Jump to content

computer die vasthangt

Recommended Posts

Geplaatst:

Iedere keer als ik hem opstart hangt hij vast.

Ik weet niet meer wat ik nu nog moet doen want defragmentatie lijkt niet te werken en ik gaan geen virus scanner downloaden,want mijn computer heeft geen internetverbinding (zit nu op de comp van mn pa voor internet).

mijn vraag dus..

wat te doen?

Geplaatst:

Misschien is Opnieuw installeren een optie... Ikw eet dat het geen leuke optie is, maar als het niet anders kan...

Koos.

Geplaatst:

Yep... Maar als je PC helemaal niks kan... Zit er volgens mij niets anders op, misschien een monteur bellen, maar dat gaat zoals je weet duur uitpakken.

Ik denk toch dat je je PC zou moeten formateren..

Mischien dat er enkele andere opties zouden zijn... Kan ik niet bedenken.

Koos.

Geplaatst:

Dat was bij mij ook,

we hebben hem terug gebracht naar het bedrijf,

en toen hebben ze hem gratis helemaal leeg gemaakt etc.

en toen deed 'ie het weer!

Geplaatst: (bewerkt)

X-TX is terug, kom maar op met de regen van problemen :klap:

1. Je HDD is te vol waardoor hij geen ruimte meer heeft om normaal te werken.

2. Er is zo'n groot rommel op je HDD dat die niks meer kan vinden; loopt vast.

3. De register* is één groot rommel waardoor register-sleutels niet meer gevonden kunne worden.

4. Een virus via CD-Rom/Flopydriver op je pc gekomen.

5. ?

* Van uit de Register word je Windows bestuurd. Denk aan de hersens van de mens, zonder dat kunnen wij niks, zo is het met Windows ook. Maar wij hebben ook wel eens groot rommel in ons hoofd, daar vallen ook soms mensen in coma van. Dezelfde gebeurd met Windows.

Nu. 1: Oplosing voor de Register is opnieuw installeren.

Voor meer oplossingen moet ik eerst weten wanneer je pc vast loopt.

Bewerkt: door X-TX
Geplaatst:

dat zal ik eens even beantwoorden of dat mogelijk is: ( ;) )

1. dat zou mogelijk kunnen zijn, maar dan kan dat alleen in DOS gebeurt zijn: je schijf kan niet HELEMAAL vol raken want je windows houd altijd iets vrij.

2. kanniet, want dan zou mijn eigen pc allang history zijn! (windows gebruikt paden weetje nog?)

3. mogelijk, sleutels in het register worden met speciale koppelingen gezocht. als je register gewoon TE vol is zal het steeds langer duren todat je pc iets doet en dan duurt het te lang... crash.

4. tja, en hoe is het virus er dan op die floppy/cd gekomen?

5. (dit zal ik even opvullen: ) waarschijnlijk een virus van het web ofzo... waarschijnlijk bijna niet mogelijk omdat tegenwoording IEDEREEN een virus scanner etc. heb.

@ Quatroking

1. dat zou mogelijk kunnen zijn, maar dan kan dat alleen in DOS gebeurt zijn: je schijf kan niet HELEMAAL vol raken want je windows houd altijd iets vrij.

Je hebt volkomen ongelijk. Ik heb een HDD van 20GB getest op mijn pc, ik heb hem helemaal vol laten lopen met bestanden en gewacht tot dat de beschikbaare ruimte op 0 stond. En dan loopt je pc dus echt niet meer hé. Geloof mij maar, Windows XP zou minimaal 300MB over moeten hebben maar dat verschilt nog wel eens. Ik heb de schijf daarna gewoon gefragmenteerd...

2. kanniet, want dan zou mijn eigen pc allang history zijn! (windows gebruikt paden weetje nog?)

Dat maakt niks uit of die paden gebruikt of niet. Wel eens zo'n schermpje gezien met het volgende tekst erop:

'Kan ... niet vinden, het is mogelijk veplaatst of verwijderd.'

Als je 20 van zulke bestanden hebt zul je het wel merken.

(Het kan ervoor zorgen dat je hele pc uitvalt. Maar meestal komt het niet verder dan vast lopen)

4. tja, en hoe is het virus er dan op die floppy/cd gekomen?

Zoek maar op me Google.

5. (dit zal ik even opvullen: ) waarschijnlijk een virus van het web ofzo... waarschijnlijk bijna niet mogelijk omdat tegenwoording IEDEREEN een virus scanner etc. heb.

