gangster28 Geplaatst: 14 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 14 oktober 2005 3ds max 8 kan hier ook wel ik heb hem net geinstaleerd maar nu wou ik veder gaan met gti en mijn kavel importeren en hij nam de dff niet. ps ik heb er nog niks mee gedaan. Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 15 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2005 (bewerkt) miss heb je geen goede scripts :S (heb ik geen verstand van) :: Mijn vraag :: Ik ben meestal bezig met het maken van hoge en grote gebouwen ... maar als ik ze texture dan rekken die textures zo erg uit ... en bij het GTI fora zie ook ook hoge gebouwen die wel mooie textures hebben ...dus mijn vraag 1. Hoe komen jullie aan ddie textures ... Of doen jullie het met de gewone GTA SA textures 2. Zo ja, Hoe? :: Volgende vraag :: Ik wil graag leren een model in SA te krijgen Dus ik ging de tut van Wauzie volgen ... pracht tut ... ik begreep alles van wat er in de tut stond tot dat ik iets moest doen met IPL en IDE ... kan iemand mij dat deel heel uitgebreid uit leggen ? hier het deel van Wauzie's tut Stap 4 (IPL, IDE maken):-Ga naar je SA data map en open het bestand GTA.dat met kladblok -Je ziet een lijst met namen van IDE's en IPL's -Kopieer van elk soort een regel en plak die aan het einde van een reeks van IDE's/ IPL's Tip: Zet je IDE regel + IPL regel in de eerste reeks IDE's/IPL's die je tegen komt Weetje: De hoofdcol wordt niet meer aangegeven in dit bestand zoals in vc gedaan werd, nu zit deze col in het bestand gta3.img. -In zo'n gekopieerde regel moet je het pad aangeven van het bestand, dus aangeven waar je bestand staat. -Ik neem bijvoorbeeld als naam Test -Ik ga mijn IDE in de map Maps opslaan, dus mijn regel is: QUOTE IDE DATA\MAPS\Test.IDE -Hetzelfde doe je met de IPL, maar dan wel met de regel die bij de IPL gebruikt wordt: QUOTE IPL DATA\MAPS\Test.IPL -Sla nu op -Nu ga je naar de map waarnaar je de IDE + IPL hebt verwezen in GTA.dat -Kopieer een IDE + IPL uit een van de mappen die al in de folder Maps staat -Na dit gedaan te hebben hernoem je de IDE + IPL, in mijn geval TEST. -Open nu je IDE met kladblok en verwijder alle lange zinnen (laat er 1 staan), maar laat korte staan. -Diegene die je hebt laten staan ga je aanpassen; Het eerste nummer is de ID. Die mag groter zijn dan 18000, maar niet te groot, want dat loopt het spel vast. -Het 2e woord is de naam van de DFF, het 3e woord is de naam van de TXD -Het getal na de TXD is de Draw Distance, die bepaalt van hoever je je model ziet, vul hier 300 in. -Bij het laatste getal vul je gewoon 128 in. Ik krijg zo'n regel: 18000, wauz_build01, wauz_build, 300, 128 -Sla wederom op en open nu je IPL met kladblok en verwijder wederom de lange zinnen met uitzondering van de eerste lange -Het eerste nummer is de ID, het 2e woord is de naam van de DFF. -De 3e, 4e en 5e getallen zijn de X, Y en Z coördinaat (die vullen we later in) -Vul bij het laatste getal -1 in. 18000, wauz_build01, 0, 1530.547, 1575.651, 10.0, 0, 0, 0, 1, -1 -Sla wederom op Greetz GizmO Bewerkt: 15 oktober 2005 door ~> GizmO <~ Reageren
Wiepie Geplaatst: 15 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2005 miss heb je geen goede scripts :S (heb ik geen verstand van):: Mijn vraag :: Ik ben meestal bezig met het maken van hoge en grote gebouwen ... maar als ik ze texture dan rekken die textures zo erg uit ... en bij het GTI fora zie ook ook hoge gebouwen die wel mooie textures hebben ...dus mijn vraag 1. Hoe komen jullie aan ddie textures ... Of doen jullie het met de gewone GTA SA textures 2. Zo ja, Hoe? :: Volgende vraag :: Ik wil graag leren een model in SA te krijgen Dus ik ging de tut van Wauzie volgen ... pracht tut ... ik begreep alles van wat er in de tut stond tot dat ik iets moest doen met IPL en IDE ... kan iemand mij dat deel heel uitgebreid uit leggen ? hier het deel van Wauzie's tut Stap 4 (IPL, IDE maken):-Ga naar je SA data map en open het bestand GTA.dat met kladblok -Je ziet een lijst met namen van IDE's en IPL's -Kopieer van elk soort een regel en plak die aan het einde van een reeks van IDE's/ IPL's Tip: Zet je IDE regel + IPL regel in de eerste reeks IDE's/IPL's die je tegen komt Weetje: De hoofdcol wordt niet meer aangegeven in dit bestand zoals in vc gedaan werd, nu zit deze col in het bestand gta3.img. -In zo'n gekopieerde regel moet je het pad aangeven van het bestand, dus aangeven waar je bestand staat. -Ik neem bijvoorbeeld als naam Test -Ik ga mijn IDE in de map Maps opslaan, dus mijn regel is: QUOTE IDE DATA\MAPS\Test.IDE -Hetzelfde doe je met de IPL, maar dan wel met de regel die bij de IPL gebruikt wordt: QUOTE IPL DATA\MAPS\Test.IPL -Sla nu op -Nu ga je naar de map waarnaar je de IDE + IPL hebt verwezen in GTA.dat -Kopieer een IDE + IPL uit een van de mappen die al in de folder Maps staat -Na dit gedaan te hebben hernoem je de IDE + IPL, in mijn geval TEST. -Open nu je IDE met kladblok en verwijder alle lange zinnen (laat er 1 staan), maar laat korte staan. -Diegene die je hebt laten staan ga je aanpassen; Het eerste nummer is de ID. Die mag groter zijn dan 18000, maar niet te groot, want dat loopt het spel vast. -Het 2e woord is de naam van de DFF, het 3e woord is de naam van de TXD -Het getal na de TXD is de Draw Distance, die bepaalt van hoever je je model ziet, vul hier 300 in. -Bij het laatste getal vul je gewoon 128 in. Ik krijg zo'n regel: 18000, wauz_build01, wauz_build, 300, 128 -Sla wederom op en open nu je IPL met kladblok en verwijder wederom de lange zinnen met uitzondering van de eerste lange -Het eerste nummer is de ID, het 2e woord is de naam van de DFF. -De 3e, 4e en 5e getallen zijn de X, Y en Z coördinaat (die vullen we later in) -Vul bij het laatste getal -1 in. 18000, wauz_build01, 0, 1530.547, 1575.651, 10.0, 0, 0, 0, 1, -1 -Sla wederom op Greetz GizmO Dat die texture minder uitgerekt worden doe je met UVW map. Heb ik je ook al eens eerder uitgelegt, probeer die Lenght, With en Height maar wat te veranderen, en zie naar het resultaat. En voor de IPL/IDE maken gebruik je die scripts. Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 15 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2005 Welke scripts ? zou je het miss duidelijk willen uitleggen? Greetz GizmO Reageren
Big-Bear Geplaatst: 15 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 15 oktober 2005 Je hoeft geen scripts nodig tye hebben voor de ide en ipl lijnen, daar heb je gewoon een simpel text edit progammatje nodig, zoals KLadblok En dan zet uje die lijnen erin Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 15 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2005 Welke lijnen moet ik erin zetten :S sorry dit is de eerst keer dat ik dit doet ... ik snap er nog niet echt veel van ... ik zoek ook iemand die het me duidelijk uit kan leggen die er een beetje tijd aan wil besteden Greetz GizmO Reageren
burpicane Geplaatst: 15 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2005 Je moet de MAP IO scripts hebben van kam. Staat hier nog ergens een tutorial van mij daarvan Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 15 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2005 Die scripts link is dood ... waar kan ik ze nog meer downloaden ?? ik ga nu ff je tut doorlezen ... Greetz GizmO Reageren
gangster28 Geplaatst: 15 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2005 3ds max 8 kan hier ook wel ik heb hem net geinstaleerd maar nu wou ik veder gaan met gti en mijn kavel importeren en hij nam de dff niet.ps ik heb er nog niks mee gedaan. kan iemand mij hier mee helpen? Reageren
Big-Bear Geplaatst: 15 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 15 oktober 2005 Misschien hebben de scripts daar geen werking op, ik neem aan dta deze Scripts van Kam op 7 zijn gebaseerd En Gizmo in de bijlage staan de scripts scripts.rar Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 15 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2005 (bewerkt) Zijn deze scripts voor 8? of zijn dit de gene voor 7? ... Ik heb die van 8 nodig :] als die er al zijn [EDIT] ik heb nog een probleem als ik bijv iets wil verplaatsen komen niet die rode/blauwe/groene streepjes maar dit iritante lichtblauwe ding ... mijn probleem ... hoe krijg ik hem weer terug ?? ik kan er niet mee werken :/ Greetz GizmO Bewerkt: 16 oktober 2005 door ~> GizmO <~ Reageren
Twenty Eyes Geplaatst: 16 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2005 (bewerkt) Ik ben bezig met wegen voor een eiand. Ik heb een probleem. Ik weet niet hoe ik de wegen moot aan elkaar krijg. Dit zijn voorbeelden. Bewerkt: 28 januari 2006 door Twenty Eyes Reageren
Bradley H. Geplaatst: 16 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2005 @~> GizmO <~, jou probleem ligt bij de Gizmos duidenlijk . Druk op Customize ---> Preferences ---> Gizmos ---> Zorg ervoor dat de transform Gizmos op ON staat . Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 16 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2005 dat heeft een mooie naam gekregen dat is nu gelukt ... Than-Q Maar zoals je hier onder ziet dat lichtblauwe ding is er nog en ik vind hem iritant :] Iemand die weet hoe ? BVD ... en nogmaals bedankt bradley Greetz GizmoS;) Reageren
Wauzie Geplaatst: 16 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2005 Zijn deze scripts voor 8? of zijn dit de gene voor 7? ...Ik heb die van 8 nodig :] als die er al zijn De scripts van 7 werken ook op 8 . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.