Lantyz Geplaatst: 7 december 2005 Rapport Geplaatst: 7 december 2005 nog even een laatste vraag - als ik heel veel autos delete met een destructor, komen er dan ook steeds minder autos in het spel op den duur, of maakt het niets uit? Nee, dat maakt helemaal niets uit. Dit is een van de verbeteringen van GTA2 ten opzichte van Grand Theft Auto; Voertuigen worden gegenereerd naar de dichtheid van het gebied die aangegeven staat in het MAP_ZONE commando (Of, als er geen Map_zone is, naar de standaard waarde). Hierdoor zullen er altijd nieuwe wagens blijven komen. trouwens, als dat niet zo is, hoef ik niet eens een destructor te maken. een overdekt zwembad doet hetzelfde...=)) Dit heb ik ook al eens geprobeerd, maar dit werkt niet altijd even goed. Het komt vaak voor dat je klem komt te zitten onder het level, in plaats van in het water te zinken. ik gebruik deze functie, maar hij lijkt t heel buggy te doen. misschien omdat ik de laatste regel niet goed begrijp:width/height: width/height of location to check instead of ‘just’ one block. This is the TOTAL width/height – ie ‘1’ will do it 0.5 in each direction… - wat bedoelen ze hiermee? 1 will do it0.5 in each direction... als ik een blok van 4 bij 4 wil, kan ik dan niet gewoon 4 en 4 bij width/height invullen en startcoordinaten in floatXYZ? De width/height geeft de totale breedte en diepte aan. Wanneer je deze waardes allebei 4 maakt, dan krijg je dus inderdaad een hokje van 4 x 4 blocks. Float xyz geeft het exacte middelpunt aan. In principe werkt het hetzelfde als een Conveyor. Is er ook een site van frontier conflict Nee, een site voor een éénmansproject voor GTA2 leek me ietwat overdreven. Ik kan met info en screens evengoed hier op het forum terecht. Reageren
Daedalus Geplaatst: 7 december 2005 Rapport Geplaatst: 7 december 2005 width/height: width/height of location to check instead of ‘just’ one block. This is the TOTAL width/height – ie ‘1’ will do it 0.5 in each direction… - wat bedoelen ze hiermee? 1 will do it0.5 in each direction... als ik een blok van 4 bij 4 wil, kan ik dan niet gewoon 4 en 4 bij width/height invullen en startcoordinaten in floatXYZ? Je geeft bij X, Y het middelpunt op van het 'trigger'-gebied en dan bij width/height geef je de breedte en 'hoogte' aan van het gebied, dus als je een blok van 4x4 blocks als trigger gebied wil, geef je eerst het middelpunt aan, bijv 100.0 , 110.0 , 2.0 en dan als width/height 4.0 , 4.0 Reageren
qwerty67 Geplaatst: 8 december 2005 Rapport Geplaatst: 8 december 2005 bedankt voor de tips! Lantyz, ik had voor het water gekozen in plaats van destructor, omdat je heel simpel kan checken met is car sunken of de auto gezonken is. hoe doe je dat bij een destructor? is car exploded? groet, Alex Reageren
Lantyz Geplaatst: 8 december 2005 Rapport Geplaatst: 8 december 2005 Hmmm, da's een goede vraag... Ik betwijfel of dat werkt met IS_CAR_EXPLODED, aangezien een destructor wagens niet opblaast, maar gewoonweg verwijderd. Misschien kan je een IS_CAR_IN_BLOCK in je script zetten die controleert of de bus naar de destructor toerijdt, aangezien dat in feite op hetzelfde neerkomt als een verdwijnende bus. Reageren
qwerty67 Geplaatst: 8 december 2005 Rapport Geplaatst: 8 december 2005 ja, maar hij kan ernaartoe rijden en voor de destructor stoppen, bijvoorbeeld door een opstopping. het gevoilg zal zijn dat er heel veel bussen aangemaakt worden en het spel vastloopt. het lijkt nu goed te werken met met het water, maar als jij zegt dat het storingsgevoelig is... er is ook zoiets als is car in air. als een auto valt is hij toch ook in air? dan zou ik dat met een "or" bij is car sinking kunnen zetten... maar dan krijg je weer het probleem dathij niet gedelete zal worden als de speler in de buurt is. wat ook kan is gewoon een de bus eenmaal aanmaken en om laten draaien aan het einde van de route... =) Reageren
maarte41 Geplaatst: 27 december 2005 Rapport Geplaatst: 27 december 2005 Na bijna 2 weken heb ik eindelijk nog wat nieuwe dingen gemaakt voor mijn map. Dit zijn wat screens. Het gerechtsgebouw: Een voetbalveldje tussen de gebouwen: Reageren
maarte41 Geplaatst: 31 januari 2006 Rapport Geplaatst: 31 januari 2006 Hier zijn nog wat screens. De universiteit. De snelweg. Een klein haventje. Een stunt. Een industrieterrein. Reageren
maarte41 Geplaatst: 1 april 2006 Rapport Geplaatst: 1 april 2006 Lang geleden dat ik nog wat gedaan heb aan mijn map, maar vandaag heb ik weer wat gedaan. Dit is een kaartje van hoever ik sta. Reageren
MrKooKie Geplaatst: 1 april 2006 Rapport Geplaatst: 1 april 2006 Ik denk dat het een erg vette map wordt, maarte41! Reageren
maarte41 Geplaatst: 3 april 2006 Rapport Geplaatst: 3 april 2006 Hier zijn nog wat screenies. Reageren
MrKooKie Geplaatst: 3 april 2006 Rapport Geplaatst: 3 april 2006 Is er ook interactie op het industrie terrein? Of is het 'gewoon' een industrie terrein? Reageren
maarte41 Geplaatst: 4 april 2006 Rapport Geplaatst: 4 april 2006 Nu is het nog een gewoon oud industriegebied, maar later ga ik waarschijnlijk nog gangs toevoegen die ervoor hebben gezorgd dat het industrieterrein bijna helemaal verlaten is en waarvoor je missies moet doen. Reageren
MrKooKie Geplaatst: 4 april 2006 Rapport Geplaatst: 4 april 2006 Ik kan wel zeggen, dat grootte stukken land, waar niks te doen is erg saai is... Reageren
maarte41 Geplaatst: 4 april 2006 Rapport Geplaatst: 4 april 2006 Er is wel wat te doen. Maar alle gebouwen zijn er oud en versleten en het is er helemaal niet verzorgd. Reageren
MrKooKie Geplaatst: 5 april 2006 Rapport Geplaatst: 5 april 2006 Nou, wat is er dan te doen? Car Crusher ofzo? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.