Onmogelijk want hij zei dat die geen internet-aansluiting heeft. En omdat zijn vader dat Wel heeft dacht ik aan dat hij een besmet bestand op CD-Rom heeft geplaats en vervolgens op zijn eigen pc heeft gedropt...

Meer beterweters help ik graag. :klap:

Bewerkt: door X-TX

Je hebt volkomen ongelijk. Ik heb een HDD van 20GB getest op mijn pc, ik heb hem helemaal vol laten lopen met bestanden en gewacht tot dat de beschikbaare ruimte op 0 stond. En dan loopt je pc dus echt niet meer hé. Geloof mij maar, Windows XP zou minimaal 300MB over moeten hebben maar dat verschilt nog wel eens. Ik heb de schijf daarna gewoon gefragmenteerd...

en waarom deed m'n 95 het dan nog wel nadat de schijf 101% vol zat?!

windows gebruikt altijd een gedeelte van de schijf om op te draaien! (of xp in eens niet meer... :bonk: )

6. windows zou ook ZELF een fout kunnen hebben gemaakt waardoor er een virus is ontstaan. (gebeurt bij m'n 98)

anyways, leuke discussie...

Bewerkt: door Quatroking

3. De register* is één groot rommel waardoor register-sleutels niet meer gevonden kunne worden.

5. ?

* Van uit de Register word je Windows bestuurd. Denk aan de hersens van de mens, zonder dat kunnen wij niks, zo is het met Windows ook. Maar wij hebben ook wel eens groot rommel in ons hoofd, daar vallen ook soms mensen in coma van. Dezelfde gebeurd met Windows.

dat verschild regelmatig

De ene keer is het als windows probeert opstarte en dan hangt hij als je het scherm met windows ziet. (heb windows 98)

De andere keer is het dat ik opgestart heb alles goedgaat en ga op de C: drive (of desktop) en dan hangt ie vast.

laatst was ik bezig met GTA SA (waar inmiddels een scheur in zit en die k woensdag wil ruile) en hing hij daar vast (was hetzelfde gebeurd bij Empire Earth 2),maar het vreemde was naardat ik hem vanmiddag enkele keren opnieuw heb opgestart hij het wel deed en ik ook een game heb kunne spelen.

ow en overigens heb ik nu 11,2 gigabyte op mn pc dus dat kan het probleem niet zijn misschien wel dat defragmentatie een goed optie kan zijn dus ga ik dat morgen doen en dan zulle we zien :D

Bewerkt: door Shorty_D
Geplaatst:

Om ff lullig te doen kreeg ik bij mijn klokje een melding dat ik 200 mb schijf-ruimte op mijn systeem schjif moest vrij houden om weer lekker veder te game

5. ?

dat verschild regelmatig

De ene keer is het als windows probeert opstarte en dan hangt hij als je het scherm met windows ziet. (heb windows 98)

De andere keer is het dat ik opgestart heb alles goedgaat en ga op de C: drive (of desktop) en dan hangt ie vast.

laatst was ik bezig met GTA SA (waar inmiddels een scheur in zit en die k woensdag wil ruile) en hing hij daar vast (was hetzelfde gebeurd bij Empire Earth 2),maar het vreemde was naardat ik hem vanmiddag enkele keren opnieuw heb opgestart hij het wel deed en ik ook een game heb kunne spelen.

ow en overigens heb ik nu 11,2 gigabyte op mn pc dus dat kan het probleem niet zijn misschien wel dat defragmentatie een goed optie kan zijn dus ga ik dat morgen doen en dan zulle we zien :D

HA! ik weet al precies wat er aan de hand is, m'n 98 had dat dus.

probeer in de DOS te komen en tik dan help in.

**ff denke**

het stomme is dus dat ik het goeie commando niet meer weet waardoor je een register back-up kan openen... (daardoor kan je je systeem weer in etc.etc.etc.)

EDIT: je hoeft trouwens GEEN defragmentatie te doen!

Bewerkt: door Quatroking
Geplaatst:

Als je pc, egt wil laten helpen. Moet je tog naar het forum van Computertotaal. Daar zitten egt goeie computer gozers. Die weten er alles van.

Geplaatst:
Als je pc, egt wil laten helpen. Moet je tog naar het forum van Computertotaal. Daar zitten egt goeie computer gozers. Die weten er alles van.

dat zal ik dan maar eens gaan doen :Y

heeft trouwens iemand gehad dat er een scheur kwam in de DVD van SA?

daarvoor moet ik nu een mail sturen naar technical support heeft bart smit gezegd :{

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...