Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen


Recommended Posts

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wazuup

    97

  • DaBeast

    79

  • ~> GizmO <~

    78

  • kees1991

    73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

ik heb een vraag : er is toch ook een auto model ,voor 3ds max 7 , nu heb ik player.3DS ,en ik zoek nu die andere, die ene auto voor garages ,waar kan je hem downloaden???

Geplaatst:
Ja burpicane zegt wel leuk van damn doe moeilijk open een ipl van sa gewoon :S dan zie je dat het . zijn

maar dan weet ik toch niet waar ik het in moet zetten ...

In je tut zeg je wel van die dingen maar dat begreep ik niet ...

ik kopieer het wel ff...

Dit begreep ik niet dat nieuw bestand en hoe het eruit komt te zein

-Ga naar je SA data map en open het bestand GTA.dat met kladblok
-Je ziet een lijst met namen van IDE's en IPL's
-Kopieer van elk soort een regel en plak die aan het einde van een reeks van IDE's/ IPL's

Tip: Zet je IDE regel + IPL regel in de eerste reeks IDE's/IPL's die je tegen komt

en dit ... waar ik dat moest typen

-In zo'n gekopieerde regel moet je het pad aangeven van het bestand, dus aangeven waar je bestand staat. 
-Ik neem bijvoorbeeld als naam Test
-Ik ga mijn IDE in de map Maps opslaan, dus mijn regel is:


QUOTE  
IDE DATA\MAPS\Test.IDE 



-Hetzelfde doe je met de IPL, maar dan wel met de regel die bij de IPL gebruikt wordt:


QUOTE  
IPL DATA\MAPS\Test.IPL 



-Sla nu op
-Nu ga je naar de map waarnaar je de IDE + IPL hebt verwezen in GTA.dat
-Kopieer een IDE + IPL uit een van de mappen die al in de folder Maps staat
-Na dit gedaan te hebben hernoem je de IDE + IPL, in mijn geval TEST.
-Open nu je IDE met kladblok en verwijder alle lange zinnen (laat er 1 staan), maar laat korte staan.
-Diegene die je hebt laten staan ga je aanpassen; Het eerste nummer is de ID. Die mag groter zijn dan 18000, maar niet te groot, want dat loopt het spel vast.

Greetz GizmO

Iemand die me goede duidelijke uitleg kan geven ?

Greetz GizmO

Geplaatst:

Kopieer een IPL en IDE uit SA en zet hem in de MAPS folder, nu open je de IDE,

Daar verwijder je op 1 na alle regels, (obj en end gewoon laten staan). Nu edit je de naam en ID nummer.

Save...

Open je IPL en edit daar je ID nummer naar het ID nummer uit je IDE vervolgens pas je de coordinaten en de naam aan.

De tut is vrij duidenlijk en de uitleg die wauzie heft gegeven daarnet nogmeer, wat snap je nou precies niet?, we hebben er niks aan als je d helft van de tutorial quote en daaronder een vraagteken zet.

Geplaatst: (bewerkt)

oke ik heb het denk ik redelijk gedaan

dit is het IPL bestand zoals het er nu uit ziet

inst
#
19009, ocr_lg, 0, 621.976, -2314.05, 24.1305, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
19007, ocr_lr, 0, 621.976, -2298.55, 24.1305, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
19008, ocr_lg, 0, 621.976, -2306.65, 24.1305, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
19009, ocr_lb, 0, 621.976, -2298.55, 17.2305, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
19007, ocr_lr, 0, 621.976, -2314.05, 17.2305, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
19008, ocr_lg, 0, 621.976, -2306.65, 17.2305, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
##ori
#19006, ocr_lw, 0, 621.976, -2314.05, 24.1305, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
#19006, ocr_lw, 0, 621.976, -2298.55, 24.1305, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
#19006, ocr_lw, 0, 621.976, -2306.65, 24.1305, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
#19006, ocr_lw, 0, 621.976, -2298.55, 17.2305, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
#19006, ocr_lw, 0, 621.976, -2314.05, 17.2305, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
#19006, ocr_lw, 0, 621.976, -2306.65, 17.2305, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
##ori end
#
19006, ocr_lw, 0, 570.934, -2486.94, 14.3, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
19006, ocr_lw, 0, 569.214, -2489.99, 14.3, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
19006, ocr_lw, 0, 567.107, -2493.37, 14.3, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
19006, ocr_lw, 0, 567.277, -2482.57, 17.7332, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
19006, ocr_lw, 0, 570.927, -2482.57, 17.7332, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
#
19008, ocr_lw, 0, 559.176, -2444.4, 26.6, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
19006, ocr_lw, 0, 516.626, -2444.4, 26.6, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
19009, ocr_lw, 0, 549.226, -2444.4, 26.6, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
19010, ocr_lw, 0, 538.826, -2444.4, 26.6, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
19007, ocr_lw, 0, 527.426, -2444.4, 26.6, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1

19010, ocr_lw, 0, 559.176, -2471.6, 26.6, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
19008, ocr_lw, 0, 549.226, -2471.6, 26.6, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
19009, ocr_lw, 0, 538.826, -2471.6, 26.6, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
19006, ocr_lw, 0, 527.426, -2471.6, 26.6, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
19007, ocr_lw, 0, 516.626, -2471.6, 26.6, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1
8001, stunt2, 0, -1315.335, -104.7806, 14.20087, 0, 0, 0, 1, -1
end
cull
end
zone
end
path
end
grge
end
enex
end
pick
end
cars
end
jump
end
tcyc
end
auzo
end
mult
end
occl
end

En dit me IDE

objs
8001, stunt2, stunt2, 300, 128
end

Is dat goed of niet ?

