gangster28 Geplaatst: 16 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2005 hoe krijg ik me dff in 3ds? ik krijg steeds een fout en ik heb die scrips al er op staan. Reageren
Wauzie Geplaatst: 16 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2005 Je moet het nieuwste script gebruiken, en geen oudere. Het nieuwste script kun je herkennen door de datum, iets van Augustus. Reageren
gangster28 Geplaatst: 16 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2005 waar kan ik die halen want die eerder uit dit tropic die zijn van juli februarie en april. Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 17 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2005 Hey bedankt Wauzie ... Ik heb nog een vraag voor je ... Ik heb je tut gevolgd voor SA mappen ... alleen ik bleef haken bij dat IPL en IDE deel ... zou je me dat iets duidelijker kunnen uitleggen ? BVD Greetz GizmO Reageren
Wauzie Geplaatst: 17 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2005 Dat is ook het moeilijkste gedeelte, hier leg ik het even uitgebreid uit (alleen de functies): IDE lign: 8001, wauz_build2, wauz_build, 300, 128 In een IDE file geef je aan welke model bij welke textuur & ID hoort. 8001 = ID, oftewel het nummer van je object. Dit nummer mag niet dubbel worden gebruikt. Dit nummer dien je ook in te vullen in de IPL. wauz_build2 = Dit is de naam van de DFF of COL. wauz_build = Dit is de naam van de textuur van de model. 300 = Vanaf hoever je de model ziet, bij een gewone model is 300 het hoogst. 128 = Deze flag weet ik niet, maar houd gewoon 128 aan. IPL lign: 8006, wauz_build4, 0, -30.0, 10.0, 6.0, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1 De IPL regelt waar welke objecten staan, met welke coördinaten en draaihoeken. 8006 = De ID van het object, het nummer dat je bij de IDE hebt ingevuld. wauz_build4 = De naam van de DFF of Col 0 = Deze moet op 0 blijven staan, anders krijg je vervelende dingen. -30.0, 10.0, 6.0 = De Coördinaat van waar de model staat. -30 = X coördinaat, 10 = Y-coördinaat, 6 = z-coördinaat. 0.0, 0.0, 0.0, 1.0 = De draaihoek van de model, deze kan je berekenen met de Rotation Calculator van Steve-m. -1 = Zorgt ervoor dat je de model ziet. Dit moet op -1 staan als je geen LOD (Low Object Detail model) wilt gebruiken. == Ik hoop dat je het nu snapt. Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 17 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2005 (bewerkt) Kijk daar heb ik wat aan ... alleen ik snapte nog 1 ding daarvan niet... waar moet ik het bij zetten ? er stond in je tut iets van het IPL en IDE bestand en haal daar de lange regels uit ofzo .. ik snapte er niks van ... Dus de vraag :: Waar moet ik het in zetten :: Alvast bedankt voor de moeite Heb alvast geprobeerd die lines te maken en dit kwam eruit IDE line 8001, stunt2, stunt2, 300, 128 IPL line 8001, stunt2, 0, -1315,335, -104,7806, 14,20087, ???, ???, ??? ,1 klopt dat zo een beetje ? me DFF/COL/TXD heten stunt2 ... [EDIT] ik heb gezocht naar die rotation calculator en ik kwam uit op steve-m.com ... alleen daar stonden alleen de GTA III en de VC versie ... kan ik die ook gebruiken ? Greetz GizmO Bewerkt: 17 oktober 2005 door ~> GizmO <~ Reageren
Wauzie Geplaatst: 17 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2005 Hij werkt ook voor SA, maar je kan er ook gewoon 0 0 0 1 invullen. Je bent wel iets vergeten, jij post deze regel: 8001, stunt2, 0, -1315,335, -104,7806, 14,20087, ???, ???, ??? ,1 Het moet dit zijn: 8001, stunt2, 0, -1315.335, -104.7806, 14.20087, 0, 0, 0 ,1, -1 Nog een hele grote fout! Pas hiervoor op, je gebruikt coördinaten met komma's erin: -1315,335, -104,7806, 14,20087 ------->>>> -1315.335, -104.7806, 14.20087 Het moeten punten zijn. Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 17 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2005 (bewerkt) oke ... dat zal ik verbeteren ... maar waare moet ik het dan inzetten Greetz GizmO [EDIT] dit is me IPL line ... issie zo goed 8001, stunt2, 0, -1315.335, -104.7806, 14.20087, 0, 0, 0, 1, -1 Peace out Bewerkt: 17 oktober 2005 door ~> GizmO <~ Reageren
