Jump to content

PlayStation 3 toch in voorjaar 2006

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

De Britse vestiging van elektronicagigant Sony heeft op haar website een artikel geplaatst over de PlayStation 3 (PS3). De gameconsole zal toch in de lente van 2006 uitkomen. Playstation-topman Ken Kutaragi had het onlangs nog over een lanceerdatum in 2007.

Het nieuwe artikel, "Playstation 3: The countdown begins...", bevat in de allerlaatste regel nog een andere, intrigerende opmerking - namelijk dat er geen belemmering is om Linux of OS X op de PS3 te laten werken. Dat maakt het mogelijk om van de spelcomputer een universeel platform te maken.

Sony wijst er op dat de krachtige 3,2 GHz Cell processor waarmee het de PS3 zal uitrusten, van het apparaat eerder een supercomputer dan een game-console maakt.

De andere technische specificaties van de PS3 mogen er ook zijn: naast een Blu-ray rom-lezer van 54 gigabyte, draadloze verbindingen (bluetooth en wifi), twee hdtv-uitgangen, drie gigabit ethernetpoorten en zes usb 2.0 poorten is het toestel uitgerust met kaartlezers voor Memory Sticks, SD- en CompactFlash-kaarten.

Een speciale Nvidia videochip op 550 Mhz, ondersteund door 256 megabyte, zorgt voor de grafische verwerking. De console kan optioneel worden uitgebreid met een harde schijf van 80 of 120 gigabyte. Het interne geheugen is 256 MB. Ken Kutaragi heeft onlangs aangekondigd dat er straks ook standaard foto- en videobewerkingssoftware wordt meegeleverd.

Het aftellen mag dan zijn begonnen, voor gamefans is daarmee ook het wikken en wegen begonnen. Nu duidelijk is dat de Playstation nog slechts een winter verwijderd is, moet de potentiële koper de keuze maken tussen de Microsofts Xbox 360, die nog dit jaar uitkomt, of de PlayStation 3.

Van zowel de Xbox 360 als de PlayStation 3 zijn nog geen definitieve prijzen bekend. Schattingen lopen uiteen van 249 tot 430 euro voor de nieuwe Xbox. Kutaragi liet zich in een recent interview alleen ontvallen dat de PS3 "erg duur" zal zijn. Of dat een psychologisch opwarmertje is, zodat de uiteindelijke prijs alleen maar kan meevallen, moet de tijd leren.

bron:zdnet.nl

goed nieuws want ze dachten eerst in 2007

Bewerkt: door pokearno
Geplaatst:
als het eens waar zou zijn...... :tu:

dit klopt wel hoor,behalve als sony het gaat veranderen maar anders klopt dit :Y

• 3 maanden later...
Geplaatst:

2007 klopt sowiso niet want gta kwam oktober volgendc jaar uit

dus anders zou de info van take 2 ook niet kloppen,, en das onwaarsceinlijk.. oftewel de born 2006 klopt..

Geplaatst:

Oke...volgens mij bump je hem...maargoed tis nog niet zo lang geleden, dat hier gepost werd.

De Xbox 360 kost nu €400, dat las ik!

Geplaatst:

Achja,heb nog maar 2 jaar playstation 2,en om bij te blijven,kan ik dan weer nieuwe kopen.Dat ie nog maar effe wegblijft dan :puh:

Geplaatst:

Playstation 3 kost 312 euro

woensdag 23 november 2005

De spelcomputer Playstation 3 is eind volgende jaar of begin 2007 pas te koop, maar de baas van Playstation vertelt nu alvast de prijs. Dat doet hij op de dag dat de Xbox 360 in de winkels ligt.

Bron: klik

--------------

Ik zat eigenlijk op de site van nos te zoeken voor nieuws over de Xbox 360 voor een ander forum en kwam bij het gedeelte van het Jeugdjournaal terecht waar ik het artikel tegen kwam.

Als het waar is dat hij in 2007 uitkomt word het lang wachten.. :-(

Geplaatst:

De prijs van de Playstation 3 vind ik nog redelijk meevallen.

Maar dat hij pas eind 2006 begin 2007 uitkomt vind ik weer niet zo mooi. :-(

Dat word zeker heel lang wachten. :ch:

Geplaatst:

Argh... toen ik de titel zag dacht ik YES!

Maar na het bericht van jowx...

Iig misschien dan toch PSP kopen en dan heb ik wel genoeg geld voor ps3 te kopen eer het 2007 is...

Xbox360 gaat er bij mij niet in huis. :sigaar:

Geplaatst:

xbox360 is ook momenteel helemaal af te raden, bijna een vrouw is dood gegaan door xbox360

mja ps3 312 euro, ik denk toch iets meer hoor sont maar er altijd een rond getal van mja moet bevestigd worden, tja ps3 moet wel vroeg komen anders blijven ze teveel achterop op ms

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...