Ze staan in de Map folder van SA

"C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\maps"

daar in ...

Sorry voortaan zou ik duidelijker uitleggen wat ik niet begreep ...

Maar precies wat jij uitlegde begreep ik niet ...

Nu iets meer ;)

Ty

[EDIT]

ik heb alles zoals in de tut gedaan maar als ik dan me game opstart en ik ga naar de plek waar hij zou moeten staan ... dan is het gewoon de zelfde lege oude plek .. :S

Wat kan ik hier aan doen ...

Greetz GizmO

Bewerkt: door ~> GizmO <~
Geplaatst:

dit had ik ook, dat licht aan je IPL of IDE, heb je ook je gegevens aan GTA3.IMG toegevoegd

En volgens mij moet er 1 regel in je IPL staan ;)

Geplaatst: (bewerkt)

oke ;) ik ga het proberen

ik heb nu dit al IPL bestand

inst
#
8001, stunt2, 0, -1315.335, -104.7806, 14.20087, 0, 0, 0, 1, -1
end

Maar hij doet het nog steeds niet

Help me !

Greetz GizmO

Bewerkt: door ~> GizmO <~
Geplaatst: (bewerkt)
hoe kan ik een doos maken dan bedoel ik een rechthoek met een gat er in.

een doos met diepte.

weet iemand hoe ik dit moet doen?

@~> GizmO <~ bedankt.

Bewerkt: door gangster28
Geplaatst: (bewerkt)

De tut voor een doos op de gizmo manier :]

Maak een box ong zoals deze

tut18vq.th.jpg

Dan klik je met je rechtermuisk knop op het object en dan klik je op "Clone"

dan pak je de move tool en dan verplaats je hem naar de overkant zodat je 2 boxen tegenover elkaar heb

tut22eo.th.jpg

Dan clone je hem nog een keer en dan druk je op je rechtermuis knop op het object en dan klik je op het blokje achter "Rotate"

Dan komt er een nieuw vakje en dan typ je bij Z: 90,0 in zoals op de screen hier onder.en dan zet je hem op de goede plek

tut31vk.th.jpg

Dan zou je iets moeten hebben dat hier op lijkt

tut41oz.th.jpg

Dan clone je hem weer en verplaats je hem door de move tool te pakken en naar de achter kant te zetten ..Nu heb je een doos zonder bodem Zoals hier onder

tut55fn.th.jpg

Dan gaan we de bodem maken

Je cloned hem weer en dan ga je weer met rechtermuis knop naar de blokje achter rotate en typ je in bij X: 90

dan leg je hem precies goed neer

(bij mij paste hij niet dus had ik hem nog een keer gecloned totdat hij vol was)

Dan moet je iets hebben zoals dit

tut66dp.th.jpg

Dan kan je hem texturen en Voilà je heb een doos ;)

tut73xu.jpg

Succes

als je vragen heb vraag maar ;)

Greetz GizmO

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

oke ;) ik ga het proberen

ik heb nu dit al IPL bestand

inst
#
8001, stunt2, 0, -1315.335, -104.7806, 14.20087, 0, 0, 0, 1, -1
end

Maar hij doet het nog steeds niet

Help me !

Greetz GizmO

Kan iemand mij hier mee helpen :D

BVD

Bewerkt: door ~> GizmO <~
Geplaatst:

Volgens mj moet je dat hekje weghalen, bij scripting, is dat een code die er zorgt voor dat het niet wordt gebruikt ingame,

Maar ik weet niet of dit zo is met IPL's, probeer t eens ;)

Geplaatst:

Wat zou ik dan fout kunne hebben gedaan bij me DFF ?

Ik heb alles gedaan volgens een tut van wiepie @ gta B fora ...

GReetz GizmO

Geplaatst:

inst

20000, stunt2, 0, -1315.335, -104.7806, 14.20087, 0, 0, 0, 1, -1
end

Gebruik dit eens als IPL

objs
20000, stunt2, stunt2, 300, 128
end

En dit als IDE...

Ik denk dat het aan het lage ID nummer ligt.

Geplaatst: (bewerkt)

:?

Ook niet

:-(

(miss was dat ook een fout, maar hij doet het nog steeds niet)

Nu zou ik het echt niet meer weten ... :S

Greetz GizmO

Bewerkt: door ~> GizmO <~

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...