Extr3m3 Geplaatst: 23 november 2005 Rapport Geplaatst: 23 november 2005 (bewerkt) Hey jongens, Na enkele weken hard zwoegen heb ik eindelijk een modelletje( een soort space-vliegtuigje) in elkaar gestoken. Ik heb er vervolges met de material editor een kleurtje aan gegeven.(soort blauw achtig) Maar nu? Hoe kan ik hier mijn object het mooist tonen?(ik bedoel een mooie achtergrond en hoe zo'n afbeeldingen maken, belichting lijkt me nog te moeilijk ;D P.S.ik weet wel hoe je moet uploaden maar niet hoe je uit je 3d object mooie plaatjes maakt. Bewerkt: 23 november 2005 door Extr3m3 Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 23 november 2005 Rapport Geplaatst: 23 november 2005 Als het met 3DS Max is moet je op F9 drukken. Dan maak je een render. Als het gelukt is wel showen he. GizmO Reageren
Extr3m3 Geplaatst: 23 november 2005 Rapport Geplaatst: 23 november 2005 Als het met 3DS Max is moet je op F9 drukken.Dan maak je een render. Als het gelukt is wel showen he. GizmO dat weet ik maar hoe kan ik daar een mooie achtergrond op die render krijgen? Reageren
evildirk Geplaatst: 24 november 2005 Rapport Geplaatst: 24 november 2005 (bewerkt) Hier heb ik 2 versies van een paar paginas terug: een van Wazuup en een van Jorge F. Thanx allebei Misschien bedoel je dit:- Ga bovenin (waar ook file, edit en tools staat) naar ''rendering'' - Kies ''environment'' - Kies ''use map'' en dan ''none'' - Kies ''bitmap'' - Kies je bitmap - Klik het scherm weg - Klik op het theepotje om te kijken of het is gelukt Je kan ook op 8 drukken (teminste, in 3dsmax 8.) om ''environment'' te krijgen, en je hoeft natuurlijk niet voor bitmap te kiezen, je kan ook voor een van die andere kiezen. Greetz Wazuup Volgens mij bedoel je dit:Views -> Viewport Background ... (of gebruik de sneltoetsen "ALT + B"). Dan selecteer je een plaatje door bovenaan op de button "files" te klikken en dan klik je op 'OK'. Je kan daar dus maar een plaatje selecteren voor al je views. Als je meerdere plaatjes wil doen wanneer je bijvoorbeeld een auto wil modellen moet je een soort kamertje maken van planes. Op die planes doe je jouw plaatjes. Hopelijk lukt het nu... , Evildirk P.S volgende keer kan je ook de zoekfunctie gebruiken Bewerkt: 24 november 2005 door evildirk Reageren
Wazuup Geplaatst: 24 november 2005 Rapport Geplaatst: 24 november 2005 (bewerkt) - Moeten je textures voor gta bitmap zijn? Dus geen .jpg of iets anders dan .bmp? - Hoe kan je makkelijk draaien in perspective view? Ik gebruik nu telkens Arc rotate maar dat is best wel irritant, en ik heb gezien in de filmtut van Bradly dat je gemakkelijker kan draaien. - Waar moet je de .col plaatsen als je je model in SA wilt zetten? - Als ik een model importeer dan is dat model kapot klein. Betekend dat dat ik ook zo klein moet moddelen, en dat de garage in de filmtut van Bradly ook ingame veel te groot is? Alvast bedankt en Greetz Bewerkt: 25 november 2005 door Wazuup Reageren
Jorge_F Geplaatst: 24 november 2005 Rapport Geplaatst: 24 november 2005 Hier heb ik 2 versies van een paar paginas terug:een van Wazuup en een van Jorge F. Thanx allebei Misschien bedoel je dit:- Ga bovenin (waar ook file, edit en tools staat) naar ''rendering'' - Kies ''environment'' - Kies ''use map'' en dan ''none'' - Kies ''bitmap'' - Kies je bitmap - Klik het scherm weg - Klik op het theepotje om te kijken of het is gelukt Je kan ook op 8 drukken (teminste, in 3dsmax 8.) om ''environment'' te krijgen, en je hoeft natuurlijk niet voor bitmap te kiezen, je kan