Big-Bear Geplaatst: 17 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 17 oktober 2005 (bewerkt) Nee je moet komma's bij de coords gebruikt, hierdor ben ik ook al in de mist gegaan deze moet het zijn: 8001, stunt2, 0, -1315,335, -104,7806, 14,20087, 0, 0, 0, 1, -1 EDIT: Totaal fouyt van mij, omgedraaid, srry mijn fout Dan is hij nu wel goed Bewerkt: 17 oktober 2005 door Big Bear Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 17 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2005 Huh ik snap het niet ... Wauzie zegt: je moet punten bij je coördinaten doen Big bear zegt: je moet komma's bij je coördinaten doen GizmO vraagt: welke antwoord is nou goed :S Ik snap het niet meer .. :S het enige wat ik eigelijk nog nodig heb ik de plek waar ik hety maar in doen .. Greetz GizmO Reageren
burpicane Geplaatst: 17 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2005 (bewerkt) damn doe moeilijk open een ipl van sa gewoon :S dan zie je dat het . zijn Bewerkt: 17 oktober 2005 door burpicane Reageren
Wauzie Geplaatst: 17 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2005 Punten! Nu even ontopic, check hoe dit topic heet Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 17 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2005 Is er miss iemand die me op msn wil toevoegen dat gaat simpeler denk ik ... Die gene die me wil helpen PM me please ... Bvd Greetz GizmO Reageren
Wauzie Geplaatst: 17 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2005 Lees gewoon wat er gepost wordt, dan weet je het wel... Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 17 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2005 Ja burpicane zegt wel leuk van damn doe moeilijk open een ipl van sa gewoon :S dan zie je dat het . zijn maar dan weet ik toch niet waar ik het in moet zetten ... In je tut zeg je wel van die dingen maar dat begreep ik niet ... ik kopieer het wel ff... Dit begreep ik niet dat nieuw bestand en hoe het eruit komt te zein -Ga naar je SA data map en open het bestand GTA.dat met kladblok -Je ziet een lijst met namen van IDE's en IPL's -Kopieer van elk soort een regel en plak die aan het einde van een reeks van IDE's/ IPL's Tip: Zet je IDE regel + IPL regel in de eerste reeks IDE's/IPL's die je tegen komt en dit ... waar ik dat moest typen -In zo'n gekopieerde regel moet je het pad aangeven van het bestand, dus aangeven waar je bestand staat. -Ik neem bijvoorbeeld als naam Test -Ik ga mijn IDE in de map Maps opslaan, dus mijn regel is: QUOTE IDE DATA\MAPS\Test.IDE -Hetzelfde doe je met de IPL, maar dan wel met de regel die bij de IPL gebruikt wordt: QUOTE IPL DATA\MAPS\Test.IPL -Sla nu op -Nu ga je naar de map waarnaar je de IDE + IPL hebt verwezen in GTA.dat -Kopieer een IDE + IPL uit een van de mappen die al in de folder Maps staat -Na dit gedaan te hebben hernoem je de IDE + IPL, in mijn geval TEST. -Open nu je IDE met kladblok en verwijder alle lange zinnen (laat er 1 staan), maar laat korte staan. -Diegene die je hebt laten staan ga je aanpassen; Het eerste nummer is de ID. Die mag groter zijn dan 18000, maar niet te groot, want dat loopt het spel vast. Greetz GizmO Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.