Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Weet iemand hoe je een texture kan draaien?

Ik ben namelijk bij een hoek en moet ik de texture dus schuin zetten.

Edit: ik heb nog een probleem namelijk dat ik wegen aan het maken ben en dan kopiër ik telkens een stuk, dat is makkelijker dan de hele tijd een nieuwe maken. Maar als ik 1 stuk weg ietsjes aanpas (met poly's) dan gebeurt het met alle andere kopiën van dat stuk ook. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen/instellen?

Bewerkt: door bigG
  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Wazuup

97

• DaBeast

79

• ~> GizmO <~

78

• kees1991

73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb een vraagje. Zoals jullie zien zie je ook de bovenkant van een box (roze). Met paint heb ik die blauwe lijnen gemaakt. Het is de bedoeling dat de roze lijnen vertrekken en de blauwe gemaakt worden hoe doe ik dit?

post-899-1134234157_thumb.jpg

Bewerkt: door M-92
Geplaatst:
Ik heb een vraagje. Zoals jullie zien zie je ook de bovenkant van een box (roze). Met paint heb ik die blauwe lijnen gemaakt. Het is de bedoeling dat de blauwe lijnen vertrekken en de blauwe gemaakt worden hoe doe ik dit?

Als ik je goed begrijp wil je dus het rode op deze foto behouden en het blauwe verwijderen, je wilt het blok dus uithollen?

bollean0ty.jpg

Dat kan je doen met de functie bolean,

ff snel in elkaar gezet:

Sellecteer het blok dat je wilt uithollen en druk dan op het andere blok nadat je die screenshot hebt gevolgt.

uitleg0mz.jpg

Ik heb een vraagje. Zoals jullie zien zie je ook de bovenkant van een box (roze). Met paint heb ik die blauwe lijnen gemaakt. Het is de bedoeling dat de blauwe lijnen vertrekken en de blauwe gemaakt worden hoe doe ik dit?

Als ik je goed begrijp wil je dus het rode op deze foto behouden en het blauwe verwijderen, je wilt het blok dus uithollen?

bollean0ty.jpg

Dat kan je doen met de functie bolean,

ff snel in elkaar gezet:

Sellecteer het blok dat je wilt uithollen en druk dan op het andere blok nadat je die screenshot hebt gevolgt.

uitleg0mz.jpg

Nee ik wil het rooie verwijderen. :puh: Zodat het spits word.

Die blauwe lijnen bestaan ook niet in het model die heb ik in paint gemaakt.

Bewerkt: door M-92
Geplaatst:
Dan doe je gewoon wat kaaspizza heeft gezegt, alleen druk je nu op het rode deel :*D

Weet ik alleen het probleem is hoe ik die blauwe lijnen krijg. :puh:

G-Max > Kams DFF script > Export DFF

3Ds Max > Kams DFF script > Import DFF

:*D

Bewerkt: door Blaster27
Geplaatst:

ik heb nu rechtsonder in plaats van arc rotate nu orbitcamera

staan

hoe krijg ik dit weer naar arc rotate?

Geplaatst:
╚>lol , als ik export met kams script dan export hij dat als een txt file :?:bonk:

Dan herkend windows een DFF als een TXT

Bandenplakker, mischien werkt dit: 3Ds Max > Customize > Customize User Interface > rechtsonder: Reset

Anders moet je max even re-installen

Geplaatst:

Ik heb nog een probleem namelijk dat ik wegen aan het maken ben en dan kopiër ik telkens een stuk, dat is makkelijker dan de hele tijd een nieuwe maken. Maar als ik 1 stuk weg ietsjes aanpas (met poly's) dan gebeurt het met alle andere kopiën van dat stuk ook. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen/instellen?

Ook heb ik nu een probleem met renderen, als ik een normale render maak is hij helemaal zwart.

Geplaatst:

Ik heb nog een probleem namelijk dat ik wegen aan het maken ben en dan kopiër ik telkens een stuk, dat is makkelijker dan de hele tijd een nieuwe maken. Maar als ik 1 stuk weg ietsjes aanpas (met poly's) dan gebeurt het met alle andere kopiën van dat stuk ook. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen/instellen?

Ook heb ik nu een probleem met renderen, als ik een normale render maak is hij helemaal zwart.

Je moet als je een stukje kopiert (dus door met Shift en dan verplaatsen) in het dialoog boxje Copy aan vinker niet instance of die andere.

En je renders moet je eens kijken als alles in je render dialoog wel juist staat.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...