ook voor een van die andere kiezen. Greetz Wazuup Volgens mij bedoel je dit:Views -> Viewport Background ... (of gebruik de sneltoetsen "ALT + B"). Dan selecteer je een plaatje door bovenaan op de button "files" te klikken en dan klik je op 'OK'. Je kan daar dus maar een plaatje selecteren voor al je views. Als je meerdere plaatjes wil doen wanneer je bijvoorbeeld een auto wil modellen moet je een soort kamertje maken van planes. Op die planes doe je jouw plaatjes. Hopelijk lukt het nu... , Evildirk P.S volgende keer kan je ook de zoekfunctie gebruiken Ik weet zeker dat je de 1e optie bedoeld Extr3m3 . Reageren
Extr3m3 Geplaatst: 24 november 2005 Rapport Geplaatst: 24 november 2005 (bewerkt) Ik weet zeker dat je de 1e optie bedoeld Extr3m3 .. goed gedacht .Bedankt voor de vele reacties. Ik heb echter wel de moeite niet gedaan om deze hele topic te doorlopen srry daarvoor.hier zijn enkele screens boven perspective back P.S don't laugh to hard . Bewerkt: 24 november 2005 door Extr3m3 Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 25 november 2005 Rapport Geplaatst: 25 november 2005 Ziet er erg mooi uit man. 10/10 Reageren
Extr3m3 Geplaatst: 25 november 2005 Rapport Geplaatst: 25 november 2005 Ziet er erg mooi uit man.10/10 Dank u . Nu zou ik wat kleur aan mijn model willen geven. Iemand een tip hoe ik daaraan moet beginnen? Reageren
Wazuup Geplaatst: 25 november 2005 Rapport Geplaatst: 25 november 2005 (bewerkt) Texturen, druk op M om de material editor te krijgen. Maar gebruik maar ff de zoekfunctie of kijk in de master tutorial list daar vind je wel genoeg info Greetz Wazuup PS: Iemand nog antwoord op mijn vragen van een paar berichten naar boven? ------------------------------------------------------------------------------------------- EDIT: Bedankt Evildirk! Bewerkt: 25 november 2005 door Wazuup Reageren
evildirk Geplaatst: 25 november 2005 Rapport Geplaatst: 25 november 2005 @Wazuup: 1: Volgens mij wel alleen bitmap, dat gebruik ik tenminste. Ik dacht dat je alleen .bmp kon importeren in 3dsmax. 2: - 3: GTA3.Img (toch?) 4: Je kunt de scale knop gebruiken: Die staat in de horizontale balk bovenin @Extreme: Shit mooi gemaakt! Heel knap, mooie rondingen KUTGW! , Evildirk Reageren
bandenplakker Geplaatst: 25 november 2005 Rapport Geplaatst: 25 november 2005 hoe stel je reflectie in in 3ds max? Reageren
Big-Bear Geplaatst: 25 november 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 25 november 2005 Wat bedoel je met Reflextie? Ook zou ik even je signature grootte aanpassen, deze is toch wat te groot Reageren
bandenplakker Geplaatst: 26 november 2005 Rapport Geplaatst: 26 november 2005 neej laat die reflectie maar maar een andere vraag: hoe zorg ik dat ik door m'n selectie heen kan kijken? want als ik nu wil texturen en ik klik een paar faces aan dan worden ze rood en dan kan ik niet zien wat er met m'n textures gebeurt, please help!!! Reageren
Wazuup Geplaatst: 26 november 2005 Rapport Geplaatst: 26 november 2005 (bewerkt) @bandenplakker Ik weet niet of je dit bedoelt maar met F2 wordt je selectie een beetje doorzichtig ----------------------------- Ik stel ff de vragen waarop gizmo het antwoord niet zeker wist overnieuw (toch bedankt hoor gizmo): - Moet je .col in de gta3.img? - Hoe kan je makkelijk draaien in 3dsmax? ik gebruik nu telkens arc rotation maar dat is best irritant. - Moeten je textures van .bmp formaat zijn? Greetz en bedankt alvast Bewerkt: 26 november 2005 door Wazuup Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.