Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen


Recommended Posts

Geplaatst:

Nee, dit is duidenlijk de screen van Big Bear, hij stuurde deze ook naar mij want hij had een textuur probleempje.

Anyway, dit wordt afgehandelt via PB, ontopic dus :)

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wazuup

    97

  • DaBeast

    79

  • ~> GizmO <~

    78

  • kees1991

    73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)

ik wil nu een eiland maken ,kan ik daar voor ook het heuvelge landshap tut gebruiken ??

zoja , wat moet ik dan doen om de zijkande mooi te laten aflopen ???

ik duz een eiland maken ,ik heb ook al op internet gekeken

Bewerkt: door peter99
Geplaatst:

Peter je moet een eiland door middel van Poly's verschuiven

Ik leg het je even in het kort uit ;)

-Je neemt een plane, met 10 bij 10 Segmenten

-Je gaat naar Convert to Editble Poly, en dan naar de Move Tool

-Je drukt op de 3 kleine puntjes in het vak Selection, wat in je rechter Zij paneel zit van 3ds Max 7

-Nu ga je ze eerst omhoog duwen zorg wel, dat je niet alle poly's heb maar zo:

blala9fo.png

Op het tekeningtje zie je dus het platformje, je moet het vak met het rode gedeelte omhoog tillen, en het blauwe vak zo laten, zo komt het er mooi uit te zien

-Nu ga je nog wat meer verschuiven zodat het wat wilderig is, en een mooie vorm krijgt, en je hebt een simpel eilandje

Dit is eigenlijk allemaal gebaseerd op de Tut van Wauzie

Nu komt mijn vraag:

Hoe maak ik een object weer los, van Ge-Attached object, met Detach kan het, maar in kan die niet gebruiken, omdat hij licht grijs is, en niet donker, want als hij donker is kan je hem gebruiken (een beetje vage uitleg :{ )

Geplaatst:
Peter je moet een eiland door middel van Poly's verschuiven

Ik leg het je even in het kort uit ;)

-Je neemt een plane, met 10 bij 10 Segmenten

-Je gaat naar Convert to Editble Poly, en dan naar de Move Tool

-Je drukt op de 3 kleine puntjes in het vak Selection, wat in je rechter Zij paneel zit van 3ds Max 7

-Nu ga je ze eerst omhoog duwen zorg wel, dat je niet alle poly's heb maar zo:

blala9fo.png

Op het tekeningtje zie je dus het platformje, je moet het vak met het rode gedeelte omhoog tillen, en het blauwe vak zo laten, zo komt het er mooi uit te zien

-Nu ga je nog wat meer verschuiven zodat het wat wilderig is, en een mooie vorm krijgt, en je hebt een simpel eilandje

Dit is eigenlijk allemaal gebaseerd op de Tut van Wauzie

Nu komt mijn vraag:

Hoe maak ik een object weer los, van Ge-Attached object, met Detach kan het, maar in kan die niet gebruiken, omdat hij licht grijs is, en niet donker, want als hij donker is kan je hem gebruiken (een beetje vage uitleg :{ )

@big bear:

zou het soiets moeten worden :

1.island7mh.th.jpg

2.island18qt.th.jpg

3.island21dj.th.jpg

Geplaatst:

Zoiets kan het, maar je moet denk aan de verhoudingen:

-Is het plat genoeg voor gebouwen

-Heeft het een mooie eiland vorm

-Hoeveel poly's

-En de textures

Ik zou hem nog ietsje mooier proberen te maken, en daarna goed texturen en UWV mappen, en hij is goed genoeg ;)

Geplaatst: (bewerkt)
Zoiets kan het, maar je moet denk aan de verhoudingen:

-Is het plat genoeg voor gebouwen

-Heeft het een mooie eiland vorm

-Hoeveel poly's

-En de textures

Ik zou hem nog ietsje mooier proberen te maken, en daarna goed texturen en UWV mappen, en hij is goed genoeg ;)

poly,s tellen doe je toch met de knop 7 bij het tekentje & toch ?

BTW : hoe maak je eigenlijk verschillende texture op één object ???

Bewerkt: door peter99
Geplaatst:

Zoiets kan het, maar je moet denk aan de verhoudingen:

-Is het plat genoeg voor gebouwen

-Heeft het een mooie eiland vorm

-Hoeveel poly's

-En de textures

Ik zou hem nog ietsje mooier proberen te maken, en daarna goed texturen en UWV mappen, en hij is goed genoeg ;)

poly,s tellen doe je toch met de knop 7 bij het tekentje & toch ?

BTW : hoe maak je eigenlijk verschillende texture op één object ???

Dat klopt, dat doe je met de knop 7.

Alleen daar kan je alleen de poly's van één object mee tellen.

Om alles bij elkaar te tellen heb je een andere tool :puh:.

Geplaatst:

Zoiets kan het, maar je moet denk aan de verhoudingen:

-Is het plat genoeg voor gebouwen

-Heeft het een mooie eiland vorm

-Hoeveel poly's

-En de textures

Ik zou hem nog ietsje mooier proberen te maken, en daarna goed texturen en UWV mappen, en hij is goed genoeg ;)

poly,s tellen doe je toch met de knop 7 bij het tekentje & toch ?

BTW : hoe maak je eigenlijk verschillende texture op één object ???

Dat klopt, dat doe je met de knop 7.

Alleen daar kan je alleen de poly's van één object mee tellen.

Om alles bij elkaar te tellen heb je een andere tool :puh:.

alles met de rechtse ctrl selecteren en dan op 7 drukken ? :bonk:

Geplaatst:

Je kan ook naar het Hamertje gaan, en dan op More.., dan krijg je een lijstje, en zoek je naar Polygon Counter, die telt Poly's per geselecteerd object, en per alle objecten, hij telt ook de Triangles

Geplaatst:

he,

ik heb ik heb ook een vraag, ik weet niet hoe ik een achtergrond image moet gebruiken in 3ds max, en dit heb ik wel nodig omdat ik nu tutorials aan het lezen ben, en in die tutorials staat dat niet uitgelegt

weet iemand hier raad mee?

Tim

Geplaatst:

Volgens mij bedoel je dit:

Views -> Viewport Background ... (of gebruik de sneltoetsen "ALT + B").

Dan selecteer je een plaatje door bovenaan op de button "files" te klikken en dan klik je op 'OK'.

Je kan daar dus maar een plaatje selecteren voor al je views.

Als je meerdere plaatjes wil doen wanneer je bijvoorbeeld een auto wil modellen moet je een soort kamertje maken van planes.

Op die planes doe je jouw plaatjes ;).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...