hen verloren tijd was,

Ik wil graag dat het woord sketchup uit de modding scene verdwijnt, de prestaties van het zo net genoemde programma zijn zo laag dat het niet voor de modding geschikt is.

Voorderest mooi uitgelegt Snorege.

Ik raad p.s elke begginende modder aan eerst de TXD te editen etc, altijd klein beginnen.

Suc6

Bradley H.

Geplaatst:

gwn ikzelf ben begonne met een moomapper een simpele tools ik heb van men stranden een eiland gemaakt met stuntplekjes 8)

Geplaatst:
gwn ikzelf ben begonne met een moomapper een simpele tools ik heb van men stranden een eiland gemaakt met stuntplekjes 8)

maar dit heeft niks te maken met het modellen van huizen, wat jij zegt is aleen mappen.

Als ik jou was had ik in de tool lijst gekeken, beetje kijken waar alles voor dient, de Master Tutorial topic is ook een hele goede tip. !

Wij helpen je graag maar je moet er ook wel iets voor doen ;)

Geplaatst:

Je kan ook gaan mappen, zelf levels maken dus, dat is ook zo simpel als ik weet niet wat, als je maar de toetsen weet, wat ik niet wist *kijkt Lantyz aan*. Ik ben het voor GTA2 aan het maken, wil je zien hoe het word, kijk bij GTA Classic View--->GTA2---->Self Made Maps (ofzo iets).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...